نوعی اجماع و عقلانیت روی مسائل و منافع مردم در مدیریت شهری کرمان، ایجاد شده است برگزاری جلسات مستمر در حوزه های مدیریت شهری ضروری است


در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر با استاندار کرمان مطرح شد:

 
نوعی اجماع و عقلانیت روی مسائل و منافع مردم در مدیریت شهری کرمان، ایجاد شده است
برگزاری جلسات مستمر در حوزه های مدیریت شهری ضروری است
 
 
 
استاندار کرمان در نشست صمیمانه با اعضای شورای اسلامی شهر ثبات در مدیریت شهری را از نشانه های مثبت شورای شهر کرمان عنوان و تصریح کرد: در مدیریت شهری کرمان، نوعی اجماع و عقلانیت روی مسائل و منافع مردم ایجاد شده است.
 
علی زینی وند با بیان این که شورای پنجم مدل تاثیرگذاری برای کشور است گفت: اعضایی باتجربه و با سلائق مختلف سیاسی می توانند با همکاری و هماهنگی، پایه گذار اقدامات مطلوب برای آینده باشند.
 
وی برگزاری جلسات مستمر در حوزه های مدیریت شهری را ضروری دانست و افزود: اگر این حوزه به تصمیم قاطع استان و تسریع در کوتاه کردن فرآیند اداری نیاز داشت استانداری برای حل مشکلات در حیطه اختیارات و پیگیری در سطح کلان اعلام آمادگی می کند.
 
زینی وند با بیان این که شهر کرمان در بسیاری از زمینه ها نمادی برای کشور است اظهار داشت: علاوه بر شخصیت های تاریخی و سیاسی استان،  سردار شهید سلیمانی نیز مرکز توجهات بسیاری است.
 
استاندار کرمان رفع معضل حاشیه نشینی در استان و آغاز ساماندهی مطلوب را نیازمند عزم جدی همه مدیران عنوان و تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های استان، این مهم باید به شکل فوری انجام شده و دامنه گسترش این حاشیه ها محدود شود.
 
زینی وند همچنین ساماندهی مشاغل مزاحم را نیز از موارد ضروری در شهر کرمان ذکر کرد و افزود: لازم است در اجرای طرح های تفصیلی و بازآفرینی شهری از ظرفیت های مالی و قانونی به طور جدی استفاده شود.
 
وی با اشاره به نقش نهادسازی و مشارکت مردمی در مدیریت شهری گفت: مدیریت مشارکت محور را در عمل ثابت کرده و با محوریت مردم محله نهادسازی کنید.
 
استاندار کرمان تعریف برند گردشگری برای شهر کرمان را راهکار تقویت صنعت گردشگری عنوان و تاکید کرد: برند کرمان باید معرف هویت این شهر بوده و تصویری چندوجهی از آن به مخاطب داخلی و بین المللی ارائه کند.
 
زینی وند همچنین اظهار داشت: گذرهای فرهنگی و پیاده راه های متنوع شهرهای بزرگ را زیبا کرده و این حرکت در کرمان نیز می تواند نمادی برای این شهر محسوب شود.
 
در ابتدای این نشست، رییس شورا با بیان این که شورای شهر و شهرداری کرمان علیرغم مشکلات اقتصادی، این دوره از مدیریت شهری را به خوبی پیش برده اند گفت: با تعامل و هماهنگی و پرهیز از هرگونه چالش، پرداخت های کارکنان به روز بوده؛ طلب پیمانکاران پرداخت شده و پروژه های نیمه تمام به بهره برداری رسیده یا در حال اتمام است.
 
محمد فرشاد اولویت شورا و شهرداری را اتمام پروژه های نیمه تمام طبق خواسته شهروندان عنوان و اضافه کرد: تاکنون حدود 500 میلیارد تومان برای این پروژه ها هزینه شده است.
 
وی از شهر کرمان به عنوان پیشانی جنوب شرق کشور یاد کرد و افزود: در طول سال‌های پس از انقلاب به‌درستی و بخاطر توسعه متوازن به شهرستان های استان رسیدگی شده و هم‌اکنون می طلبد به شهر کرمان توجه بیشتری شود.
 
فرشاد با اشاره به بلوار 16 کیلومتری شهید سلیمانی گفت: این محور به تسهیل ترافیک و توسعه همگون شهر کمک می کند.
 
به گفته وی بخشودگی عوارض کسب و کار به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا، درآمد شهرداری را کاهش داده است.
 
رییس شورا با بیان این که شهرداری مطالبات بسیاری از ادارات و نهادهای دولتی دارد افزود: بند واو تبصره 5 برنامه ششم توسعه، ظرفیتی را برای این امر در نظر گرفته که سال گذشته 100 میلیارد تومان از این محل تهاتر شده و چنان‌چه امسال نیز امکانی فراهم شود می‌تواند برای اتمام محور مذکور کمک موثری باشد.
 
فرشاد با اشاره به قول رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر استاندار کرمان به تهران گفت: در این سفر مقرر شد بخشی از مازاد مالیات های وصول شده به استان اختصاص یابد که تقاضا داریم مبلغ قابل ملاحظه‌ای از آن به پروژه بزرگ بلوار شهید سلیمانی تعلق گیرد.
 
در ادامه شهردار کرمان گفت: همدلی و همراهی صددرصدی اعضای شورا و کارشناسی بسیار خوب آن ها باعث شد به وضعیت ایده آل امروز برسیم.
 
مهران عالم زاده با اشاره به افزایش درآمد شهرداری در این سه سال افزود: در سال جاری نیز بودجه شهرداری رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.
 
سپس رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار گفت: آن‌چه شهرداری را از بحران اقتصادی و اجتماعی خارج کرد انجام کار اساسی و اصولی در شورای پنجم بود.
 
حسین چناریان اصلاح لوایح درآمدی پایدار و کارِ کارشناسی مصوبات و اولویت‌بندی ضرورت ها و پروژه‌ها را دلیل وضعیت نسبتا مطلوب امروز عنوان و تاکید کرد: مطالعات تقویت حمل و نقل عمومی، ایمنی و انضباط ترافیکی، ساماندهی آب‌های سطحی و اجرای رینگ اطراف شهر کرمان نیز انجام شده یا در دست انجام است و یک حرکت هماهنگ در مدیریت شهری ایجاد کرده است.
 
رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا نیز با اشاره به آثار تاریخی متعدد و متنوع ثبت شده در کرمان گفت: شورای شهر و شهرداری در راستای وظایف و اختیارات خود اقداماتی در زمینه توسعه صنعت گردشگری انجام داده و نیازمند حمایت استانداری و همکاری و هماهنگی سایر دستگاه ها است.
 
محمدرضا معین زاده میرحسینی مشارکت در جذب سرمایه گذار و ارتقای خدمات گردشگری را از نیازهای امروز گردشگری شهری در کرمان ذکر و تاکید کرد: در راستای توجه خاص این دوره از شورا به بافت تاریخی، بازآفرینی بازار قلعه‌محمود در دستور کار شهرداری قرار گرفت.  
 
وی از ارایۀ بسته تشویقی برای اصناف خبر داد و گفت: شورای شهر در ایام بحرانی شیوع ویروس کرونا نیز در حمایت از اصناف مصوباتی داشته است.
 
همچنین احمد حسن‌زاده، رییس کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش از تشکیل شوراهای اجتماعی محلات و مجمع مشورتی جوانان از سوی شورا خبر داد و خاطرنشان کرد: تقویت مشارکت محلی، توسعه ورزش همگانی و تشکیل کمیته های تخصصی جوانان از تصمیمات این دوره شورای شهر است.
 
فتح‌الله مؤیدی، رییس کمیسیون حقوقی شورا نیز با اشاره به عدم ساماندهی مشاغل مزاحم گفت: حاشیه‌نشینی در شهر کرمان به‌خصوص در شهرک صنعتی نیازمند بررسی و رسیدگی بیشتر از سوی مدیران ارشد استان است.
 
در ادامه، منصور ایرانمنش با اشاره به فرسایشی و طولانی‌شدن پروژۀ فاضلاب شهری افزود: کرمان، از شهرهای پُرمخاطره در رابطه با زلزله و نیازمند اعتبارات ویژه در این زمینه و آمادگی شهرداری و دستگاه‌های اجرایی است.
 
وی تصویب جبران خسارت از طریق صندوق توسعۀ ملی را اقدامی موثر عنوان کرد و بیمه همگانی ساختمان‌ها را در بازسازی خانه‌ها و کمک به مردم مؤثر دانست.
 
زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا نیز توسعۀ متوازن شهر را در کنار رفع معضل حاشیه‌نشینی مهم دانست و افزود: کنترل آسیب‌های اجتماعی با مشارکت شهروندان و کارشناسان میسر است.
 
وی با اشاره به توانمندسازی بانوان با تشکیل خانه های فرهنگ کارآفرینی اظهار داشت: حمایت از زنان سرپرست خانوار نیز با ایجاد بستر مناسب برای عرضه تولیدات خانگی آنان امکان پذیر است.
 
لری همچنین مساعدت لازم از سوی استاندار را در احداث بوستان های بانوان و تفرجگاه های خانوادگی در راستای ترویج نشاط و شادابی جامعه خواستار شد.
 
علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورا نیز ضمن تقدیر از معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برای رفع مشکلات آرامستان جدید مشکل زیرساختی آب و برق در آرامستان جدید را جدی دانست و گفت: کشتارگاه جدید در جاده کرمان رفسنجان نیز به‌دلیل عدم تأمین روشنایی توسط اداره برق به بهره‌برداری نرسیده است.
 
رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی شورا نیز نقش شهرسازی را در رفع معضل حاشیه‌نشینی مهم عنوان و تاکید کرد: با رشد قیمت زمین در بافت شهری، مهاجرت درون‌شهری از مرکز شهر به حاشیه صورت گرفته است.
 
رامین ارجمند کرمانی با اشاره به توسعه سکونت‌گاه‌های غیررسمی افزود: یکی از موارد بازدارنده، صدور و اجرای آرای قضایی ای است تا مانع ارائه خدمات زیربنایی بدون مجوز قانونی از سوی برخی نهادهای دولتی شود و کمک موثری برای جلوگیری از توسعه بی رویه حاشیه نشینی باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *