گزارش وصول بودجه شهرداری/ تایید جشنواره فرهنگی کلانشهرها/تصویب فرهنگسرای ناشنوایان/ تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تبیین شد:
گزارش وصول بودجه شهرداری/ تایید جشنواره فرهنگی کلانشهرها/تصویب فرهنگسرای ناشنوایان/ تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در نشست عمومی این هفته شورا که با حضور اعضای شورا، شهردار و خبرنگاران برگزار شد با تسلیت رحلت عالم ربانی آیت الله جعفری امام جمعه و نماینده سابق ولی فقیه در کرمان گفت: ایشان در طول سال های 58 تا 96 در سنگر امامت جمعه شهر کرمان مشی اعتدال و پدرانه ای داشتند و مرجع همه گروه های سیاسی و اجتماعی بودند.
محمد فرشاد همچنین ضمن گرامی داشت هفته بسیج افزود: این شجره طیبه از زمان پایه‌گذاری در سال 58 توسط حضرت امام (ره)، خدمات ارزنده ای در همه دوران ها داشت و به یک درخت تنومند و مکتب فکری تبدیل شده است.
وی با بیان این که ایرانیان بعد از پیروزی نادرشاه در هیچ جنگی پیروز نشده بودند اظهار داشت: اما با رشادت رزمندگان بسیجی در دفاع مقدس حتی یک سانتی متر از خاک کشور از دست نرفت و ایران، پیروز جنگ تحمیلی هشت ساله شد.
فرشاد با تقدیر از شهردار و مجموعه کارکنان و کارگران شهرداری تصریح کرد: علی رغم مشکلات حاصل از شیوع ویروس کرونا، خدمات شهری به خوبی پیش می رود.
در ادامه رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان از توافق شهرداری با هیئت ناشنوایان کرمان برای احداث مرکز فرهنگی و ورزشی خبر داد و خاطرنشان کرد: در پی تقاضای این هیئت از شهرداری، اختصاص زمین از سوی مؤسسه بناهای ماندگار در کمیسیون مطرح شد و مشروط بر رعایت ضوابط و مقررات مربوط، این پیشنهاد با رای اکثریت تصویب شد.
احمد حسن زاده همچنین از اختصاص هدیه به ورزشکاران رشته بوچیا از محل ردیف های بودجه‌ای کمک به سازمان های مردم نهاد و افراد توان یاب خبر داد.
رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان نیز با اشاره به جایگاه آیت الله جعفری در کرمان گفت: در این کمیسیون پیشنهاد شد در کمیته نامگذاری، نام خیابان امام جمعه به نام آیت الله جعفری تغییر یابد.
زهرا لری همچنین از درخواست ارتش برای نامگذاری معبری به نام شهدای ارتش خبر داد و افزود: پیشنهاد می شود شورا و شهرداری، بسته های بهداشتی تهیه و به منظور پاسداشت خدمات کادر درمان به آنان اهدا کنند.
وی با اشاره به گزارش شهرداری از روند احداث فرهنگسرای صنعتی و بوستان های کودک پیشنهاد داد: بر اساس تفاهم نامه شهرداری و آموزش و پرورش، جلسه ای برای هماهنگی در خصوص آموزش فرهنگ و تکالیف شهروندی برگزار شود.
لری تجلیل از رتبه های برتر کنکور را یادآور شد و از موافقت کمیسیون فرهنگی با برگزاری جشنواره مجازی فرهنگی و اجتماعی شهرداری های کلان شهرها خبر داد.
در ادامه رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران با بیان این که بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از ضروریات شهر کرمان است گفت: شهرداری کرمان قبلا درخواستی در زمینه خرید اتوبوس داشته که با آن موافقت شد.
محمدجواد کامیاب همچنین از بررسی پیشنهاد ارائه تسهیلات ارزان قیمت به بخش خصوصی مرتبط با حمل و نقل عمومی در این کمیسیون خبر داد.
سپس فتح الله مویدی، رییس کمیسیون حقوقی و نظارت با قرائت تعدادی نامه، از موافقت بخشی از درخواست های مردمی خبر داد.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار نیز از تصویب تقسیط بدهی یک جانباز 60 درصد در این کمیسیون خبر داد و گفت: همچنین با موافقت اعضای این کمیسیون، کمک به شرکت تعاونی کارکنان شهرداری تا سقف بودجه مصوب تصویب شد.
حسین چناریان با اشاره به نامناسب بودن مکان فعلی شرکت تعاونی شهرداری افزود: در این کمیسیون مصوب شد در راستای حفظ حقوق کارکنان و کارگران شهرداری و تسهیل در خدمات دهی به آنان و با رعایت ضوابط مربوطه این مکان به مدت یک سال به ابتدای خیابان عطار منتقل می شود.
وی همچنین ضمن اشاره به درخواست موسسه خیریه مشیز برای بازسازی ساختمان محل زندگی کودکان بی سرپرست گفت: این اعتبار نیز از محل ردیف بودجه ای کمک به سازمان های مردم نهاد اختصاص یافت.
چناریان از درخواست شهرداری برای اختصاص اعتبار به تهیه سردیس های شهید سلیمانی و اهدای آن به مهمانان سالگرد شهادت وی خبر داد.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار با اشاره به ارائه وضعیت گزارش مالی شش ماهه عملکرد بودجه از سوی شهرداری گفت: تاکنون 51 درصد از بودجه مصوب، تامین شده و امید است با برنامه ریزی و نظارت مابقی نیز تامین گردد.
وی همچنین به نحوه پرداخت طلب یکی از پیمانکاران شهرداری اشاره کرد که مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.
کامیاب پرداخت غیرنقدی طلب پیمانکار را منوط به برگزاری مزایده دانست و مویدی تببین شرایط مزایده و محاسبه زمین به قیمت روز را خواستار شد.
فرشاد با بیان این که تورم در بخش های مختلف اقتصادی وجود دارد گفت: با این حال اما لازم است ضوابط قانونی در این امر مد نظر قرار گرفته و در راستای مصوبات شورا اعمال شود.
منصور ایرانمنش، عضو شورا بازنگری در نحوه پرداخت عوارض و تقسیط آن به خانواده های شهدا از سوی شهرداری را خواستار شد.
رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست از ارائه لیست معابر آسفالت نشده از سوی شهرداری خبر داد و گفت: در این کمیسیون مقرر شد معابری که بیش از شش ماه از پرداخت خودیاری آسفالت آن ها گذشته باشد تا پایان سال آسفالت شوند.
علی خدادادی با قرائت مصوبات ارجاعی از کمیته تطبیق فرمانداری به تصحیح، تکمیل و اصرار بر آن مصوبات اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *