تامین منافع شهروندان با رعایت قوانین شهرداری

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان بیان شد:

تامین منافع شهروندان با رعایت قوانین شهرداری

 

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اعضای شورا، شهردار و خبرنگاران در محل سالن سادات شهرداری برگزار شد.

در این نشست رییس کمیسیون گردشگری و اصناف در نطق پیش از دستور خود به ارائه گزارشی از بازدید اعضای این کمیسیون از دو موزه هنرهای معاصر و شرکت نفت پرداخت.

محمدرضا میرحسینی با بیان این که کرونا فرصت مناسبی برای تقویت زیرساخت ها فراهم کرد گفت: با پایان یافتن این بحران، شرایط برای حضور گردشگران داخلی و خارجی به ویژه زائران سردار سلیمانی فراهم می شود.

وی همچنین به ایجاد اولین موزه نفت سوز کشور در عمارت تاریخی سرکنسولگری انگلیس اشاره و خاطرنشان کرد: این موزه نیز می تواند جزو شاخص های مورد توجه گردشگران باشد.

میرحسینی لزوم بازنگری در تعریف محورهای گردشگری شهر کرمان را ضروری دانست و افزود: با اضافه شدن گلزار شهدا و مزار شهید سردار سلیمانی محورهای گردشگری از طرف ورودی های شهر بازتعریف می شوند.

وی در ادامه با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون گردشگری و اصناف از نمایشگاه صنایع دستی کرمان در موزه هنرهای معاصر گفت: حمایت از صنایع دستی در اشتغال جوانان و اقتصاد گردشگری تاثیر بسزایی د ارد.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف از سازمان میراث فرهنگی خواست نگرانی هنرمندان صنایع دستی را در زمینه ثبت چندین رشته هنری کرمان به نام یزد و اصفهان برطرف کند.

میرحسینی همچنین حمایت شورا و شهرداری را از احیای بازار مسگرها با همان سبک سنتی خواستار شد.

رییس شورا نیز با اشاره به فعالیت کمیسیون های گردشگری شورا، اتاق بازرگانی، سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اظهار داشت: با نگاه ویژه استاندار کرمان به صنعت گردشگری، مثلث گردشگری می تواند به مربع گردشگری تبدیل شود.

فرشاد همچنین به مطالبه مردم کرمان در تقویت بیش از پیش صنعت گردشگری اشاره و تاکید کرد: پرهیز از موازی کاری و هم افزایی سازمان های ذی ربط با محوریت استانداری، می تواند در صنعت گردشگری استان تحولی ایجاد کند.

در ادامه علی اکبر مشرفی ضمن تقدیر از تلاش های کادر درمان بیمارستان افضلی پور پیشنهاد داد: شورا و شهرداری از خدمات این بیمارستان در درمان بیماران کرونایی تقدیر کنند.

حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار با اشاره به مصوبات این کمیسیون گفت: اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار با اهدای کارت هدیه به 22 کودک برگزیده در مسابقه نقاشی فرهنگسرای بنی هاشم موافقت کردند.

وی همچنین به چند مصوبه این کمیسیون و درخواست تخفیف و تقسیط شهروندان اشاره کرد.

همچنین فتح الله مویدی با بیان این که در صحن علنی شورا قسم خوردیم از حقوق مردم دفاع کنیم گفت: بنده مخالف فروش زمین به افراد خاص هستم و پیشنهاد می دهم شهرداری خود زمین های شهر را تفکیک کرده و به اقشار کم درآمد بفروشد.

فرشاد با بیان این که مصوبات شورا پس از طی مراحل قانونی و اباغ به منزله قانون است افزود: مصوبات شورا که با طی مراحل مربوط به صورت قانون درآمدند برای شهرداری لازم الاجرا هستند.

فرشاد همچنین با بیان این که شورا باید بر اساس واقعیات و مصالح عمومی شهر و شهروندان تصمیم گیری کند گفت: درست نیست افرادی به صورت دسته جمعی به محل جلسه بیایند و با ایجاد جو فشار خواهان اخذ تصمیمات باب میل خود باشند.

احمد حسن زاده نیز پیشنهاد داد: موضوع تعیین تکلیف معابر داخلی زمین ها با حضور شهردار یا معاون شهرسازی بررسی بیشتر شده و کار به گونه ای انجام شود که شبهه ایجاد نکند.

رامین ارجمندکرمانی، رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی نیز با اشاره به یک نامه گفت: انتظار می رود وقتی موضوعی در کمیسیون تخصصی مطرح می شود مورد توجه اعضای کمیسیون های دیگر نیز قرار گیرد.

این مهم نیز به بازدید میدانی اعضای دو کمیسیون معماری و خدمات شهری از محل منتج شد.

ارجمندکرمانی معابر داخلی تفکیک شده را از موارد اختلاف نظر نهادهای نظارتی و شهرداری دانست و افزود: گاهی ملاک عمل شهرداری دوگانه بوده که عادلانه نیست.

وی از بررسی بیشتر این موضوع در کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی خبر داد و خاطرنشان کرد: معابر داخلی حاصل از تفکیک زمین ها، جزو قدرالسهم شهرداری موضوع ماده 101 شهرداری قرار نمی گیرند.

ارجمندکرمانی همچنین با بیان این که قدرالسهم شهرداری نباید بالای 75/43 باشد گفت: معابر حاصل از تفکیک به جز معابر مصوب در طرح های جامع و تفصیلی داخلی بوده و جزو قدرالسهم محسوب نمی شوند.

میرحسینی نیز با بیان این که منافع مالک زمین در انجام تفکیک باید حفظ شود پیشنهاد داد: این مسئله توسط مشاور حقوقی شورا مورد بررسی جامع قرار گیرد و مصوبه ای داشته باشیم که منافع عموم مردم را تامین کند.

به گفته مشرفی این مصوبه تاثیر زیادی در قیمت زمین گذاشته و نیاز به بررسی بیشتر دارد.

خدادادی نیز با بیان این که معابر طرح تفصیلی پذیرفتنی است گفت: اما معابر داخلی که در افزایش ارزش افزوده آن تاثیر دارد قابل بررسی است.

وی همچنین اظهار داشت: نمی توان معابر داخلی را به عنوان قدرالسهم محسوب کرد مگر در کمیسیون ماده پنج به عنوان معابر طرح تفصیلی مصوب شوند.

محمدجواد کامیاب نیز تبصره سه ماده 101 قانون را مطابق با طرح تفصیلی دانست.

در پایان نشست عمومی شورا، تعدادی از شهروندان معترض در صحن علنی حضور یافتند و به بیان مشکلات خود پرداختند.

رییس شورای شهر اظهار داشت: در خصوص خواسته مراجعان بایستی کار ِ کارشناسی بیشتری انجام پذیرد تا مصوبه کامل تری حاصل شود؛ همچنین مقرر شد در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه و سپس شورای عمومی هفته آینده موضوع مطرح و به نحوی تصمیم گیری شود که در چارچوب ضوابط و قوانین شورا و شهرداری حتی المقدور خواسته آنان تامین شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *