ضرورت تکمیل تقاطع غیرهمسطح احمدی


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تاکید شد:

ضرورت تکمیل تقاطع غیرهمسطح احمدی

رییس شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: چهل و دو سال از عمر با برکت انقلاب سپری شده و در این چند سال نیز بخشی از اهداف انقلاب به ثمر رسیده که ان شاالله مبارک ملت ایران باشد و امید است در سایه عنایات خداوند و همت مردم و مسئولان سایر اهداف نیز محقق شود.

محمد فرشاد همچنین ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) اظهار امیدواری کرد: گام های مثبت بیشتری برای تعالی مملکت برداریم.

وی با اشاره به تصویب لوایح درآمدی توسط کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: لوایح درآمدی نیازمند بازنگری مجدد توسط کمیسیون های تخصصی است تا در سال آینده بدون نقص اجرا شود.

فرشاد از تصویب بودجه شهرداری در روزهای آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: این مهم در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شده و در اولین جلسه پس از ایام دهه فجر مطرح و تصویب می شود.

وی همچنین اظهار داشت: برای رعایت حال اصناف در ایام کرونا، از اصناف کم درآمد در سال جاری عوارض اخذ نشد.

در ادامه محمدرضا میرحسینی در نطق پیش از دستور شورا با تاکید بر وضعیت بودجه پروژه های تکلیفی شهرداری،گفت: با توجه به تملک بخش قابل ملاحظه ای از املاک مسیری در تقاطع احمدی، تکمیل راست گردهای آن از سوی شهرداری توصیه می شود.

وی با بیان این که چهارراه احمدی به خاطر حضور دانشجویان از مراکز فعال و پویای شهر بود،افزود: با انجام کامل تملکات، بقیه پروژه نیز تکمیل شده و رونق و حیات شهری به این منطقه بازگردد.

 احداث مسجد سرگرد سخایی   

همچنین زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان با اشاره به رویکرد شورا در توجه ویژه به بانوان در زمینه های مختلف،گفت: احداث بوستان های بانوان در مناطق مختلف شهری، راه اندازی خانه های فرهنگ، کارآفرینی و اشتغال و تکریم کادر درمان به ویژه بانوان و نیز تکریم خانواده های بانوان شهیده در روزهای آینده از مصوبات شورای شهر در این دوره است.

وی از آغاز احداث مرکز آموزشی-پژوهشی ملل خبر داد و خاطرنشان کرد: این مرکز نیز برای استفاده دانشجویان و اساتید اتباع کشورهای مختلف مقیم در کرمان ساخته می شود.

لری با اشاره به نامه ارسالی مرکز کرمان شناسی گفت: این درخواست برای احیای مقبره و احداث مسجد سرگرد سخایی صورت گرفته و شورا منتظر نظر کارشناسی شهرداری است.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان همچنین از نامگذاری چندین معبر جدید خبر داد.

رییس شورا با اشاره به پیشنهاد آقای مویدی،گفت: در این درخواست پیشنهاد شده به پاس نیم قرن خدمات فرهنگی و مذهبی مرحوم آیت الله جعفری به مردم کرمان، نمادی از عکس ایشان در ورودی های شهر نصب شود.

فرشاد با بیان این که در کمیته نامگذاری شهرداری افراد صاحب نظر علمی و فرهنگی عضویت دارند،افزود: اسامی مطرح شده در این کمیته به کمیسیون فرهنگی شورا ارسال شده و پس از بررسی کارشناسی، در صحن علنی شورای شهر به رای گذاشته و اسامی با وجه تسمیه مناسب، تصویب می شود.

فعالیت مجدد ایستگاه های گازسوز

در ادامه فتح الله مویدی، رییس کمیسیون حقوقی و نظارت با اشاره به 12 نامه ارسالی به این کمیسیون گفت: نامه ای مبنی بر درخواست فعالیت مجدد ده ایستگاه سوخت گاز از سوی سرمایه گذار به این کمیسیون ارسال شده بود که به شرط انجام مزایده مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز با اشاره به طرح خارج کردن اتوبوس های فرسوده از شبکه اتوبوسرانی،گفت: این کار با تاکید وزارت کشور مبنی بر استفاده بهینه از اتوبوس های موجود طوری انجام می شود که در سرویس دهی به شهروندان خللی صورت نگیرد.

وی از وجود 43 دستگاه اتوبوس فرسوده خبر داد و خاطرنشان کرد: مالکان 31 دستگاه اتوبوس قصد فروش دارند که این تعداد به شرط جایگزین تا پایان سال از رده خارج می شوند.

این مصوبه نیز مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

در ادامه حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار با اشاره به عدم اجرای توافق نامه تملک یکی از املاک مسیری در تقاطع احمدی،گفت: مقرر شد در توافق نامه جدیدی این املاک از سوی شهرداری تملک شود.

وی همچنین از موافقت کمیسیون با هزینه کرد شهرداری برای دوتن از کارگران شهرداری خبر داد.

این دو مصوبه نیز مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

پیشنهاد آگهی ترک تشریفات مناقصه پروژه فیبر نوری از سوی شهرداری و نیز پرداخت بدهی شهرداری به شرکت 115 از سوی چناریان مطرح شد که مورد موافقت بقیه اعضا نیز قرار گرفت.

وی از سپردن حسابرسی شهرداری به شرکت های حسابرسی در چارچوب ضوابط خبر داد و خاطرنشان کرد: این موسسات حسابرسی در گذشته نیز به نحو مطلوبی کارشان را ارائه داده بودند.

در ادامه واگذاری هفت لچکی مورد بررسی و موافقت قرار گرفت.

 اصلاح اساسنامه مشاوران جوان

به گفته رییس شورا مصوبات طرح شده در شورای عمومی، روزها و هفته ها در کمیسیون های تخصصی شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در شهرداری نیز کارشناسی می شود.

فرشاد همچنین از اعضای مشاوران جوان که با کمیسیون های شورا در تعامل هستند و هربار نمایندگان خود را به نشست های تخصصی و عمومی شورا می فرستند تقدیر کرد.

احمد حسن زاده، رییس کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش نیز اظهار داشت: اساسنامه مشاوران جوان شورای شهر به اعضای شورا ارائه شده و نظرات و پیشنهادات آنها در اصلاح آن در نشست عمومی بعدی طرح و اعمال می شود.

علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست از اتمام پروژه احداث تقاطع غیرهم سطح شهدای گمنام خبر داد و خاطرنشان کرد: اطراف این پروژه به یک سری عملیات عمرانی نیاز دارد که با توجه به زمان نزدیک بهره برداری از آن پیشنهاد می شود در حد اختیارات شورا از طریق ترک تشریفات به پیمانکار واگذار شده تا هرچه سریع تر عملیات اجرایی آن به انجام برسد.

رامین ارجمندکرمانی، رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی نیز در خصوص میزان قدرالسهم شهرداری از تفکیک اراضی مطالبی را ارائه داد و در نهایت بر انجام کار کارشناسی بیشتر در کمیسیون معماری و شهرسازی تاکید شد. همچنین مقرر شد این موضوع پس از بحث و بررسی در صحن علنی شورا به رای عمومی گذاشته شود.

رییس شورا نیز با بیان این که تصمیم باید رویکرد قانونی داشته باشد،گفت: با اخذ یک تصمیم درست، آن چه به صلاح شهرداری و شهروندان است انجام دهیم و مصوباتی داشته باشیم که هم قابلیت اجرا داشته باشند و هم بتواند از تبعیض جلوگیری کند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *