هفته آینده، ارزیابی آرامستان و آسفالت


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان کلید خورد:
هفته آینده، ارزیابی آرامستان و آسفالت

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در نشست عمومی این هفته از آغاز ارزیابی گزارش پروژه های شهری در صحن علنی جلسات آینده این شورا خبر داد.
محمد فرشاد با اشاره به مصوبه شورای شهر در این زمینه گفت: با انتخاب مدیر پروژه از سوی شهرداری و نماینده شورا، هر 15 روز یک بار پروژه های شهری بررسی می شوند.
وی همچنین از بررسی و ارزیابی گزارش دو پروژه آرامستان جدید و آسفالت معابر در نشست عمومی هفته آینده شورای شهر خبر داد.
سفر مشاور تله کابین در پاییز
در ادامه علی اکبر مشرفی در نطق پیش از دستور این هفته با اشاره به سفر هفته گذشته مدیرعامل موسسه ملل به کرمان و بازدید دو عضو شورا از پروژه های در دست اجرای این موسسه گفت: زمان زیادی از اجرای پروژه بام کرمان و تله کابین گذشته و شهرداری باید گزارش دهد قطعات تله کابین به کرمان منتقل شده یا در ایتالیا انبار شده اند.
وی همچنین اظهار داشت: پروژه بام کرمان نیز می بایست تا این تاریخ به 25 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده باشد که البته به دلیل شیوع ویروس کرونا از زمان بندی موعد قرارداد عقب مانده است.
سپس سیدمحمدرضا میرحسینی با اشاره به جلسه استاندار با مدیران موسسه ملل پس از بازدید از دو پروژه بام کرمان و تله کابین در دفتر این موسسه گفت: در صورت جلسه منعقد شده، مشخص شد کلیه قطعات تله کابین به کرمان منتقل و به موسسه ملل تحویل داده شده است.
وی همچنین از سفر مشاور ایتالیایی پروژه به کرمان در پاییز سال جاری خبر داد.
این عضو شورا با بیان این که ساختمان های پایین تله کابین در حال ساخت است افزود: روند احداث 4 هزار متر مربع فضای رستوران، کافی شاپ، سرویس بهداشتی، … این مجموعه تفریحی نیز در حال اجرا است.
میرحسینی از افزایش فضای سبز پروژه بام کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: مراحل احداث مجموعه کامل تفریحی – گردشگری بام کرمان نیز در حال تکمیل است.
همچنین رامین ارجمندکرمانی گفت: در این بازدید پیشنهاد شد با نصب پل معلق شیشه ای بین دو قلعه شیوشگان و بام کرمان، این اثر تاریخی نیز مورد توجه قرار گرفته تا با تایید میراث فرهنگی احیا و مرمت شود.
رییس شورا با بیان این که کانال های خدماتی مسیر هتل حفر شده گفت: همچنین جاده منتهی به بام کرمان سنگ فرش می شود تا به عنوان پیاده راه در اختیار گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.
محمد فرشاد همچنین از محوطه سازی و زیباسازی جاده منتهی به هتل و بام کرمان توسط موسسه ملل خبر داد.
وی با بیان این که بازدید از پروژه های شهری قبل از کرونا به طور مستمر انجام می شد گفت: در این ایام نیز بازدیدها با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی ادامه می یابد.
فرشاد از بازدید مجدد اعضای شورا از پروژه بام کرمان و تله کابین تا 15 روز آینده خبر داد.
رییس شورا با بیان این که ضربه به طرح ها و پروژه های شهری خسارت بار است افزود: وقفه هایی که در پروژه های سرمایه گذاری صورت می گیرد ناشی از بی مهری هایی است که گاهی منصفانه نیست.
به گفته وی در حالی که مجوزها کسب شده و قراردادها بسته شده این تفاوت سلیقه ها است که متاسفانه گاهی مانع ادامه کار می شود.
اعطای عنوان «شهروند افتخاری»
در ادامه رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان با بیان این که پروژه های بام کرمان و تله کابین زمان زیادی در حال احداث هستند گفت: پیشنهاد می شود کلیه اعضای شورا از مراحل تکمیل این دو پروژه بازدید کنند.
زهرا لری همچنین با اشاره به حضور معاونان کمیته امداد در کمیسیون فرهنگی شورا و تقدیر معنوی آن ها از تحت پوشش قرار دادن 4 هزار کودک بی سرپرست از سوی خیرین غیر کرمانی افزود: آن ها در ازای کمک این خیرین، اعطای نشان، چاپ تمبر یادبود و نامگذاری معبر از سوی شهرداری و شورا را به عنوان درخواست خود مطرح کردند.
وی اعطای عنوان «شهروند افتخاری» را خواستار شد و اظهار داشت: پیشنهاد می شود این عنوان برای کسانی که در زمینه های گوناگون و بر اساس شاخص هایی، خدماتی را به شهر کرمان و شهروندان انجام دادند اعطا شود.
لری با اشاره به ساخت چندین ماکت سردار شهید سلیمانی در شهرداری افزود: این نمونه ها در کمیسیون بررسی شد اما هیچ کدام قانع کننده نبود.
به گفته وی مقرر شد کارگروهی متشکل از کارشناسان هنری کشور به خلق اثری فرهنگی و در شان و شخصیت سردار سلیمانی پرداخته تا در سالگرد این شهید رونمایی شود.
رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان ایجاد اتاق مادر و کودک در بوستان های شهر را یک ضرورت دانست و گفت: شهرداری در گزارشی بوستان های بانوان و نیز بوستان انقلاب، مشاهیر، مسافر، دانش، طبیعت و پارک جنگلی را آماده این کار دانسته است.
لری همچنین تولید و ترویج فرهنگ شهروندی و روحیه مشارکت جویی را رسالت اصلی شهرداری در حوزه فرهنگی عنوان کرد.
محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران نیز اظهار داشت: باید بر این موضوع نظارت شود تا اتاق های کودک به همین منظور استفاده شده و به فضای نامناسبی تبدیل نشود.
فرشاد نیز خواستار تهیه گزارشی از نحوه احداث، نگهداری و بهره برداری از اتاق های مادر و کودک و ارسال آن به کمیسیون معماری و شهرسازی شورا شد.
ساماندهی بدهی های شهرداری
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار از بررسی هفت نامه در این کمیسیون خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس پیشنهاد شهرداری به کمیسیون، ترمیم پرداخت حق الزحمه نماینده دادگستری مورد موافقت اعضا قرار گرفت.
حسین چناریان در ادامه از اختصاص 300 میلیون تومان از محل بودجه احداث ساختمان جدید شورا در میدان شورا به تکمیل ساختمان سپه خبر داد.
همچنین کامیاب افزود: مبلغی به عنوان دیون در سقف بودجه دیده شده و این نوع بدهی ها از همین محل پرداخت می شود.
احمد حسن زاده نیز با انتقاد از طرح پراکنده بدهی های شهرداری در هر جلسه شورا پبشنهاد داد: این موضوع ساماندهی شده و در جلسات همراه با طرح موضوع بررسی شود.
این عضو شورا همچنین پیشنهاد داد: مصوبات چالشی مورد بررسی بیشتر شورا قرار بگیرد.
فرشاد نیز پرداخت مطالبات از محل دیون را نیازمند مصوبه شورا دانست و گفت: این موضوع در واحدهای مرتبط اطلاع رسانی شده و ضمن بررسی، ساماندهی شود.
خودیاری برای معابر زیر 12 متر
سپس رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست با اشاره به آسفالت معابر عمومی گفت: در این کمیسیون مصوب شد معابر بالای ۱۲ متر با هزینه شهرداری ترمیم و آسفالت شوند.
علی خدادادی همچنین با اشاره به مخالفت کمیته تطبیق فرمانداری با مصوبه واگذاری زمین به قرارگاه خاتم افزود: در دو دوره اخیر شورا و شهرداری، بیش از صد قطعه زمین واگذار شده است.
رییس شورا نیز با اشاره به مفاد قرارداد شهرداری با خاتم گفت: زمین ها با قیمت کارشناسی و طبق قرارداد به خاتم واگذار شده و بر این مصوبه نیز در همین راستا اصرار می شود.
به گفته فرشاد، طرح مسائل قانونی و حقوقی در کمیسیون حقوقی و نظارت شورا همراه با ساعت ها بحث و بررسی آن ها قابل تحسین است.
بسته تشویقی برای وصول جرائم
در ادامه رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی با اشاره به ارائه بسته پیشنهادی شهرداری برای جرائم ماده صد گفت: مواردی مبنی بر راهکارهای وصول این جرائم ارائه شده که در کمیسیون بررسی شد.
رامین ارجمندکرمانی برخی از بندهای این بسته را خلاف قوانین عنوان اما تاکید کرد: با این حال تقسیط جرائم کمیسیون های صد و 77 باید به صورت کامل به شهروندان اطلاع رسانی شود.
وی همچنین به بخشنامه ارسالی وزارت کشور در زمینه امکان تقسیط جرائم ماده صد در سال گذشته اشاره کرد.
میرحسینی نیز اظهار داشت: پیشنهاد می شود شورا راهکارهایی را که مغایر با قانون نباشد برای وصول جرائم ماده صد ارائه دهد؛ چرا که درآمدهای شهرداری تابع این مهم است.
در پایان این نشست مقرر شد درباره دو مصوبه مطرح شده حقوقی و معماری و شهرسازی هفته آینده تصمیم گیری شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *