در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان عنوان شد: ضرورت ارائه گزارش های مستدل و شفاف توسط مسئولان و تحلیل های مفید و واقعی از سوی رسانه ها


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان عنوان شد:

ضرورت ارائه گزارش های مستدل و شفاف توسط مسئولان و تحلیل های مفید و واقعی از سوی رسانه ها

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان از معاون سابق حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان تجلیل شد. رییس شورا ضمن تسلیت شهادت امیرالمومنین علی (ع) و آرزوی رقم خوردن مقدرات مبارک در لیالی قدر برای شهروندان و حاضران گفت: مهندس قنبری از بدو ورود حضور در شهرداری، یار وفادار شهردار و منشاء برکاتی برای شهر کرمان بودند.

محمد فرشاد با اشاره پروژه های زیرگذر آزادی، روگذر باغ ملی، پل شهید بهشتی و دو تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا و ابوذر افزود: در دوره خدمت ایشان همچنین طرح پایش تصویری شهر کرمان با نصب چندصد دوربین به مرحله اجرا رسید.

وی از تلاش های مهندس قنبری در زمان تصدی مسئولیت در شهرداری تقدیر و اظهارامیدواری کرد: ایشان در هر سنگری که مشغول به خدمت می شوند موفق باشند.

-رسانه ها تحلیل های واقعی ارائه دهند

در ادامه فرشاد با اشاره به مباحث مطرح شده در فضای مجازی درباره بودجه و میزان درآمد شهرداری اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت ها در همه موارد، جهشی در قیمت فروش زمین و مبلغ ارزش افزوده در سال های اخیر دیده شده اما در مقابل، هزینه خدمات و اداره شهر نیز افزایش داشته و عملا شهرداری درآمد غیرمتعارف و غیرموجهی نداشته است.

وی از اهالی رسانه خواست با ارائه تحلیل های آماری مفید، مانع سوءتفاهم در بین افکار عمومی شوند.

سپس رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل اظهار داشت: روزهای ابتدایی تشکیل دوره پنجم شورا مشکلاتی در حوزه عمرانی شهرداری وجود داشت که با درایت و تجربه ایشان گره های موجود باز شد.

محمدجواد کامیاب با بیان این که کنار رفتن مهندس قنبری از مجموعه قابل جبران نیست افزود: کاش مجموعه استانداری و شهرداری با پیگیری و رایزنی با وزارت کشور نسبت به حفظ این گونه سرمایه ها تلاش کنند.

– تعلیق عوارض تا پایان خرداد تمدید شد

در ادامه رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست از تمدید تعلیق پرداخت عوارض تا پایان خرداد خبر داد.

علی خدادادی همچنین پیشنهاد داد اعضای شورای شهر معادل پنج روز از حق جلسه خود را به ستاد دیه جهت آزادی زندانیان اختصاص دهند.

وی در ادامه به قرائت مصوبات ارجاعی از کمیته تطبیق فرمانداری پرداخت.

سیدمحمدرضا میرحسینی پیشنهاد داد جلسه ای با حضور اعضای کمیته تطبیق تشکیل شود تا هماهنگی لازم در زمینه تعیین تکلیف مصوبات شورا و تطبیق موارد قانونی آن حاصل گردد.

رییس شورا نیز با اشاره به روند قانونی مصوبات شورا گفت: کمیته تطبیق بایستی بر اساس دلائل قانونی علت مخالفت خود را اعلام کرده و شورا نیز بر مصوبات قانونی خود اصرار کند.

فرشاد برگزاری نشستی برای هماهنگی و هم افزایی در این زمینه را با حضور ریاست شورای استان، فرماندار و اعضای هیئت تطبیق ضروری دانست.

رامین ارجمندکرمانی با اشاره به ماده 90 قانون شورا گفت: طبق این قانون، برای اصرار شورا بر مصوبه، ده روز زمان مشخص شده است.

وی همچنین بر لزوم تعیین مکانیسم حل اختلاف در این روند تاکید کرد.

-بر مصوبات محق شهروندان اصرار می شود

در ادامه فرشاد با اشاره به مصوبه ارجاع شده از کمیته تطبیق گفت: در این مصوبه نیز شورا با توجه به مصلحت شهروندان کرمانی مصوب کرده که پروانه ساخت به قیمت زمان توافق محاسبه شود اما با مخالفت این کمیته مواجه شده است.

وی با بیان این که اصرار شورا بر مصوبات، خلاف قانون نیست افزود: تشخیص شورا صدور پروانه بر اساس قرارداد زمان توافق است.

فرشاد با اشاره به اهمیت حقوق شهروندان در شورا اظهار داشت: صدور پروانه با تعرفه همان سال محاسبه شده و بر این مصوبه اصرار می شود.

– مصوبات شورای شهر، سند بالادستی است

احمد حسن زاده نیز با بیان این که مصوبات شورای شهر، سند بالادستی است گفت: مصوبات شورا جای دفاع دارند.

وی اصرار بر مصوبات را خواستار شد و افزود: این مصوبات در شورای حل اختلاف نیز باید با دلائل شرعی و عقلی مورد دفاع قرار گیرند.

در ادامه مصوبه تخفیف در قدرالسهم زمین های متعلق به ایثارگران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خدادادی با بیان این که شهدا تاج سر ملت هستند گفت: در مصوبه ای از سوی شورا، به جانبازان و خانواده های شهدا تخفیف داده شده است.

میرحسینی نیز با بیان این که آنچه داریم از برکت از جان گذشتگی های شهدا و جانبازان است گفت: این موضوع نیاز دارد مورد کارشناسی و بررسی بیشتر قرار گرفته و به صورت عام ارائه شود.

همچنین علی اکبر مشرفی اظهار داشت: در صورتی که خانواده های شهدا از تخفیف ویژه استفاده نکرده باشند می توانند یک بار از این تخفیف استفاده کنند.

کامیاب نیز در ادامه تصریح کرد: قانون گذار به صراحت گفته به میزان یک پروانه امکان تخفیف وجود دارد.

حسن زاده نیز بر ضرورت تهیه طرح و برنامه مدون و کامل از سوی شهرداری تاکید کرد.

-دلائل صدمات و تلفات پاکبانان بررسی شود

در ادامه منصور ایرانمنش توجه شهرداری به وضعیت کارگران تنظیف در ایام کرونا را خواستار شد و افزود: کارگران شرکتی تنظیف گاهی مورد کم لطفی کارفرما قرار می گیرند.

وی با اشاره به صدمات و تلفات بالای پاکبانان اظهار داشت: ضروری است شهرداری با تدوین آیین نامه ای، دلائل این حوادث را بررسی کرده و تدابیر لازم را برای پیشگیری از فجایع و تبعات اجتماعی و خانوادگی آن ها بیندیشد.

سیدمحمدرضا میرحسینی، نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار از موافقت شورا با مصوبات این کمیسیون خبر داد و گفت: با توجه به منافع شهر، شهرداری باید با تهیه برنامه ای مشخص کند چگونه می تواند به ایثارگران تخفیفاتی در خدمات شهری ارائه دهد.

-اتاق مادر و کودک در اماکن عمومی احداث شود

سپس رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان ارائه گزارش شهرداری از فعالیت های انجام شده مدیریت بانوان در زمینه انتخاب کرمان به عنوان شهر دوستدار کودک را خواستار شد و گفت: پیشنهاد می شود معیارهای یونیسف در این حوزه در برنامه ریزی ها دیده شود.

زهرا لری با اشاره به موارد تامین رفاه و سلامتی، ایمن سازی فضاهای شهری و استانداردسازی مبلمان شهری افزود: لازم است در بوستان ها و اماکن عمومی و خدماتی شهر کرمان، اتاق مادر و کودک نیز تعبیه شود.

وی احیای کاوشکده علوم را به عنوان یکی از معیارهای انتخابی از سوی یونیسف ضروری دانست و گفت: ایجاد پارک ترافیک برای آموزش فرهنگ ترافیک به کودکان و همچنین برگزاری مینی المپیک نیز در این انتخاب تاثیرگذار است که در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.

همچنین رییس کمیسیون معماری و شهرسازی از طرح دومرحله ای شدن صدور پروانه خبر داد و خاطرنشان کرد: ابعاد مختلف این طرح در شهرداری کارشناسی شده و جمع بندی نهایی در دستور کار جلسات این کمیسیون قرار می گیرد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *