در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تصویب شد: بودجه ١۵٠٠ میلیارد تومانی شهرداری


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تصویب شد:

بودجه ١۵٠٠ میلیارد تومانی شهرداری
 
نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اعضای شورا، شهردار و تعدادی از خبرنگاران برگزار شد.
 
محمد فرشاد، رییس شورا ضمن تبریک حلول ماه رجب و میلاد امام محمد باقر(ع) پیشنهاد داد: به لحاظ ضرورت تصویب کلیات بودجه و بحث و تبادل نظر بیشتر در این خصوص از نطق پیش از دستور صرف نظر و به دستور کار جلسه ورود شود.
 
در ادامه حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار با اشاره مصوبات این کمیسیون گفت: کمیسیون برنامه و بودجه مصوباتی داشته که به ترتیب جهت تبادل نظر در شورا به تصویب رسید.
وی افزود: مقرر شد شهرداری کرمان در صدور پروانه ساخت مرکز پزشکی هسته ای با کاربرد درمانی با موسسه کمک در حمایت از کودکان سرطانی و همچنین یک باب مسجد در شهرک سپید واقع در اراضی حسن آباد با شرط رعایت ضوابط شهرسازی از طریق موسسه بناهای ماندگار مشارکت کند.
 
وی از تهیه و تنظیم بودجه سال ١۴٠٠ شهرداری به شورا خبر داد و خاطرنشان کرد: بودجه سال آینده شهرداری ١۵٠٠ میلیارد تومان خواهد بود.
 
چناریان در ادامه گفت: درآمد شهرداری در سال گذشته در همه عناوین تا ٣۵ درصد رشد داشته است.
 
وی با تشکر از اقدامات شهرداری در حوزه عمرانی و فرهنگی افزود: وصول ١٠٠ میلیارد تومان از مطالبات سازمان های دولتی از سوی شهرداری قابل تقدیر است.
 
منصور ایرانمنش در خصوص تعامل موسسه بناهای ماندگار با خیریه‌ها گفت: پیشنهاد می‌شود شهرداری سازوکار نظارتی ایجاد کند که به صورت مستمر بتواند در جریان عملکرد این خیریه‌ها قرار گیرد.
 
وی با بیان این که توافق‌نامه بین موسسات خیریه و شهرداری نیاز به کار بیشتری دارد افزود: از شهردار درخواست می‌شود این مهم با شفافیت کامل‌تری صورت پذیرد.
 
سپس فتح الله مویدی، رییس کمیسیون حقوقی و نظارت با اشاره به رشد بودجه شهرداری نسبت به سال گذشته گفت: این بودجه به دلیل نزدیک نبودن به واقعیت، وصول نمی شود.
 
وی همچنین اظهار داشت: ما می خواهیم بودجه شهرداری در چارچوب قانون وصول شود.
 
زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان نیز گفت: ۶٠ درصد از بودجه سال آینده در قالب فروش اموال غیرمنقول، جرایم ماده ١٠١ شهرداری و مالیات بر ارزش افزوده است.
 
وی ایجاد درآمدهای پایدار و پروژه های مبتنی بر سرمایه گذاری را ضروری عنوان و تاکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که از این سه مورد جدا شویم.
 
علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست به دلیل وصول ٨۵ درصدی بودجه سال گذشته از شهردار تقدیر کرد.
 
وی اظهار داشت :علی‌رغم مشکلات اقتصادی در رابطه با کرونا ٨۵ درصد بودجه امسال محقق شده و بودجه ١۵٠٠ میلیارد تومانی سال آینده واقع بینانه است.
 
منصور ایرانمنش، عضو شورا نیز اظهار امیدواری کرد: روزی برسد که نسبت به استان های همجوار بودجه بیشتری تحقق یابد.
 
وی با بیان این که تحقق میزان بودجه سال ١۴٠٠ نگاه واقع بینانه می طلبد افزود: دلیل افزایش وصولی بودجه در سال جاری تورم در بخش زمین بود که ممکن است این میزان در سال آینده وجود نداشته باشد.
 
ایرانمنش صرفه جویی در هزینه ها را ضروری عنوان و تاکید کرد: باید بودجه ای از سوی شهرداری بسته شود که تا ٨٠ درصد امکان وصول داشته باشد.
 
همچنین علی اکبر مشرفی با بیان این که بودجه باید هزینه ها را جبران کند گفت: این میزان نیز باید با واقعیت تطابق داشته باشد.
 
به گفته وی قیمت آپارتمان و زمین در موقعیت کاهشی قرار گرفته و هزینه های جاری و عمرانی افزایش داشته است.
 
رییس شورا نیز با بیان این که در بودجه بایستی بین درآمد و هزینه تعادل برقرار شود گفت: با توجه به هزینه های پیش بینی شده سال آینده بودجه ١۵٠٠ میلیاردی واقع بینانه است و بایستی در چارچوب ضوابط و قوانین و از محل منابع درآمدی شهرداری محقق شود.
 
رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی گفت: اعضای این کمیسیون بر مصوبه اخذ هزینه حصارکشی بر اساس رای وحدت رویه هیات عمومی دیوان عدالت اداری تاکید کردند. 
 
رامین ارجمندکرمانی افزود: بر اساس این ماده قانونی اخذ عوارض ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح های توسعه شهری در قالب توسعه معابر ، تعیین و تغییر کاربری در محدوده و حریم شهر امری اجتناب ناپذیر بوده و شهرداری در قالب لوایح و دستورالعمل های مصوب قادر به دریافت این عوارض خواهد بود. 
 
 
وی با بیان این که با تعریض یک طرفه معبر، صاحبان املاک روبرو منتفع می شوند افزود: همچنین در تراکم بالا بسته های تشویقی به بلندمرتبه سازی بر اساس تراکم طرح تفصیلی اختصاص می یابد تا از گسترش شهر در سطح و افزایش هزینه اداره آن جلوگیری شود.
 
سیدمحمدرضا میرحسینی نیز با بیان این که تعیین یا تغییر اراضی خارج از محدوده شهری مالک را منتفع می کند گفت: با این کار زمین خارج از محدوده شهری ارزش افزوده پیدا می کند.
 
وی در ادامه اظهار داشت: هر توضیحی برای این مصوبه نیازمند تنظیم یک مصوبه دیگر است.
 
همچنین محمدجواد کامیاب، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل با بیان این که اراضی داخل محدوده شهر دارای کاربری مشخصی هستند گفت: اگر مالک بعد از تعیین کاربری درخواست تغییر داشته باشد ارزش افزوده به آن تعلق می‌گیرد. 
 
درپایان این نشست خدادادی از شهردار خواست کارخانه پسماند شهرداری در اولین فرصت به بهره برداری رسیده و گزارش کاملی از پیش فروش قبور در آرامستان جدید به شورا ارائه شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *