محمد فرشاد رئیس و ارجمند کرمانی نائب رئیس ماندند


با برگزاری انتخابات چهارمین هیئت رئیسه شورای پنجم شهر کرمان؛
محمد فرشاد رئیس و ارجمند کرمانی نائب رئیس ماندند

انتخابات چهارمین هیئت رئیسه پنجمین شورای اسلامی در نشست عمومی این شورا و با حضور شهردار کرمان، نماینده فرمانداری و خبرنگاران برگزار شد.
در این نشست آقایان محمد فرشاد و علی اکبر مشرفی نامزد ریاست شورا و آقای رامین ارجمندکرمانی و خانم زهرا لری نامزد نایب ریسی بودند که پس از رای گیری محمد فرشاد به عنوان رئیس و رامین ارجمندکرمانی به عنوان نایب رئیس انتخاب شدند.
با انتخاب سیدمحمدرضا میرحسینی و علی خدادادی به ترتیب به عنوان خزانه دار و منشی اول، ترکیب هیئت رئیسه شورای پنجم در سال پایانی خود تکرار شد.
رییس شورا ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان و گرامی داشت هفته دولت از رضایت معاون وزیر کشور از تعامل شورا و شهرداری کرمان با دستگاه های اجرایی استان خبر داد.
محمد فرشاد همچنین اظهار داشت: در سفر آقای  جمالی نژاد به استان، نیازهای شهرداری کرمان به نردبان بلندمرتبه آتش نشانی، افزایش سهمیه اتوبوس حمل و نقل عمومی و استخدام نیروی جدید از طریق آزمون به ایشان منتقل شد.
وی با بیان این که همه ساله انتخابات هیئت رئیسه با اعلام وزارت کشور برگزار می شود گفت: در شوراها افراد مختلف با سلیقه های مختلف همراه و همدل می شوند تا نتایج خوبی برای شهرها رقم بزنند.
فرشاد هدف نهایی از انتخابات را خدمت به مردم عنوان و تاکید کرد: باید سلایق مختلف سیاسی را در جامعه بپذیریم و می دانیم هر گروه سیاسی به هواداران خود نیز پاسخگو است و در نتیجه اگر در زمان انتخابات هیئت رئیسه، عضوی از شورا به نامزدی رای نداد دلیلی بر عدم همکاری نیست.
وی با اشاره به تعامل اعضای شورای پنجم افزود: تمام اعضای شورا در این دوره، همراه و همدل هستند و آمده اند تا با لطف و عنایت خدا قدم های مثبتی برای جامعه بردارند.
در ادامه سخنگوی شورا با بیان این که خیر و صلاح شورا و شهرداری در ادامه روند فعلی شورا است گفت: مصلحت بر این بود روالی که در این سه سال در مدیریت شهری کرمان ایجاد شده با همین همدلی و همفکری در سال پایانی نیز ادامه یابد.
حسین چناریان با اشاره به حضور نمایندگان دو جناح سیاسی کشور در شورای پنجم افزود: تاکنون حفظ حرمت ها و توجه به منافع شهر و شهروندان در شورا وجود داشته و امیدواریم یک سال باقی مانده نیز به دور از حاشیه، سال کاری خوبی باشد.
وی با تقدیر از زحمات شهرداری در سیاه پوش کردن فضای شهری کرمان در ایام محرم اظهار داشت: البته معابر اطراف مصلی و پارک شورا به ویژه در این ایام نیازمند تامین روشنایی بیشتر است.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار با اشاره به 15 نامه و مصوبه این کمیسیون گفت: در این کمیسیون مصوب شد 20 دستگاه اتوبوس برای تقویت حمل و نقل عمومی خریداری شود.
چناریان در ادامه اظهار داشت: در همین راستا اعتبار 63 میلیاردتومانی از محل فروش زمین تامین شده است.
اما علی اکبر مشرفی ضمن مخالفت با این مصوبه گفت: تقویت سیستم حمل و نقل عمومی ضروری است اما پیشنهاد این است که 50 درصد اعتبار آن از محل فروش زمین باشد و 50 درصد مابقی از درآمدهای شهرداری تامین شود.
وی با بیان این که اولویت همه ما پرداخت حقوق کارکنان شهرداری است افزود: برای اجرای پروژه های شهری سرمایه های شهرداری را هدر ندهیم.
به گفته مشرفی تصویب احداث تقاطع های غیرهم سطح بر اساس طرح جامع و ترافیک شهر کرمان و از مصوبات کارشناسی شورای چهارم و مورد حمایت شورای پنجم بوده است.
اما رییس شورا با بیان این که اعتباری برای خرید اتوبوس در بودجه شهرداری دیده نشده گفت: وضعیت ناوگان عمومی کرمان نابسامان است و این فرصت مناسب را که برای خرید اتوبوس فراهم شده از دست ندهیم.
فرشاد با اشاره به گران شدن زمین در ماه های اخیر افزود: منابع دولتی کفاف اجرای پروژه های عمرانی را نمی دهد؛ همچنین نمی توان خدمات شهری را تعطیل کرد.
وی شورا را بخشی از سیستم مدیریت شهری دانست و تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری لازم و ملزوم یکدیگرند و همه باید برای تامین منابع مالی راهکار ارائه دهند.
فرشاد با بیان این که تصمیم رییس و اعضای شورای چهارم بر احداث تقاطع های غیرهم سطح بود اظهار داشت: شورای پنجم هم بر اساس خواسته مردم کرمان تصمیم بر اتمام این پروژه ها گرفته است.
رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان نیز تکمیل ناوگان عمومی را از نیازهای مهم شهر کرمان عنوان و تاکید کرد: یکی از وظایف اصلی شهرداری تقویت حمل و نقل عمومی برای استفاده قشر آسیب پذیر است که باید با توجه و تامل بیشتری تصمیم گیری شود.
زهرا لری با اشاره به تامین خطوط بی آر تی در شبکه حمل و نقل عمومی گفت: وقت آن رسیده برای ایجاد خطوط بی آر تی منابع مالی کافی دیده شود.
سپس رییس حمل و نقل و عمران اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا وصول بودجه 1300 میلیاردی شهرداری تا حد زیادی معطل مانده است.
محمدجواد کامیاب با بیان این که گره زدن یک ضرورت با ضرورت دیگر درست نیست گفت: مجوز خرید این 20 دستگاه اتوبوس هم در قبال تعهد پرداخت نقدی از وزارت کشور اخذ شده است.
در ادامه با مصوبه خرید اتوبوس از محل فروش زمین با 8 رای موافق و 3 رای مخالف، موافقت شد.
همچنین با واگذاری لچکی جنب کاروانسرای وکیل با رعایت ضوابط میراثی موافقت گردید.
سپس علی اکبر مشرفی با انتقاد از ایجاد سازمان های متعدد خدماتی در شهرداری گفت: تاکنون این سازمان ها از مالیات معاف بودند اما امروزه علاوه بر پرداخت مالیات، جریمه هم می شوند.
علی خدادادی نیز دلیل اخذ مالیات از سازمان های شهرداری را مصوبه مجلس در زمینه مالیات بر ارزش افزوده این سازمان ها عنوان کرد.
در ادامه رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی با اشاره به انتخاب ضریب P در محاسبات عوارض بر اساس لوایح درآمدی سال جاری گفت: نظر به این که وزارت کشور تاکنون ضریب کاهنده مصوب‌ هیئت دولت را ابلاغ نکرده پیشنهاد می شود از آخرین ضریب کاهنده ابلاغ شده استفاده گردد.
رامین ارجمندکرمانی پیشنهاد داد: ضریب P سال 99 نیز تا زمان ابلاغ هیئت دولت بر اساس میزان سال گذشته و با 36 درصد باشد.
کامیاب نیز گفت: مصوبات این چنینی تا زمان اعلام ضریب جدید به قوت خود باقی است و نیاز به بررسی مجدد شهرداری ندارد؛ در نتیجه تا زمان ابلاغ ضریب کاهنده توسط وزارت کشور بر اساس مصوبات سال گذشته شورا اقدام شود.
همچنین علی خدادادی با بیان این که شورا نمی تواند مصوبه ای را خارج از حیطه قانونی به شهرداری ابلاغ کند تاکید کرد: این مهم باید پیگیری شود تا ضریب جدید از سوی دولت ابلاغ شود.
در ابتدای این نشست، نماینده فرمانداری و ناظر انتخابات هیأت‌رییسه شورا نیز حضور نخبگان در شورای شهر و وفاق و همدلی آنان را از محاسن شورای پنجم دانست و تصریح کرد: شورای اسلامی شهر کرمان به‌واسطه برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کارها، نسبت به شورا‌های اسلامی شهرهای دیگر وضعیت مطلوب تری دارد.
وی با اشاره به اینکه انتخابات، امری گذارا است و بسیاری از مردم مجموعه کلی شورا را ارزیابی می کنند گفت: باید تلاش شود همگی در جهت رضایت‌مندی مردم گام برداریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *