تولید و نصب اِلمان‌های سردار سلیمانی با اخذ مجوز


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تاکید شد:

تولید و نصب اِلمان‌های سردار سلیمانی با اخذ مجوز

 

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اعضای شورا، شهردار کرمان و تنی چند از خبرنگاران در محل جدید ساختمان شورا واقع در خیابان سپه برگزار شد.

رییس شورا ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی گفت: امیدواریم ملت ایران ادامه‌دهنده راه حماسه‌سازان دفاع مقدس باشند.

اجرای طرح رفع آب‌های سطحی در سال‌جاری

سپس رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست با اشاره به پیگیری معاون امور عمرانی استاندار در خصوص فاضلاب شهر و هدایت آب‌های سطحی گفت: طرحی در زمینه آب‌های سطحی شهر آماده شده و در صورت اجرای مطلوب، با مشکل آب‌گرفتگی کمتری در سال‌جاری مواجه می‌شویم.

علی خدادادی اظهار امیدواری کرد با ورود بخش خصوصی  و زمان‌بندی مشخص، در  آینده ای نزدیک فاضلاب شهر کرمان به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین از ممنوعیت حفاری معابر داخل شهر در فصل زمستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در زمان مهندس سیف‌الهی شهردار اسبق، مقرر شد  درصدی از آب استحصال از فاضلاب به فضای سبز شهر اختصاص پیدا کند و براساس مصوبه هیأت دولت نیزبایستی از استحصال آب فاضلاب، آب مورد نیاز فضای سبز تأمین ‌شود.

خدادادی با بیان اینکه حق مردم کرمان استفاده از سرانه استاندارد فضای سبز است، افزود: از هر طریق ریاست شورا صلاح می‌داند برای استفاده از پساب فاضلاب براساس مصوبه هیأت دولت مکاتبه شود.

ممانعت دادستان از تخلیه نخاله‌ها در جاده جوپاری

در ادامه منصور ایرانمنش ارائه گزارش آخرین وضعیت پل بازرگانی از سوی شهرداری را خواستار شد و اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود با توجه به نزدیک‌شدن فصل بارندگی، اصلاح زیرگذر پل راه‌آهن ورودی جاده اختیارآباد در دستور کار قرار گیرد.

این عضو شورا با اشاره به تخلیه خاک‌ونخاله‌ها در جاده جوپاری گفت: بهتر است با تعامل بین‌دستگاهی و ورود دادستان از تخلیه نخاله‌ها در جاده جوپاری ممانعت به عمل آید؛ چراکه این معضل، تبعات منفی زیادی در پی دارد.

وی همچنین پیشنهاد داد: با توجه به قرار داشتن در فصل بارندگی در اجرای عملیات آسفالت مناطق کم‌برخوردار شهر از تعداد بیشتری پیمانکار استفاده شود.

ایرانمنش با اشاره به مشکلات ناشی از حفاری‌های آب و فاضلاب گفت: حفاری کوچه‌ها از سوی شرکت‌های حفار، یا با تعامل شهرداری اجرا شود یا پیمانکاران به تعهد خود عمل کنند تا پس از اتمام کار لوله‌گذاری، معبر مورد نظر به سرعت آسفالت شود.

همچنین علی‌اکبر مشرفی با اشاره به وضعیت بحرانی در آرامستان فعلی شهر کرمان گفت: نمی‌توانیم صبر کنیم قبرهایی که از طریق ترک مناقصه در آرامستان جدید ساخته می‌شود، کار را به نتیجه برساند.

وی پیشنهاد داد: دفن اموات در تعدادی از قبور به روش قدیمی در آرامستان جدید صورت پذیرد؛ چراکه تا یکی‌دو ماه آینده دچار مشکلاتی خواهیم شد.

ضرورت اتمام عملیات بهسازی فضای مقابل ساختمان شهرداری

سپس رییس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورا با اشاره به وضعیت ناتمام مسیر دوچرخه‌سواری در خیابان سپه گفت: در ابتدا این ذهنیت وجود داشت که علاوه بر احداث پارکینگ بیمارستان باهنر، مسیر احداث شده نیز مورد استفاده دوچرخه‌سواران قرار می‌گیرد، اما به نظر می‌آید ترافیک شلوغ این معبر و تکلیف نامشخص این مسیر، مشکلاتی ایجاد کرده است.

محمدجواد کامیاب معتقد است: با توجه به اینکه نه شورای ترافیک نظر موافق داشته، نه بیمارستان، پارکینگ را احداث کرده، اجرای این مسیر هرچه سریع‌تر ملغی شود.

وی همچنین اتمام عملیات بهسازی فضای مقابل ساختمان شهرداری و رفع معارض و موانع منظر عمومی بوستان اطراف را خواستار شد.

لزوم اجرای طرح مسیر دوچرخه‌سواری در معابر مناسب

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا با بیان اینکه مسیر دوچرخه‌سواری خیابان سپه ناقص اجرا شده گفت: در طرح جامع ترافیک، مسیرهایی برای حرکت دوچرخه وجود دارد، اما باید تبعات آن‌ها برای اجرای مطلوب و استاندارد بررسی شود.

حسین چناریان با اشاره به ایجاد مشکلات مسیر دوچرخه‌سواری خیابان سپه برای شهروندان افزود:

 طبق طرح جامع، باید حدود 60 کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر کرمان اجرا شود، و بهتراست از معابر و مسیرهای مناسب و دارای اولویت که شرایط مهیاتر است شروع شود دراین صورت استقبال مردم نیز بیشتر خواهد بود.

چناریان همچنین پیشنهاد داد: معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی در جلسه شورای ترافیک نظرات شورا و شهرداری را منعکس کند.

وی با بیان اینکه پلیس با اجرای اصل طرح مخالف نیست گفت: پلیس راهور شهرستان با اجرای این طرح در خیابان سپه موافقت داشته، اما پلیس استان به‌دلیل ضرورت ارتقای فرهنگ دوچرخه‌سواری، اجرای طرح را از محلی که تبعات کمتری دارد، خواستار است.

اما رییس شورا در این زمینه گفت: با توجه به این که در طرح مصوب شورای ترافیک 60 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری پیش بینی شده بهتر است با همت شهرداری‌های مناطق و طبق برنامه زمان‌بندی تمام مسیرها به هم متصل شوند.

وی همچنین اظهار داشت: به هر حال یا باید طرح کامل اجرا شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد یا در صورت عدم موافقت شورای ترافیک مسیر موقت، جمع شود.

رییس شورا همچنین با اشاره به نزدیک شدن سالگرد سردار شهید سلیمانی گفت: باید اِلِمان‌هایی تولید و نصب شود ولی با توجه به نامه دادستانی به استانداری کرمان که به همه شوراها و شهرداری‌ها منعکس شده بایستی نصب اِلِمان ها و نامگذاری های مرتبط به شهید سلیمانی به تأیید کمیته‌ زیرمجموعه مکتب حاج قاسم برسد؛ لذا ضروری است شهرداری در این رابطه با هماهنگی کمیته مذکور اقدام کند.

در ادامه حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار از تصویب اجرای جشنواره «کرمان‌گرام» توسط مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری در این کمیسیون خبر داد.

_ راه اندازی خانه های فرهنگ در محلات کم برخوردار

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان نیز به پیشنهاد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مبنی بر برگزاری جشنواره بین‌المللی نقاشی با محوریت مهارت‌های اجتماعی در مسیر توسعه پایدار شهری اشاره کرد و گفت: کلیات این جشنواره در کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا مورد تصویب قرار گرفت.

زهرا لری همچنین با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ مشارکتی گفت: پیشنهاد می‌شود راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ مشارکتی همچنان در محله‌های کم برخوردار در دستور کار قرار داشته باشد.

وی بر ارائه گزارشی از فعالیت‌های خانه‌های فرهنگ و فرهنگ‌سراها از سوی شهرداری به این کمیسیون تاکید و تصریح کرد: بوستان آفتاب در اولویت تکمیل و بهره‌برداری قرار گیرد و فرهنگ‌سرای این بوستان بعدا افتتاح شود.

لری همچنین پیشنهاد داد: در تمام بوستان‌های بانوان، مسیر دوچرخه‌سواری در نظر گرفته شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان احیای کاوشکده علوم را ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه شهر کرمان یکی از کاندیداهای شهر دوستدار کودک است احیای ساختمان کاوشکده علوم به این منظور یا واگذاری آن به شهر کتاب، نشستی با حضور نمایندگان شهر کتاب برگزار شود.

احمد حسن زاده، رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان نیز با بیان اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری دو مقوله ورزش همگانی و ورزش محله‌ها را در حوزه ورزش پیگیری می‌کند گفت: در حوزه ورزش محله‌ها، در منطقه یک مسابقات فوتسال برگزار شده که برای پرداخت جوایز این مسابقات، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نیاز به مصوبه دارد تا جایزه برندگان را پرداخت کند.

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت نیز با اشاره به بررسی ۱۳ نامه در این کمیسیون گفت: هشت نامه جهت بررسی بیشتر به شهرداری ارسال شد و دو پرونده نیز نیاز به بازدید از محل دارد.

فتح‌الله مویدی افزود: سه پرونده نیز در کمیسیون حقوقی بررسی شده که نیاز به مصوبه شورای عمومی دارد.

_ شناسایی نقاط بحرانی درون شهری و برون شهری

رییس کمیسیون حمل‌و‌نقل و عمران هم از بررسی شش نامه در این کمیسیون خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست شهردار محترم در ارتباط با ادامه فعالیت ناظر چهارم با توجه به اینکه از ابتدای ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح سربازان گمنام و شهدای خلبان، بر پروژه‌ها نظارت داشته و قرارداد ناظر به پایان رسیده، در کمیسیون مصوب شد برای تقاطع‌های غیرهم‌سطح باقیمانده، تا سقف اختیارات شورا با مشاور مذکور به‌صورت ترک تشریفات قرارداد منعقد شود.

محمدجواد کامیاب همچنین به این موضوع که آب‌های سطحی از طریق شبکه آب و ممکن نیست گفت: شرکت ایده‌پردازان توسعه، با شهرداری قرارداد بسته که طرحی را آماده کند تا براساس این طرح، مشکل آب‌گرفتگی نقاط بحرانی شهر حل شود.

وی با بیان این که مشاور نقاط بحرانی درون‌شهری و برون‌شهری را شناسایی کرده گفت: براساس آن کانال‌ها باید تعریف و اجرا شود.

کامیاب ادامه داد: مشاور طی یکی‌دو هفته آینده کار را تمام می‌کند و از آن به بعد باید براساس اولویت، اجرای طرح آب‌های سطحی فاز به فاز جلو برود.

وی بیان کرد: نقشه مطالعاتی برون‌شهری و درون‌شهری توسط مشاور در خصوص مطالعات پایه و تخصصی انجام شده که براساس آن حدود ۱۲ تا ۲۰ کیلومتر کانال در سطح شهر باید اجرا شود.

کامیاب افزود: همچنین باید حدود ۷۴۵ هزار مخزن در بالادست شهر در سه حوزه احداث شود تا آب به شهر وارد نشود.

رییس کمیسیون حمل‌و‌نقل و عمران شورا ادامه داد: با اجرای این طرح با توجه به اینکه کار اساسی اتفاق می‌افتد، مشکل آب‌های سطحی در شهر کرمان حل خواهد شد.

کامیاب پیشنهاد کرد از مشاور دعوت شود در یکی از جلسات عمومی شورا، اعضا را در جریان اجرای طرح قرار دهد.

خدادادی هم در این رابطه با اشاره به جلسه استانداری گفت: پیمانکار فاضلاب هم برای اینکه آب‌های سطحی وارد سیستم فاضلاب نشود، در خصوص اجرای طرح آب‌های سطحی قول همکاری داده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *