در راستای معرفی رویداد صدسالگی شهرداری صورت گرفت؛ کرمان، مرز پر گهر


در راستای معرفی رویداد صدسالگی شهرداری صورت گرفت؛

کرمان، مرز پر گهر

 در نشست مشترک کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری با مشاور و معاون فرهنگی شهرداری کلیات و جزییات رویداد «صدسالگی شهرداری کرمان» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست مشاور فرهنگی شهردار و دبیر رویداد «صدسالگی شهرداری کرمان» با بیان این که اولین حکم برای پست شهردار کرمان در سال 1299 صادر شد گفت: طبق استعلام از سازمان شهرداری ها مشخص شد آقای مهدی زاده به سمت اولین شهردار کرمان در سال 1299 منصوب شدند؛ بنابراین شهرداری کرمان در آستانه صدسالگی است.

محمدعلی جوشایی با اشاره به تولید برنامه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هنری در بازه زمانی اجرای این فستیوال افزود: با این حال اما این رویداد فرهنگی با سه رویکرد یادگارمحور احداث بنای الهام بخش، تشکیل ارکستر ملی و ایجاد موزه بلدیه و با هدف جلب توجه جامعه فرهنگی، اقتصادی و گردشگری به ارزش ها و ظرفیت های کرمان تعریف می شود.

وی از مطالعه و کارشناسی مسائل و جوانب مختلف در این حوزه در پنج ماه گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: کرمان با یک رویداد ملی فرهنگی تحت عنوان «مرز پر گهر» برای 10 سال آینده منطقه جنوب شرق روبرو است بنابراین درخواست می شود شورای شهر بررسی کند اگر این رویداد در آینده شهر کرمان تاثیر دارد با اجرای آن موافقت کند.

جوشایی در ادامه اظهار داشت: هدف این است که به بهانه صدسالگی شهرداری، کرمان در منطقه تاثیرگذار بوده و کارهای بزرگتری برای آینده این شهر صورت گیرد.

سپس رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان با بیان این که توجه به  مقام سردار شهید سلیمانی به عنوان شخصیت اول کشور در این رویداد خواسته همه ما است گفت: انتظار همگانی این است که کرمان به عنوان زادگاه وی، پایلوت ثابت برنامه ها و رویدادهایی برای بزرگداشت سردار باشد.

زهرا لری ایجاد موزه بلدیه را از مصوبات شورای شهر عنوان و تصریح کرد: بنده این رویداد را فرصتی در راستای ارتقای زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری کرمان می دانم.

به گفته وی، نظر اعضای شورا بر اجرای این رویداد مثبت است اما اختلاف نظرها بر نحوه و نوع برگزاری این رویداد بزرگ و توجه ویژه به جایگاه سردار سلیمانی است.

در ادامه رییس کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش با بیان این که کسی با کلیات این رویداد مخالف نیست گفت: پیشنهاد بنده محوریت داشتن یادواره شهید سلیمانی در کلیه برنامه های فرهنگی، هنری، اقتصادی و اجتماعی است.

احمد حسن زاده همچنین اظهار داشت: پسندیده است این رویداد با نام و یاد سردار شهید سلیمانی آغاز شده و برنامه های مختلف نیز تحت عنوان یادواره ایشان برگزار شود.

همچنین فتح الله مویدی ارائه مکتوب این طرح به شورا را ضروری دانست و گفت: هزینه پیش بینی شده برای اجرای این رویداد باید در بودجه شهرداری دیده شده باشد.

وی همچنین بررسی جزییات برنامه های اجراشده در دل این رویداد را در شورای شهر خواستار شد.

علی خدادادی نیز با بیان این که جشن صد سالگی شهرداری مصوب شورای شهر است و با قاطعیت باید برگزار شود گفت: یکی از سرفصل های پررنگ این رویداد، پاسخ به همه خوبی های سردار شهید سلیمانی است.

وی شهید سلیمانی را یک شخصیت ملی یاد و تاکید کرد: به همین دلیل دیدگاه های عمیق وی مورد قبول همه اشخاص و احزاب است.

خدادادی پیشنهاد داد: برای بررسی بیشتر این رویداد، هر محور در جلساتی تخصصی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف نیز با اشاره به عِرق همه مردم ایران به سردار سلیمانی گفت: پیشنهاد می شود رویدادی فراملی و ویژه برای سالگرد ایشان تعریف و هرسال پرشور تر و باعظمت تر برگزار شود.  

سیدمحمدرضا میرحسینی با بیان این که رویداد صدسالگی شهرداری فقط امسال برگزار می شود افزود: این رویداد بر گردشگری شهر کرمان تاثیر بسزایی داشته و زیرساخت های موردنیاز آینده را نیز فراهم می کند.

به گفته وی، برگزاری رویداد صدسالگی شهرداری در بازه زمانی شهریور 99 تا شهریور 1400 فرصت مناسبی است که می تواند کرمان را به همه جهان معرفی کند.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف با اشاره به موافقت کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری با اصل رویداد گفت: تعریف یک رویداد جامع فرهنگی، اقتصادی و گردشگری با تاکید بر محوریت سردار شهید سلیمانی اتفاق خوبی در حوزه گردشگری کرمان رقم می زند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *