دلائل تغییر نام میدان “بسیج” به “سپهبد شهید سردار سلیمانی”


از سوی ریاست شورای اسلامی شهر کرمان تشریح شد:

 
دلائل تغییر نام میدان “بسیج” به “سپهبد شهید سردار سلیمانی”
 
 
محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در توضیحاتی به بیان دلائل تغییر نام میدان “بسیج” به “سپهبد شهید سردار سلیمانی” پرداخت.
وی با بیان این که شورا قبلا طی مصوبه ای نام میدان پرواز را به میدان سپهبد شهید سردار سلیمانی تغییر داده بود گفت: بنیاد مکتب حاج قاسم سلیمانی طی مکاتبه با شورای شهر درخواستی مبنی بر تغییر نام میدان بسیج به سپهبد شهید سردار سلیمانی و با امضای بالاترین مقام سپاه در کرمان ارائه کرده که مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.
فرشاد همچنین اضافه کرد: شورای شهر با تغییر نام میادین و معابر تا جایی که ضرورت خاصی ایجاب نکند موافق نیست؛ در این مورد نیز ضرورت تغییر نام با توجه به تهیه طرح محور فرهنگی حاج قاسم سلیمانی از سوی بنیاد مکتب شهید سردار سلیمانی و وجود عناصری چون میدان عاشورا، مصلی، آرامگاه شهدای گمنام، حسینیه ثارالله و موزه دفاع مقدس در این محور، توسط سپاه کرمان تبیین و تقاضا شده نام میدان بسیج نیز به سپهبد شهید سردار سلیمانی تغییر یابد.
فرشاد با بیان این که شورا راسا در پی تغییر نام میدان بسیج نبوده اظهار داشت: این اقدام در راستای احترام به خواسته دست اندرکاران ستاد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی و در هماهنگی با مسئولان ارشد سپاه و بسیج صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: با توجه به این که بایستی حتما میدان یا معبر مناسبی به نام بسیج جایگزین شود شورا کتبا از سپاه تقاضا نموده که در این مورد بررسی و اعلام نظر نمایند تا اقدام گردد. 
رییس شورای شهر تصریح کرد: با این حال چنان چه تصمیم تقاضاکنندگان مبنی بر ابقای نام قبلی باشد شورا نیز با آن تصمیم همراهی خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *