در نشست کمیسیون معماری و شهرسازی رونمایی شد: پیاده راهی در پارک بزرگ گردشگری


در نشست کمیسیون معماری و شهرسازی رونمایی شد:

پیاده راهی در پارک بزرگ گردشگری
 
رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی شورای شهر کرمان در نشست این کمیسیون که با حضور گروه مشاوران شرکت آمانو، اعضای شورا و شهردار برگزار شد گفت: در اصلاحات جدید این پارک، محور پیاده ای به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اضافه می شود. 
رامین ارجمندکرمانی با اشاره تصویب طرح پروژه پارک گردشگری و میدان شورا در کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی شورا افزود: بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی، محور پیاده ای از گنبد جبلیه تا گلزار شهدا تعبیه شد تا به عنوان محور تکمیلی فرهنگی-معنوی مورد استفاده ارادتمندان داخلی و خارجی این شهید بزرگوار قرار گیرد.
وی با اشاره به ایجاد فضاها و اِلِمان های خاص در محور پیاده سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: ابعاد بین المللی این مهم، باعث شد پروژه بزرگ پارک گردشگری به طور ویژه مطالعه شده و برخی خدمات با توجه به انجام امکان سنجی و نیازسنجی در این مسیر ارائه شود.
ارجمندکرمانی از بررسی تمهیدات ترافیکی این طرح در کمیسیون حمل و نقل و عمران شورا خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به حذف محور سواره در بخشی از خیابان شهدا و تبدیل آن به پیاده راه، شبکه ترافیکی منطقه برای جایگزینی مورد بررسی قرار می گیرد.
وی در ادامه اظهارامیدواری کرد: این پروژه بین المللی به شکلی قابل قبول اجرا شده و به منصه ظهور برسد. 
حسین چناریان نیز ارزیابی ورودی و خروجی ترافیک به گلزار شهدا و پردیسان قائم را ضروری عنوان و تصریح کرد: معابر برگشتی با توجه به حجم سفر پیش بینی شده در روزهای پایان هفته کافی نیست.
همچنین محمدجواد کامیاب با اشاره به حضور جمعیت بالای تشییع کنندگان در مراسم شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مردم در برگشت از این مراسم ساعت ها در ترافیک معابر اطراف معطل شدند.
در ابتدای این نشست مشاور شهردار در پارک گردشگری از انجام مطالعات اولیه سایت و ارائه طرح خبر داد و خاطرنشان کرد: مطالعه این پروژه همراه با پروژه پیاده راه میدان شورا از سال 98 آغاز شد. 
دکتر ادیب با بیان این که پارک گردشگری درون شهر باید از ویژگی های طبیعی، تاریخی و میراثی برخوردار باشد گفت: این پارک به دلیل مجاورت با آثار تاریخی قلعه دختر و قلعه اردشیر، تخت دریاقلی بیگ و گنبد جبلیه و همچنین هم جواری با گلزار شهدا، از نقاط خاص شهر کرمان خواهد شد.
وی با اشاره به انجام مطالعه برای ایجاد فضا و کاربری های گردشگری بر اساس ضوابط یونسکو در مذاکره با سازمان میراث فرهنگی افزود: ضمن حفظ حریم منظری این منطقه تاریخی، یک پروژه عمومی و خدماتی به بهره برداری می رسد.
ادیب از احداث محور پیاده در معبر اصلی منطقه و ایجاد راه ارتباطی بین پارک گردشگری و گلزار شهدا خبر داد و خاطرنشان کرد: این پیاده راه که به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مزین می شود پیوند بین شهر و پروژه خواهد بود.
مشاور ترافیکی پروژه پارک گردشگری نیز با اشاره به تغییر کاربری بخشی از معبر منتهی به مسجد صاحب الزمان و گلزار شهدا به پیاده راه گفت: در طرح ساماندهی ترافیکی این پروژه، معابر دیگر منطقه جایگزین این مسیر ترافیکی خواهند شد.
در پایان مقرر شد پروژه پارک بزرگ گردشگری بار دیگر در دو کمیسیون معماری و شهرسازی و عمران و حمل و نقل بررسی شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *