لزوم توجه به دغدغه‌های شغلی و معیشتی خبرنگاران


 

در نشست خبری هفته خبرنگار تاکید شد:

لزوم توجه به دغدغه‌های شغلی و معیشتی خبرنگاران

 

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در نشست خبری با شهردار ضمن تبریک هفته خبرنگار گفت: حساسیت و استرس‌های شغل خبرنگاری بالاست و مسئولان باید قدرشناس تلاش‌های رسانهها بوده و به دغدغه‌های خبرنگاران توجه و برای رفع مشکلات معیشتی و شغلی آن‌ها اقدام کنند.

محمد فرشاد با بیان اینکه حساسیت کار خبرنگاران در عرصه مدیریت شهری زیاد است افزود: زندگی مردم، روزانه با شهرداری و عملکرد آن ارتباط مستقیم دارد و در این دوره خبرنگاران در این عرصه به‌خوبی عمل کرده‌اند.

وی با تاکید بر حمایت شورا و شهرداری از خبرنگاران اظهار امیدواری کرد: با تصمیمات متولیان و سازمان های مربوطه به تدریج  دغدغه‌های شغلی و معیشتی خبرنگاران مرتفع گردد.

رییس شورا با بیان این که این نهاد، تنها تصمیم گیر و تصمیم ساز است گفت: کار اجرایی بر عهده شهرداری است و در این سه سال فعالیت شورای پنجم، شهرداری خوش درخشیده و کارها در حال به ثمر نشستن است.

فرشاد با اشاره به رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور افزود: علی رغم مشکلات اقتصادی اما شهرداری کرمان نسبت به شهرداری های کشور جایگاه نسبتا مناسبی دارد.

وی با بیان این که هر کار عمرانی، موافقان و مخالفانی دارد گفت: اما خبرنگاران بایستی نظر موافقان و مخالفان و محاسن و معایب یک طرح را برای مردم تبیین کنند تا آن ها بتوانند با ارزیابی دقیق‌تر، با خدمات و اقدامات شهرداری همراهی کنند.

فرشاد همچنین از به روز کردن منابع درآمدی جدید در شورا خبر داد و خاطرنشان کرد: شورای شهر در راستای تدوین قوانین و ضوابط عادلانه، تعامل با اداره کل امور مالیاتی برای اخذ سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده و فروش منابع و املاک با قیمت کارشناسی قدم های موثری برداشته و جذب سرمایه گذار جهت آزادسازی مسیر بلوار شهید سردار سلیمانی و شناسایی و ارزیابی املاک و واحدهای تجاری را در دستور کار خود قرار داده است.

 به گفته وی اخذ عوارض شهری نیز با تصویب لوایح درآمدی شوراها و بر اساس اصول و آرای کشوری است.

رییس شورا با اشاره به تشکیل شهرداری منطقه بافت تاریخی در سال گذشته گفت: این تصمیم در راستای حفظ و احیای بافت تاریخی صورت گرفته تا با هماهنگی بین شهرداری، میراث فرهنگی و راه و شهرسازی کارهای بیشتری برای بهسازی بافت ارزشمند تاریخی انجام شود.

فرشاد همچنین از تصویب تخفیف 20 درصدی عوارض برای مناطق کم برخوردار شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: افزایش میزان وام مقاوم سازی بافت فرسوده نیز از سوی شورا مطرح شد که تاکنون بی پاسخ مانده است.

وی با اشاره به تصویب پیشنهاد بسته های تشویقی شهرداری در شورا اظهار داشت: همچنین میزان آسفالت مناطق کم برخوردار افزایش یافته و فاصله آبادانی بین مناطق در حال کاهش است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان نیز با بیان این که شورای پنجم تلاش کرد بدون حاشیه و با آرامش و تدبیر لازم و با هماهنگی بین دستگاه های دیگر برنامه های شورا و شهرداری را پیش ببرد گفت: با انجام اقدامات و مصوبات به موقع شورا در حوزه بودجه شهرداری، هم پروژه ها و برنامه های مصوب اجرا و هم پرداخت های پیمانکاران و کارکنان انجام شد.

حسین چناریان همچنین توجه به گروه های آسیب دیده از ویروس کرونا را از اولویت های شورای شهر عنوان و تاکید کرد: بسته های تشویقی و تخفیفی زیادی برای این اقشار تصویب شد و در آخرین اقدام، کاهش 20 درصدی عوارض برای رونق ساخت و ساز در مناطق کم برخوردار در دستور کار قرار گرفت.

 رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار با اشاره به تشکیل بیش از 60 جلسه کارشناسی در سال 97 از سوی شورا و شهرداری گفت: نتیجه این جلسات در مجموع رشد پنج برابری ردیف های درآمدی بودجه و افزایش درآمدهای شهرداری در سال اخیر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *