عدم تخلیه نخاله های ساختمانی در ورودی شهر/ نگهداری فضای سبز در پارک های شهر


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تاکید شد:

عدم تخلیه نخاله های ساختمانی در ورودی شهر/ نگهداری فضای سبز در پارک های شهر

 

نشست عمومی این هفته شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اعضای شورا، معاون شهردار و اهالی رسانه در محل سالن سادات برگزار شد.

در این نشست رامین ارجمندکرمانی، نایب رییس شورا با اشاره به حضور ریاست شورا و شهردار در جلسه شورای تامین استان از اعضای شورا خواست نطق پیش از دستور خود را مطرح کنند.

–          احداث دوربرگردان پل راه آهن

سپس احمد حسن زاده، رییس کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش با بیان این که شهروندان زیادی در تماس با وی از نبود دوربرگردان مسیر جاده باغین به بلوار امیرکبیر گلایه کردند گفت: با توجه به این که تقاطع غیرهم سطح شهید بادپا (پل راه آهن) استاندارد ساخته شده انتظار می رود این مهم در ساخت آن پیش بینی شده باشد.

رامین ارجمندکرمانی از پیش بینی دوربرگردان مذکور در طرح اولیه خبر داد و خاطرنشان کرد: با این حال اما به دلیل وجود معارض، املاک مسیری این پروژه باید سریع تر توسط شهرداری تملک شده و موانع موجود برطرف شوند.

در ادامه علی اکبر مشرفی، عضو شورا با اشاره به اتمام پروژه های در دست اجرای قرارگاه خاتم در کرمان گفت: پیشنهاد می شود این کار قبل از رفتن این موسسه از کرمان به سرانجام رسد.

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز با اشاره به بازدید هفته گذشته اعضای این کمیسیون به اتفاق شهردار از تقاطع غیرهم سطح شهید بادپا تاکید کرد: در طرح مذکور دو دوربرگردان دیده شده که معاونت عمرانی شهرداری قول داده با حذف معارض، عملیات اجرایی آن ها را آغاز کند.

–          نگهداری فضای سبز شهر

همچنین منصور ایرانمنش با بیان این که بیشتر اوقات در مباحث خارج از نطق مطالب مفیدی مطرح می شود اظهار داشت: با این حال اما این مطالب مورد توجه و پیگیری قرار نمی گیرند.

وی پیشنهاد داد: از این به بعد مطالب مطرح شده در نطق پیش از دستور شورا، در مکاتبات بین شورا و شهرداری صورت گرفته و نتایج آن در جلسات عمومی اعلام شود.

ایرانمنش همچنین با اشاره به تخلیه غیرقانونی نخاله های ساختمانی در خروجی شهر به سمت ماهان گفت: معضلی که در گذشته مسیر منتهی به جوپار را در معرض تهدید قرار داده بود این بار در جاده ماهان در حال تکرار است.

وی از شهرداری و ادارات ذیربط خواست با حساسیت ویژه و نصب تابلوهای هشداردهنده مانع تخلیه نخاله های ساختمانی در این منطقه شوند.

نایب رییس شورا نیز از شهرداری خواست گزارشی در این زمینه تهیه کرده و به شورای شهر ارائه دهد.

در ادامه ایرانمنش با اشاره به فضای سبز پارک جنگلی شهید باهنر گفت: در این پارک درختان زیادی آفت زده یا قطع شدند که نشان دهنده عدم نگهداری مطلوب فضای سبز است.

وی با بیان این که پارک جنگلی شهید باهنر فضای سبز منحصر به فردی دارد تصریح کرد: این پارک در سال های گذشته مورد کم توجهی قرار گرفته و فضای سبز آن در حال از بین رفتن است.

ایرانمنش پیشنهاد داد: با انتصاب مسئول ویژه ای، نگهداری از آن در اسرع وقت مورد توجه قرار گیرد.

این عضو شورا با انتقاد از عدم وجود کارشناس مبارزه با آفات گیاهان در شهرداری گفت: بی توجهی در این زمینه و برون سپاری نگهداری فضای سبز در سال های اخیر خساراتی بجا گذاشته است.

–          تخلیه نخاله های ساختمانی

در ادامه علی خدادادی اظهار داشت: نطق پیش از دستور مصوبه نیست که به کمیته تطبیق فرمانداری ارسال شود اما می تواند به عنوان مکاتبات در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

وی با اشاره به تشکیل جلسه ویژه در فرمانداری گفت: در این جلسه دو نقطه برای تخلیه نخاله های ساختمانی مشخص شد و تخلیه بار در غیر این دو مکان قابل پیگیری است.

علی اکبر مشرفی نیز از ادامه تخلیه روزانه نخاله های ساختمانی در جاده جوپاری خبر داد و افزود: این معضل، مانع دیده شدن جنگل و پیشامدهای امنیتی می شود.

وی همچنین از آبیاری نامطلوب فضای سبز شهر انتقاد و تاکید کرد: ای سی موجود در آب باعث شده به جز کاج های برگ سوزنی، بقیه درختان شهر خشک شوند.

مشرفی با بیان این که فضای سبز کرمان در گذشته بهتر مورد رسیدگی قرار می گرفت گفت: پیشنهاد می شود هرچه سریع تر نسبت به انتصاب یک متولی کاردان برای این مهم، اقدام شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست نیز از برگزاری نشست ویژه کمیسیون خدمات شهری شورا و بررسی دو موضوع فضای سبز و کادر امانی در آینده ای نزدیک خبر داد.

علی خدادادی همچنین بر رسیدگی به فضای سبز جنگل قائم به عنوان شریان حیاتی شهر تاکید کرد.

–          بررسی تملک های مسیری

در ادامه نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار با بیان این که باید در طرح های تملکی پروژه های شهری، اولویت سنجی شود گفت: در پروژه احیای قلعه دختر و اردشیر املاک زیادی در مسیر تملک قرار گرفته اند.

سیدمحمدرضا میرحسینی همچنین به تکمیل پروژه بلوار سردار شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: پیشنهاد می شود در یک سال باقی مانده تملک ها بر اساس اولویت پروژه های عمرانی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اختصاص بودجه ویژه به پروژه بلوار شهید سردار سلیمانی و همچنین بودجه ملی به طرح احیای قلعه دختر و اردشیر گفت: این طرح در گذشته تحت مدیریت سازمانی قرار داشت ولی بهتر است شهرداری به تنهایی درگیر طرح های ملی نشود و نهادهای دیگر نیز در توسعه طرح های گردشگری سهیم شوند.

میرحسینی اجرای عملیات آسفالت معابر عمومی را که از مصوبات شورا و اولویت های شهرداری است مطلوب ارزیابی کرد.

علی خدادادی نیز اولویت بندی پروژه های عمرانی را یکی از مهم ترین عوامل عنوان و تاکید کرد: بودجه تکمیل پروژه بلوار شهید سلیمانی مشخص شده اما پروژه احیای قلعه دختر که از اولویت های شهرداری بود شرایطی برای آزادسازی دارد که مانع اجرای این طرح ملی می شود.

ارجمندکرمانی نیز با اشاره به پروژه های خاص شهری مثل قلعه دختر و اردشیر گفت: این پروژه ها شرایط خاصی دارند و تملک در املاک مسیری آن ها بر اساس قانون ماده واحده و با درنظر گرفتن سقفی انجام می شود.

همچنین محمدجواد کامیاب با بیان این که باید اصل پروژه پیگیری شده و تملک ها در صورت جلسات قید شوند افزود: پیشنهاد می شود شهرداری از میزان تملک های صورت گرفته و نگرفته گزارشی به شورا ارائه دهد.

–          ارائه مدارک فروش زمین

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت نیز با بیان این که فروش اموال و املاک شهرداری زیان محسوب می شود گفت: در این کمیسیون مقرر شده کلیه مستندات و مدارک از سوی شهرداری ارائه شده و ضمن بازدید اعضای شورا، بررسی های بیشتری صورت پذیرد.

فتح الله مویدی با اشاره به شکایت شهروندان از ایجاد سدمعبر در میدان کوثر افزود: در این کمیسیون همچنین مصوب شد تا پایان شهریور ضمن رعایت مفاد قرارداد با شهرداری، نسبت به رفع سد معبر در این مکان اقدام شود.

در ادامه علی خدادادی با اشاره به افزایش عوارض پسماند شبه خانگی گفت: عوارض کلیه پسماندها نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته ولی افزایش بیش از 20درصد کاهش می یابد.

وی اما با بیان این که پسماندهای عفونی بیمارستان ها باید توسط شهرداری کم خطر گردد افزود: با اصلاح تعرفه عوارض در سال جاری، تمامی بیمارستان ها از کاهش مبلغ عوارض پسماندهای ویژه برخوردار می شوند.

–          آغاز گودبرداری آرامستان

علی خدادادی نیز با اشاره به آغاز مجدد عملیات عمرانی آرامستان جدید گفت: مقرر شده 450 متر مکعب از سوی پیمانکار و 300 متر مکعب از سوی شهرداری گودبرداری شود که امیدواریم با رفع اختلافات موجود، این پروژه حیاتی تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی همچنین به اجرای عملیات آسفالت معابر اصلی شهر اشاره کرد و افزود: شهرداری تعهد داده 60 معبر در سال جاری آسفالت شوند و شورا طی درخواستی به شهرداری اعلام کرد معابر پرتردد در اولویت آسفالت قرار گیرند و برخی معابر مهم نیز به لیست موجود اضافه شوند.

خدادادی از بازدید اعضای شورا از عملیات آسفالت معابر اصلی محله سرآسیاب خبر داد و اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری و بر اساس وعده نهضت آسفالت شهرداری، 60درصد معابر شهر کرمان آسفالت شوند.

–          اجرای طرح «سینما ماشین»

سپس رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان با طرح این سئوال که اجرای پروژه های عمرانی چه میزان اعتبار و بازه زمانی دارد گفت: شهروندانی که در مسیر طرح های عمرانی قرار دارند از زمان و نحوه اجرای این پروژه ها ناراضی هستند.

زهرا لری همچنین از اجرای طرح «سینما ماشین» مشاوران جوان شورا خبر داد و خاطرنشان کرد: تعدادی از جوانان فعال و متخصص شهر که در کمیته های شورای مشاوران حضور دارند طرح «سینما ماشین» را به صورت آزمایشی و برای اولین بار تهیه کردند که قرار است در هفته پایانی مرداد اجرا شود.

وی با اشاره به تبعات روانی حاصل از شیوع ویروس کرونا و ضرورت تقویت نشاط اجتماعی گفت: این طرح با مجوز ستاد استانی کرونا و تضمین رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین ارائه خدمات و امکانات مورد نیاز از سوی شورای مشاوران جوان در دست اجرا است.

در ادامه نایب رییس شورا با تاکید بر نظارت اعضای شورا بر پروژه های شهری از رییس کمیسیون خدمات شهری خواست از پروژه آسفالت و آرامستان جدید گزارشی ارائه دهد.

رامین ارجمندکرمانی به اولویت و حساسیت پروژه بلوار شهید سلیمانی و تاکید بر جدیت در اجرای آن گفت: نماینده متنخب شورا در این پروژه گزارش لازم را برای ارائه آن در صحن علنی شورا تهیه کند.

وی همچنین مقرر کرد: دو هفته آینده نیز گزارش پروژه آب های سطحی از سوی نماینده ناظر شورا تهیه و در صحن علنی قرائت شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *