تجهیز اولین موزه نفت سوز کشور/تقویت صنایع دستی کرمان


در بازدید اعضای کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان از موزه های شرکت نفت و هنرهای معاصر کرمان مطرح شد:

تجهیز اولین موزه نفت سوز کشور/تقویت صنایع دستی کرمان

 

اعضای کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی به همراه معاونت گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان از موزه در حال تجهیز شرکت نفت و همچنین موزه هنرهای معاصر بازدید کردند.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف با تقدیر از تلاش های شرکت نفت کرمان در بازسازی ساختمان کنسولگری انگلیس گفت: در این مکان تاریخی، اولین موزه نفت سوز کشور به عنوان اثری نمونه در کرمان آماده سازی می شود.

محمدرضا میرحسینی با بیان این که ورودی های شهر به سمت محورهای گردشگری هدایت می شوند افزود: این موزه به همراه چندین مکان گردشگری در محور گردشگری شهر کرمان قرار گرفته اند.  

وی هدف از ایجاد این نوع موزه ها را آشنایی نسل جدید با نحوه استفاده از انرژی هایی چون نفت عنوان و تصریح کرد: ساختمان کنسولگری انگلیس مرکز مدیریت استخراج نفت در منطقه جنوب شرق بود.

همچنین مدیر پروژه آماده سازی موزه شرکت نفت کرمان با اشاره به 30 پروژه بازسازی و مرمت شرکت نفت در کشور گفت: عمارت کنسولگری انگلیس به عنوان اولین موزه نفت سوز کشور به زودی در معرض دید مردم قرار می گیرد.

جواهری از سرمایه گذاری شرکت نفت کشور در مرمت و بازسازی اماکن تاریخی مرتبط با صنعت نفت خبر داد و خاطرنشان کرد: با حمایت وزارت میراث فرهنگی فضاهای بیشتری در راستای توسعه صنعت گردشگری بازسازی می شوند.

وی با بیان این که کرمان هیچگاه محل استخراج نفت نبوده اظهار داشت: با این حال اما حضور سرگرد سخایی در هیئت همراه دکتر مصدق در روند ملی کردن صنعت نفت این موقعیت سوق الجیشی را در شرق کشور به وجود آورده است.

در ادامه از نمایشگاه صنایع دستی واقع در موزه هنرهای معاصر نیز بازدید به عمل آمد.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف اظهار داشت: صنایع دستی در زمینه اشتغال و درآمدزایی و همچنین گردشگری یک جاذبه محسوب می شود.

میرحسینی اشتغال و درآمدزایی در حوزه صنایع دستی را در راستای حمایت از جوانان و هنرمندان موثر دانست و گفت: این صنعت زمانی به درآمدزایی می رسد که گردشگری خارجی با دلار صنایع دستی ما را بخرد.

وی با بیان این که احیای صنایع دستی و ایجاد کارگاه در فضاهای تاریخی، گردشگر را با صنایع دستی کرمان آشنا می کند افزود: صنایع دستی و گردشگری می تواند کرمان را به عنوان یک قطب در کشور مطرح کند.

به گفته میرحسینی، صنایع دستی کرمان باید جایگاه خود را در سند توسعه گردشگری استان پیدا کند.

وی با اشاره به این که جوانان تحصیلکرده به تولید صنایع دستی روی آورده اند گفت: در وضعیت نابسامان اقتصادی صنایع دستی می تواند جایگزین مناسبی برای اشتغال آنها باشد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *