تشکر تمام قد کادر درمان از شورا و شهرداری


 

 در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان عنوان شد:   

تشکر تمام قد کادر درمان از شورا و شهرداری

 

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در نشست عمومی این هفته با حضور اعضای شورا، شهردار و خبرنگاران، ضمن گرامی داشت سالروز ورود آزادگان به کشور گفت: امنیت و موقعیت سیاسی امروز ما مرهون فداکاری‌ها و رشادت‌های رزمندگان و آزادگان دفاع مقدس است که رنج زندان‌ و شکنجه را تحمل کردند و به گردن جامعه حق بزرگی دارند.

–           شورا و شهرداری در کنار کادر درمان

محمد فرشاد همچنین با تشکر از کادر درمان خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری نیز از ابتدای شیوع کرونا همواره در کنار دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان قرار داشته‌اند و از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه ماهیت کار فرهنگی و اجتماعی، به‌گونه‌ای است که اثرات ارزشمندی به جای می گذارد افزود: زحمات کادر درمان بر هیچ کس پوشیده نیست و این زحمات در فاز اول مبارزه با شیوع ویروس کرونا، کرمان را در موقعیت ممتاز کشور قرار داد و هم اکنون نیز وضعیت تخت های بیمارستانی ما نسبت به استان های دیگر بهتر است.

فرشاد با اشاره به هم‌راستا بودن اقدامات شورای شهر و شهرداری، خاطرنشان کرد: بعد از علوم پزشکی، شهرداری از ابتدای شیوع کرونا بیش از سایر دستگاه‌های اجرایی، احساس مسئولیت داشته و در کنار کادر درمان ایستاده است.

وی همچنین بر ادامه مصوبات شورای شهر و تصمیمات شهرداری در ارتباط با مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرد.

در ادامه رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان گفت: شهرداری علاوه بر فرهنگ‌سازی و تبلیغات محیطی گسترده در پیشگیری از شیوع کرونا، در خانه های فرهنگ خود به تهیه و توزیع وسایل بهداشتی برای شهروندان مناطق محروم و حاشیه‌ نشین اقدام کرده است.

زهرا لری با اشاره به برگزاری نخستین کنسرت مجازی خواجوی کرمانی در حمایت از کادر درمان گفت: این کنسرت که در کاروانسرای گنجعلیخان برگزار و از اشعار خواجوی کرمانی استفاده شد بازخورد بسیار مثبتی در بین مردم و کادر درمان داشت و زحمات خستگی ناپذیر آنان مورد اشاره خواننده گروه قرار گرفت.

وی همچنین پیشنهاد داد: بخشی از عوارض پسماندهای بیمارستانی در حوزه نیازهای کادر درمان از سوی شورا و شهرداری هزینه شود.

احمد حسن‌زاده، رییس کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش نیز ضمن تشکر از حمایت های کمیسیون فرهنگی شورا و برنامه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در ایجاد حساسیت اجتماعی در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشنهاد داد: در راستای تقدیر از این تلاش ها، کادر درمان سه روز در هفته از اماکن ورزشی شهرداری به طور رایگان استفاده کنند.

–           ساخت و نصب چندین تندیس از سردار سلیمانی

سپس از یکی دیگر از تندیس های ساخته شده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و سلامت با اشاره به لزوم حساسیت در انتخاب جنس و رنگ تندیس گفت: با توجه به این که خود سردار نام سرباز را بر خود نهادند پیشنهاد می شود در انتخاب رنگ لباس ایشان از رنگ خاکی استفاده شود.

علی خدادادی همچنین پیشنهاد داد: تندیس اصلی سردار سلیمانی در میدان آزادی نصب شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان نیز با اشاره به فراخوان شهرداری در این زمینه گفت: با این حال کارهای ارائه‌شده از کیفیت مطلوب برخوردار نبود اما اولویت در تولید اثری فاخر است نه بومی بودن طراح تا برای نسل بعد نیز مایه افتخار باشد.

زهرا لری همچنین از دعوت شهرداری از مجسمه سازان برتر کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این تندیس تنها مورد ساخته شده نخواهد بود و قرار است مجسمه های بیشتری در کشور تولید و در نقاط مختلف شهر کرمان نصب شوند.

وی همچنین اظهار داشت: طرح راه‌اندازی موزۀ زنده فرهنگ کریمان در کمیسیون فرهنگی مطرح و با کلیات آن موافقت شده است.

–           بستۀ تشویقی کاهش عوارض برای مناطق کم‌برخوردار

در ادامۀ این نشست، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار گفت: شهرداری درخواست کرده بستۀ تشویقی 20 درصد کاهش عوارض صدور پروانه ساختمانی برای 10 محلۀ کم‌برخوردار و حاشیه‌ای شهر کرمان دارای دفاتر تسهیل‌گری از سوی شورا تصویب شود.

حسین چناریان، اعطای بستۀ تشویقی کاهش عوارض صدور پروانه ساختمانی برای این محله‌ها تا پایان سال‌جاری و با هدف سامان‌دهی املاک این محدوده‌ها از سوی شهرداری عنوان کرد که مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به چندین نامه ارسالی از شهروندان افزود: در این کمیسیون مصوب شد کمک نقدی شهرداری به مسجد قائم که در سال های گذشته معطل مانده بود نیز از محل اختصاص اعتبار به مراکز غیردولتی مندرج در بودجه شهرداری پرداخت شود.

محمدجواد کامیاب اما اختصاص زمین به جای پول نقد را پیشنهاد بهتری در این زمینه دانست.

 

–           اولویت آزادسازی املاک مسیری بلوار سردار سلیمانی

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا نیز با گرامی داشت یاد آزادگان از شورا و شهرداری خواست با دید بازتری نسبت به رفع موانع و مشکلات آزادگان و جانبازان کرمان اقدام کنند.

فتح‌الله مویدی از واگذاری ملکی در طرح تعریض خیابان استقلال و اجرای کامل تملک املاک مسیری طی توافق نامه مالک با شهرداری خبر داد.

وی با اشاره به نامۀ شهردار کرمان به استناد مصوبۀ سال 89 درخصوص تملک املاک فاقد سابقۀ تصرف و بدون احداث بنا و حصارکشی گفت: طبق این مصوبه در صورتی که املاک مذکور، مدعی حقیقی و حقوقی نداشته باشند امکان تملک زمین‌ها وجود دارد.

مویدی با اشاره به درخواست شهرداری با استناد به این مصوبه افزود: اعضای این کمیسیون درخصوص اهمیت تملک و آزادسازی مسیر بلوار سردار شهید سلیمانی، مدت‌زمان آزادسازی مسیر را از سه ماه به یک ماه تقلیل داده و با اجرای آن موافقت کردند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز با اشاره به قرارداد شهرداری در زمینه احداث 6 تقاطع در شهر کرمان گفت: اما تقاطع غیرهم سطح سیدی که مقرر شده بود در 12 ماه به پایان برسد در سال 92 تنها به 60 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده بود.

محمدجواد کامیاب پرداخت مابه التفاوت به دلیل افزایش نرخ ارز با پیمانکار را ضروری عنوان و تاکید کرد: با توجه به نظر کارگروه دفتر فنی استانداری و موافقت شورای شهر وقت با ادامه کار پیمانکار، موافقت می شود که میزان مابه التفاوت این قرارداد، به حوزه عمرانی شهرداری سپرده شده و با احتساب ضریب، پرداخت صورت گرفته است.

وی پیشنهاد داد به دلیل نداشتن بار مالی جدید برای این پروژه، مصوبه این کمیسیون مورد موافقت اعضای شورا قرار گیرد.

           برگزاری جشنوارۀ مجازی تولیدات فرهنگی و هنری با نام «هم‌کلان‌شهری»

اما رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان از برگزاری جلسۀ فوق‌العادۀ شورای عمومی با حضور اعضای بنیاد شهید سلیمانی و خانوادۀ سردار در زمینه جانمایی تندیس سردار سلیمانی خبر داد.

زهرا لری همچنین اظهار داشت: در راستای به اشتراک‌گذاری و استفاده از تجربیات فرهنگی و هنری کلان‌شهرها، برگزاری جشنوارۀ مجازی تولیدات فرهنگی و هنری با نام «هم‌کلان‌شهری» از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری پیشنهاد داده شد که مورد تصویب قرار گرفت.

وی در ادامه از توافق با اداره تربیت بدنی و مجموعه ورزش بانوان این اداره کل در راستای ارتقای ورزش بانوان خبر داد.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان با اشاره به دو مدرسۀ متعلق به شهرداری گفت: با توجه به دستور آموزش و پرورش مبنی بر تعطیلی این دو مدرسه، استحکام بنای این مدارس و درخواست مدیران این مدارس برای ادامه کار مورد توجه قرار گیرد.

اما احمد حسن‌زاده در این مورد اظهار داشت: شهرداری نمی تواند این دو مدرسه را به‌صورت رایگان و بدون برگزاری مزایده در اختیار یک شخص حقیقی قرار دهد بنابراین پیشنهاد می شود این کار بر روال سابق ادامه یابد و سپس بر اساس ضوابط وزارت آموزش و پرورش تصمیم گیری شود.

در همین راستا مقرر شد موضوع تعطیلی دو مدرسۀ متعلق به شهرداری در کمیسیون فرهنگی و با حضور معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به‌صورت دقیق‌تر بررسی شود.

در ادامه، خدادادی با اشاره به درخواست شهرداری برای افتتاح حساب جاری قرض‌الحسنه مهر ایران جهت رفاه حال پرسنل و استفاده از تسهیلات آن گفت: شورای شهر با این درخواست موافقت کرده بود، اما با ایراد فرمانداری به آن، توضیحات لازم به شهرداری ابلاغ می‌شود.

           انتخاب چهارمین هیئت‌رییسۀ شورای پنجم در هفتۀ آینده

در پایان مقرر شد با استناد به نامه استانداری مبنی بر لزوم برگزاری انتخابات هیئت رییسه شورای شهر، انتخاب چهارمین هیئت‌رییسۀ شورا در دوره پنجم، روز یک‌شنبه دوم شهریورماه، برگزار شود.

همچنین با موافقت اعضا رامین ارجمندکرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی به عنوان نماینده شورای شهر در جلسات بررسی یادمان سردار سلیمانی انتخاب شد.

در ابتدای نشست عمومی شورا، مسئول کمیتۀ سامان‌دهی خیران و داوطلبان ستاد بحران کرونا در علوم پزشکی کرمان با تقدیر از اقدامات شورا و شهرداری کرمان در مقابله با کرونا و حمایت از کادر درمان گفت: یکی از مهم‌ترین مسایلی که کادر درمان را به‌شدت آزار می‌دهد نادیده گرفتن زحمات و جان‌فشانی‌های آن‌ها و برگزاری مراسم مختلف است.

ابوالفضل صلواتی‌زاده با اشاره به نصب بنرهای متعدد در سطح شهر با عنوان «کروناسابان» در مذمت برگزاری مراسم عروسی در شرایط شیوع کرونا افزود: همچنین برگزاری ارکستر خواجوی کرمانی و تقدیم آن به کادر درمان تاثیر فوق العاده ای داشت و کادر درمان را در زمان اجرای آنلاین کنسرت به تشویق تمام قد واداشت.

وی آواز بغض آلود وحید تاج، خوانندۀ ارکستر خواجوی کرمانی در فضای مجازی را دارای بازتاب وسیعی در سطح وزارت بهداشت عنوان و تصریح کرد: همۀ این‌ها مرهون زحمات و حمایت‌های شورا و شهرداری کرمان و هنرمندان گرانقدر ارکستر خواجوی کرمانی است.

صلواتی‌زاده، شهرداری و شورای شهر را پشتیبان مدافعان سلامت دانست و افزود: از شهرداری تقاضا داریم همچنان به تبلیغ گستردۀ پویش «نذر ماسک، نذر سلامت» و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در ایام محرم امسال با استفاده از بنرها و بیلبوردهای شهری بپردازد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *