در بازدید صبح شنبه اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی شورا از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان صورت گرفت: تاکید بر اجرای سریع تر پروژه «کرمان هوشمند»


در بازدید صبح شنبه اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی شورا از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان صورت گرفت:
تاکید بر اجرای سریع تر پروژه «کرمان هوشمند»

پروژه «کرمان هوشمند» مورد ارزیابی اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان قرار گرفت.
در بازدید صبح شنبه اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی شورا از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان، گزارشی از آیین نامه «کرمان هوشمند» ارائه شد و تبادل نظر لازم صورت گرفت.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته این مجموعه تخصصی در نیل به شهری هوشمند توضیحاتی درباره نحوه عملیاتی شدن این پروژه را خواستار شد.
رامین ارجمندکرمانی با بیان این که ضروری است تصویری از چگونگی اجرای پروژه مشابه در شهرهای دیگر کشور ارائه شود گفت: لازم است اعضای شورای شهر در جریان جزییات و فوائد این طرح قرار گیرند.
وی همچنین بر ترسیم چشم انداز این پروژه تاکید و اظهارامیدواری کرد: با بومی سازی پروژه «کرمان هوشمند» و اجرای آن در شهرداری، منافع شهر و شهروندان تامین شود.
سپس سیدمحمدرضا میرحسینی با بیان این که اجرای این پروژه برای رسیدن به مدینه فاضله، مسیر راه را مشخص می کند افزود: انتظار می رود با اجرای پروژه «کرمان هوشمند» خدمات شهری بهتر و مطلوب تر انجام شود.
وی با اشاره به حوزه های خدماتی حمل و نقل عمومی، حفظ و توسعه فضای سبز و خدمات روزانه شهری گفت: با اجرای این طرح، فرصت ارائه خدمات متنوع به شهروندان افزایش یافته و تعداد مراجعه شهروندان به شهرداری کاهش می یابد.
به گفته میرحسینی، در شهر هوشمند باید مشکلات شهر در زمان بارندگی، آتش سوزی، تصادف و جمع آوری زباله رصد شده و در کمترین زمان ممکن به مدیران شهری اطلاع داده شود.
علی خدادادی نیز با بیان این که این پروژه باید بتواند مشکلات جزیی و کلی شهر کرمان را رصد کند گفت: با اجرای این طرح، شهرداری می تواند در رفع مشکلات و ارائه خدمات موفق تر عمل کند.
وی بر اطلاع و اشراف کلیه اعضای شورا بر این پروژه و نحوه اجرای آن در راستای تصویب طرح «کرمان هوشمند» در نشست عمومی این هفته شورا تاکید کرد.
همچنین به گفته محمدجواد کامیاب لازم است لیستی از خدمات شهری که می تواند در قالب این پروژه تعریف شود به شورا ارائه و نتیجه اجرای آن در نشست عمومی مطرح گردد.
گفتنی است در ابتدای جلسه حیدر هادی زاده، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ضمن ارائه گزارشی از نحوه تدوین آیین نامه «کرمان هوشمند»، اجرای آن را در راستای توسعه پایدار شهر کرمان ضروری دانست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *