سامان‌‌دهی معتادان متجاهر/راه‌اندازی بازارچه «دست‌آفرین»/برگزاری رویداد «شهرواره ایران شهر»/طراحی برند شهر کرمان


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان عنوان شد:

سامان‌‌دهی معتادان متجاهر/راه‌اندازی بازارچه «دست‌آفرین»/برگزاری رویداد «شهرواره ایران شهر»/طراحی برند شهر کرمان
 
نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.
در این جلسه که به ریاست رامین ارجمند کرمانی تشکیل شد، علی‌اکبر مشرفی عضو شورا در نطقی پیش از دستور با بیان این‌که یکی از گروه‌هایی که در خط مقدم جبهۀ مقابله با کرونا خدمت‌رسانی می‌کنند، غسال‌ها هستند گفت: فشار روحی و جسمی فراوانی روی افراد غسال و نیروهای فعال در آرامستان وجود دارد؛ بنابراین، لازم است با ارائه تسهیلات ویژه از آن‌ها حمایت شود. 
در ادامۀ این نشست، علی خدادادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست با تأکید بر ضرورت برگزاری جلسات شورا به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا به‌صورت آنلاین گفت: باید از نیروهای شهرداری به‌ویژه غسال‌ها و نیروهای فعال در آرامستان که در شرایط حساس و دشواری خدمت‌رسانی می‌کنند، حمایت شود.
رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل نیز با بیان اینکه بحران کرونا ممکن است تا دو سال آینده همراه ما باشد، تعطیلی را راه‌حل نامناسبی توصیف کرد که موجب معطل‌ماندن کارها می‌شود و بر لزوم افزایش دورکاری و برگزاری جلسات آنلاین و ویدئوکنفرانس با هدف کاهش ریسک ابتلا به کرونا در میان کارکنان و مدیران تأکید کرد.
محمدجواد کامیاب با اشاره به لزوم شیفت‌بندی کارکنان، دورکاری، رعایت فاصله فیزیکی و تهویۀ مطبوع در ادارات اظهار داشت: به تعویق انداختن مراسم و جلسات پرجمعیت، از اقدامات ضروری برای عبور از بحران کروناست. 
سپس رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار با اشاره به افزایش معضل معتادان متجاهر و کارتن‌خواب با سرد شدن هوا، افزود: با توجه به شیوع کرونا، سامان‌‌دهی معتادان متجاهر ضرورت بیشتری پیدا کرده و لازم است درخصوص راه‌اندازی و تجهیز گرم‌خانه‌ها اقدام شود.
حسین چناریان، با اشاره به اینکه سامان‌دهی معتادان متجاهر از آسیب‌های بعدی جلوگیری می‌کند افزود: این مهم، نیازمند مشارکت ارگان‌هایی ازجمله اداره‌کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی است.
وی همچنین به مصوبات کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا اشاره کرد و گفت: با درخواست هیئت ناشنوایان استان درخصوص اختصاص زمین جهت ساخت زمین ورزشی ناشنوایان و همچنین راه‌اندازی بازارچه «دست‌آفرین» با هدف حمایت از مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار، موافقت شد.
وی همچنین ادامه داد: بازارچه «دست‌آفرین» قرار است با مشارکت شهرداری و صندوق کارآفرینی امید در پارک «شهید» دایر شود.
در ادامه رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا نیز با اشاره برنامه‌ریزی برای تکریم مقام بانوان شهید کرمانی، درخصوص آماده‌سازی مراسم سالگرد سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی گفت: برای نورپردازی ویژه در کوه‌های صاحب‌الزمان (عجل‌الله‌فرجه) و استفادۀ زیبا و مؤثر از تصاویر و بیانات سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی برنامه‌ریزی شود.
زهرا لری با اشاره به طرح برگزاری رویداد «شهرواره ایران شهر» با دو محور اصلی کرونا و فرهنگ شهر و پاس‌داشت مقام سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، افزود: این رویداد رقابتی در سطح ملی برگزار می‌شود و به ارزیابی تولیدات فرهنگی و هنری سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کلان‌شهرهای کشور خواهد پرداخت.
وی، رویداد «شهرواره ایران شهر» را که با هدف بالابردن سطح کیفی تولیدات فرهنگی و هنری شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور و به ابتکار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان برگزار خواهد شد، اقدام بسیار ارزشمندی دانست که لازم است حمایت شود. 
در ادامه، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا نیز ضمن تشکر از شهرداری در اقدام جهت طراحی برند شهر کرمان، به بررسی طرح‌های پیشنهادی اشاره کرد و گفت: درنهایت یکی از چهار طرح پیشنهادی انتخاب شد و طراح ضمن اینکه تجربۀ طراحی برند برای چند شهر دیگر را دارد، کرمانی است و مقرر شده طرح اولیه را در کوتاه‌ترین زمان ارائه دهد. 
سیدمحمدرضا میرحسینی افزود: با طراحی برند کرمان، شهر کرمان جزو چهار شهر نخست کشور می‌شود که دارای برند هستند.
وی همچنین با اشاره به افزایش روزافزون ترافیک شهر کرمان پیشنهاد داد: در راستای روان‌سازی و کاهش ترافیک شهر، جابه‌جایی اداره‌ها و مراکز دولتی است که در نقاط پرترافیک شهر قرار دارند و ترافیک را به سمت خود می‌کشانند؛ با این کار، جریان ترافیک از مرکز شهر به نقاط پیرامونی و کم‌ترافیک هدایت می‌شود.
میرحسینی با اشاره به اقدام آموزش و پرورش استان در هماهنگی با وزارتخانه جهت جابه‌جایی ساختمان این اداره از خیابان معلم که ترافیک سنگینی دارد، به بلوار 22 بهمن، افزود: در خیابان‌های اطراف میدان «توحید» (ارگ) ساختمان‌های اداری پرترددی وجود دارد که جابه‌جایی هر یک از آن‌ها اثر قابل‌توجهی بر کاهش بار ترافیک این بخش از شهر خواهد داشت.

.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *