سیاست ها و فعالیت های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری


 

در نشست مشترک کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی بررسی شد:

سیاست ها و فعالیت های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری

 

نشست مشترک کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی با حضور روسا و اعضای این دو کمیسیون، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار و رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و چند تن از مشاوران جوان شورا تشکیل شد.

در این نشست رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان با اشاره به بازدید انجام شده از مجموعه های فرهنگی شهرداری گفت: عملیات عمرانی بوستان بانوان آفتاب رو به اتمام است اما فضای مناسب و مستوری برای استفاده ویژه بانوان کرمانی ندارد.

زهرا لری با بیان این که ابتدای بوستان آفتاب، خانه فرهنگ نیز احداث می شود افزود: اما فرهنگسرای مجموعه شهرک صنعتی که با مشارکت سازمان زمین و مسکن احداث شده در حد فونداسیون باقی مانده است.

به گفته وی، رویکرد خوبی در روند ساخت بوستان های شهر کرمان شکل گرفته و آن ها را به سمت مجموعه فرهنگی تفریحی پیش برده است.

لری با اشاره به تصویب ساخت پنج بوستان ویژه کودکان در شورا اظهارامیدواری کرد: استانداردسازی و ایمن سازی فضای بازی کودکان در این بوستان ها مد نظر قرار گیرد.

وی همچنین اظهار داشت: نهادینه شدن فرهنگ شهروندی در شهر و در میان اقشار مختلف شهروندان می تواند به توسعه پایدار جامعه بشری کمک کند.

رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان نیز با بیان این که هدف، باید واضح و واقع گرایانه باشد گفت: گاهی پرش هایی در هنگام ریل گذاری مسیر ایجاد می شود.

احمد حسن زاده با اشاره به ضرورت بومی سازی سیاست های کلی فرهنگی در حوزه شهرداری افزود: از تدوین یک سیاست تا اجرای عملی آن، یک پرش محسوب می شود.

وی همچنین تدوین سیاست های اصلی را وظیفه شورا و شهرداری به عنوان نهاد بالادستی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری عنوان کرد.

در ادامه حسین چناریان با بیان این که فرهنگ، محلی برای باورها و اعتقادات مردم است گفت: با این حال اما کار کردن در این حوزه مهم، ابزار و انگیزه های خاص خود را می طلبد.

این عضو شورا هدف نهایی و اصلی فعالیت های فرهنگی شهرداری را جلب مشارکت شهروندان و تقویت احساس تعلق آنان به شهر عنوان و تاکید کرد: برنامه های آموزشی و ترویجی حوزه فرهنگی شهرداری برای محلات و اقشار مختلف مردم تدوین شود.

علی اکبر مشرفی نیز با بیان این که اهداف باید قابل وصول و ارزیابی باشند گفت: بایستی الگویی برای فرهنگسازی در خانه های فرهنگ شهرداری تعریف کنیم و آن ها را به سمت کافه ها و پاتوق های فرهنگی و هنری پیش ببریم.

وی با اشاره به مصوبه شورای شهر مبنی بر لزوم تهیه پیوست فرهنگی برای پروژه های عمرانی افزود: اگر این مهم، انجام نشده به دلیل سختی کار فرهنگی نسبت به عمرانی است.

علی خدادادی نیز با اشاره به افزایش چندبرابری اعتبارات فرهنگی شهردرای در دوره اخیر شورا گفت: معاونت فرهنگی فعالیت های خوبی در این سال ها انجام داده و روزهای خوبی را می گذراند.

وی با بیان این که زیربنای زندگی اجتماعی انسان، مسائل فرهنگی است افزود: گرچه کار اصلی شهرداری ها خدماتی و عمرانی است اما لازم است فعالیت های فرهنگی نیز در دستور کار قرار گیرد.

این عضو شورا بر تدوین و تصویب اهداف کوتاه مدت و بلندمدت فرهنگی برای کارمندان شهرداری و شهروندان تاکید و تصویح کرد: روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شورا بیشترین تجربه را در خصوص امور فرهنگی دارند و می توانند در این زمینه صاحب نظر و اندیشه باشند.

در ابتدای این نشست، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری از مطالعه نیازهای فرهنگی و اجتماعی شهروندان کرمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: آن چه بیش از همه ضرورت دارد ایجاد فضایی برای اعتمادسازی بین شهرداری و شهروندان است.

محمد جهانشاهی وجود خانه های فرهنگ را بستر مناسبی برای این مهم دانست و افزود: با ارتقای فعالیت خانه های فرهنگ می توانیم سطح مشارکت گروه های مختلف شهروندی را بالا ببریم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هم اندیشی با مسئولان فرهنگی و اجتماعی ادارات و نهادهای مختلف گفت: یکی از برنامه های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، جلب همکاری متولیان و علاقمندان در حوزه فرهنگی است.

در این نشست اساسنامه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و چندین طرح آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *