تملک املاک مسیری تقاطع های غیرهم سطح


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تاکید شد:

تملک املاک مسیری تقاطع های غیرهم سطح

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اکثریت اعضا، شهردار و تنی چند از خبرنگاران در محل سالن سادات شهرداری برگزار شد.

محمد فرشاد، رییس شورای شهر ضمن تسلیت ایام فاطمیه و اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: از لحظه شهادت حاج قاسم تا زمان دفن در گلزار شهدای کرمان، ایامی به برگزاری مناسبت‌ها و مراسم‌های ویژه شهادت وی اختصاص یافته است.
وی از شهردار کرمان تقاضا کرد: در رابطه با آخرین هماهنگی‌ها با ستاد برگزاری سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی و همچنین پیشرفت پروژه‌های عمرانی گزارشی را به شورا ارائه کند.
پس از ارائه گزارش شهردار به شورا حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار ضمن تقدیر از شهرداری در رابطه با ایجاد فضای مناسب شهری در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی بر تملک املاک مسیری پروژه های شهری تاکید کرد.

وی با بیان این که مالکان این املاک در چندین نوبت ملک خود را کارشناسی کرده و هزینه پرداخته اند از شهردار خواست با اقدامات مربوط به این پروژه ها سرعت ببخشد.

چناریان با اشاره به پروژه “رز شرقی” گفت: توافق سرمایه گذار و شهرداری در این کمیسیون مطرح و مقرر شد نتایج اقدامات انجام شده نیز از سوی شهرداری به شورا ارائه شود.

به گفته وی تکمیل نشدن این پروژه‌ها و عدم تعیین تکلیف تملک ‌های مسیری به انتقادات دامن می‌زند.

چناریان همچنین از ارسال گزارش تفریغ بودجه سال 98 در کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار از سوی شهرداری خبر داد.

در ادامه فتح الله مویدی، رییس کمیسیون حقوقی و نظارت به قرائت چندین نامه و مصوبه پرداخت.

همچنین رامین ارجمندکرمانی، رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی با اشاره به طرح ساماندهی میدان ارگ به عنوان یکی از پروژه های شهرسازی در کرمان گفت: این پروژه در کمیسیون ماده ۵ نیز تصویب شده و به مرحله مناقصه و اجرا رسیده است.

نماینده شورای شهر در امور پیگیری پروژه ساماندهی میدان ارگ افزود: قراردادی نیز برای اجرای طرح با پیمانکار بسته شده است.

به گفته وی مطالعات ترافیکی، اقتصادی و اجتماعی پروژه، انجام شده و میدان ارگ به صورت پروژه پیاده‌محور در برنامه های شورا و شهرداری این دوره قرار دارد.

رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه‌نشینی اظهارامیدواری کرد: پروژه میدان ارگ سرآغازی برای شهرداری در همراهی با پروژه های انسان‌محور باشد.

وی از سفر اعضای ستاد بزرگداشت شهید تهرانی‌مقدم به استان‌های مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: در یکی از این سفرها آن‌ها درخواست کردند هم زمان با ایام سالگرد شهید سلیمانی، در کرمان نیز میدانی به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شود.

رییس شورای شهر با بیان این که شورا با اصل درخواست موافق است اظهار داشت: این شهید بزرگوار بر گردن انقلاب و کشور حق بزرگی دارند اما صورت جلسه این درخواست باید به کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان ارسال شده و شهرداری نیز با کارشناسی برای نامگذاری میدانی جدید در شهر بررسی‌های لازم را انجام دهد.

سپس علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست ضمن تشکر از شهرداری در سرعت بخشیدن به آماده‌سازی آرامستان جدید و همچنین ساماندهی پناهگاه سگ‌های بدون صاحب گفت: شورا مصوب کرده رانندگان تاکسی که از کارت‌خوان استفاده می کنند از بسته تشویقی تخفیف 15 درصدی در تمدید صدور پروانه کار برخوردار شوند.

وی همچنین از شهرداری خواست محل تامین اعتبار این طرح نیز مشخص و اعلام شود.

خدادادی با اشاره به درخواست کسبه میدان ارگ برای ایجاد دو ایستگاه اتوبوس در اطراف میدان ارگ افزود: پیشنهاد می‌شود برای تعیین تلکیف سه راهی شرف‌آباد نیز با قرارگاه خاتم و جهاد نصر مذاکراتی صورت پذیرد.

فرشاد با بیان این‌که قرارگاه خاتم و جهاد نصر دارای کارگاه مجهز در کرمان هستند اظهار داشت: قبل از هرکاری بررسی های همه جانبه در این زمینه صورت پذیرد.

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران نیز در رابطه با اجرای تقاطع‌های غیرهم‌سطح رینگ پیرامونی شهر بیان کرد: چهار معیار در این کمیسیون بررسی و مقرر شد مشاور چهارمی برای تطبیق تقاطع‌های غیرهم سطح بکار گرفته شود تا پروژه‌ها با کارشناسی نهاییِ متمرکز اجرا شوند.

وی از موافقت اعضای شورا با پیمانکاری قرارگاه خاتم با شرط قیمت پایین‌تر خبر داد و خاطرنشان کرد: این موضوع در کمیسیون عمران بررسی شده و در جلسه آینده شورای شهر نهایی و اعلام خواهد شد.

کامیاب همچنین از درخواست تعدادی از رانندگان اتوبوس‌های شهری برای خروج ۴١ دستگاه اتوبوس فرسوده سیستم حمل و نقل خبر داد و خاطرنشان کرد: اما طبق قانون، تا زمان تامین اتوبوس‌های موردنیاز خطوط اتوبوسرانی و بکارگیری جایگزین، این کار باید به تعویق بیفتد.

وی با اشاره به نامه وزارت کشور مبنی بر بکارگیری یک دستگاه اتوبوس و دو راننده در ازای آزادسازی اتوبوس فرسوده گفت: معاونت عمرانی استانداری نیز بر تایید شورای حمل و نقل و ترافیک کرمان نیز تاکید کرده است.

منصور ایرانمنش، عضو شورای شهر با اشاره به مشکلات رانندگان اتوبوسرانی گفت: در ازای تحویل اتوبوس مشکلات اقتصادی زیادی به رانندگان تحمیل شده است.

وی با تقدیر از خرید ٢٠ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری افزود: اگر مدیریت شهری بر تقویت سیستم حمل و نقل عمومی تصمیم بگیرد این شبکه باید پیوستگی داشته باشد تا شهروندان، خودروی شخصی خود را کنار گذاشته و از حمل و نقل عمومی استفاده کنند که البته وضعیت فعلی و حتی آینده سازمان اتوبوسرانی نشان می دهد حفظ ۴١ دستگاه اتوبوس فرسوده نیز به نفع شهر و شهروندان نیست.

زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان با اشاره به نشست این شورا با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مقرر شد آیین‌نامه آرامستان هنرمندان از سوی اداره ارشاد و شهرداری تدوین و به شورا نیز ارسال شود.

وی همچنین توسعه فضای آرامستان و زیباسازی آن را از خواسته‌های اداره کل ارشاد عنوان کرد.

لری از طرح تکریم بانوان شهیده کرمان با استعلام تعداد شهدای زن از بنیاد شهید خبر داد و افزود: بررسی بوستان‌های سطح شهر از منظر فضای استاندارد بازی برای کودکان در طرح “شهر دوستدار کودک” در دست اقدام است.

در ادامه محمدرضا میرحسینی پیشنهاد داد: پروژه های عمرانی سطح شهر تا پایان سال تعییت تکلیف و تکمیل شوند.

وی همچنین با بیان این‌که حیات اجتماعی چهارراه احمدی به خاطر اجرای روگذر از وضعیت قبل خارج شده گفت: ضروری است با اجرای راست‌گردها، شرایط فرهنگی و اجتماعی گذشته دوباره احیا شود.

میرحسینی با اشاره به انجام تملکات مسیری در این تقاطع افزود: با اجرای حتی یک راست‌گرد شهروندان به ادامه و اجرای پروژه‌های عمرانی امیدوار می شوند.

وی با بیان این که در دوره اخیر شورا کارهای ماندگاری انجام شده اظهارامیدواری کرد: این پروژه نیمه تمام نیز بعد از سال‌ها تکمیل شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *