در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تصویب شد: معافیت عوارضی اصناف خوش حساب


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تصویب شد:

 
معافیت عوارضی اصناف خوش حساب
 
 
نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اعضای شورا و شهردار در محل خانه شهر برگزار شد.
 
رییس شورا، با اشاره به طرح قطع درختان جنگل قائم در فضای مجازی گفت: گرچه امکان مدیریت بر رسانه های مجازی وجود ندارد اما پاسخ شهردار کرمان قانع کننده بود.
 
محمد فرشاد همچنین با بیان این که کندی روند پروژه آرامستان جدید به شایعات دامن می زند از شهردار خواست تسریع در احداث و ساماندهی آرامستان را در دستور کار معاونت خدمات شهری قرار گیرد.
 
وی ارائه گزارش جامع از روند تکمیل آرامستان جدید از سوی شهردار را ضروری دانست و افزود: پروژه آرامستان از ابتدای دوره پنجم شورا مطرح بوده ولی هنوز نتوانستیم در آستانه سال چهارم  گزارشی از آن را به جامعه ارائه دهیم.
 
فرشاد با بیان این که اعضای شورای شهر از دخالت در مسائل اجرایی شهرداری پرهیز می کنند گفت: اما آنان باید بدانند پروژه آرامستان جدید در چه مرحله ای است و زمان بهره برداری آن کی فرا می رسد.
 
وی با اشاره به وجود معارض زمین های ارتش در این پروژه اظهار داشت: نماینده ارتش برای حل این موضوع اعلام آمادگی کرده است اما شورای شهر پیشنهاد می دهد پروژه آرامستان در نشستی با استاندار حل و فصل شود.
 
در ادامه منصور ایرانمنش با تقدیر از برنامه های شاد معاونت فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی در ایام بحران کرونا گفت: فضای مجازی فرصت مناسبی برای آموزش فرهنگ شهروندی است.
 
وی همچنین ساماندهی و آغاز به کار مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر کرمان را به عنوان بازوی مشورتی این نهاد در سال جدید خواستار شد.
 
علی اکبر مشرفی نیز با بیان این که سال خاصی پیش روی ما است گفت: پیشنهاد می دهم برای برخی طرح ها و پروژه ها، بودجه و مجری خاصی تامین شود و گزارش مصوری نیز به شورا ارسال گردد.
 
رییس کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش با بیان این که تصمیم گیری ها باید تابع شرایط و موقعیت مقرر باشد گفت: در این صورت است که می توانیم مطابق با روز، برنامه ها را به گونه ای دنبال کنیم که به آینده خدشه ای وارد نشود.
 
احمد حسن زاده صدور پروانه ساخت را یکی از منابع درآمدی شهرداری عنوان و تاکید کرد: شهرداری برنامه های جایگزین را در شرایط خاص کرونا و مشکلات اقتصادی حاصل از آن ارائه دهد.
 
به گفته وی باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که منابع درآمدی و میزان صدور پروانه مانع ریزش منابع اقتصادی شهرداری شود.
 
حسن زاده همچنین اظهار داشت: پیشنهاد می شود به جای برنامه های بخشی و مختصر در موارد معدود، یک بار برای همیشه سیاست ها و برنامه های مدونی در تجلیل از چهره های ماندگار کرمان در همه گروه ها و رشته ها تصویب شود.
 
رییس کمیسیون حقوقی و نظارت نیز با بیان این که تحقق بودجه شهرداری دور از انتظار است گفت: با توجه به اوضاع اقتصادی کشور در ماه های اخیر پیشنهاد می شود بازنگری هایی در بودجه اعمال شود.
 
فتح الله مویدی همچنین با اشاره به نامه های رسیده به این کمیسیون افزود: با توجه به نامه ارسالی شهرداری، 40 سرویس بهداشتی در قراردادی با شهرداری مورد مناقشه قرار گرفته و نیازمند بررسی بیشتر است.
 
رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست نیز با بیان اینکه مورد این قرارداد، احداث 40 چشمه سرویس بهداشتی بوده گفت: انتقاد بنده به مفاد قراردادی است که شهرداری در ازای این پروژه تعداد زیادی از تابلوهای تبلیغاتی را در اختیار پیمانکار قرار می دهد و این مسئله سیما و منظر عمومی شهر را مخدوش می کند.
 
علی خدادادی با اشاره به تحویل تنها 20 سرویس بهداشتی افزود: در ازای مابقی پروژه نیز مقرر شده به مبلغ 429 میلیون تومان پروانه ساخت پرداخت شود که البته بایستی به قیمت سال عقد قرارداد، محاسبه گردد.
 
رییس شورای شهر با بیان این که می بایستی در زمان شهرداری دوره گذشته دقت بیشتری در بستن قراردادها صورت می گرفت گفت: پرداخت مابقی مبلغ قرارداد باید مطابق با زمان تحویل سرویس های بهداشتی باشد.
 
همچنین رامین ارجمندکرمانی، رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی با اشاره به رای کمیسیون ماده 38 و اعمال نظر دو کارشناس رسمی دادگستری در این پرونده گفت: میزان تعهدات پیمانکار با شهرداری مطابقت دارد اما ریز محاسبات فیمابین در این کمیسیون مطرح نشده است.
 
حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار نیز با بیان این که اصل موضوع، فیصله دادن به قرارداد است گفت: اختلاف بین شهرداری و پیمانکار مبلغ 429 میلیون تومان است که در قالب پروانه ساخت طلب شده است.
 
همچنین محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل با انتقاد از روش کدخدامنشانه حل این گونه مسائل گفت: به هر حال بدهی شهرداری به پیمانکار با هر مبلغی، باید پرداخت شود و شورا نباید وارد این معامله گردد.
 
رییس کمیسیون گردشگری و اصناف با بیان این که ضرر و زیان پیمانکار قابل تامل است اظهار داشت: خسارت پیمانکار باید مطابق با زمان قرارداد بررسی و مبلغ آن پرداخت شود.
 
سیدمحمدرضا میرحسینی با اشاره به نقش فعالیت های اخیر معاونت های فرهنگی و شهرسازی شهرداری در تحول گردشگری بعد از بحران کرونا گفت: در این کمیسیون مصوب شد راهنمایان گردشگری کرمان به سمت گردشگری سلامت ساماندهی و تقویت شوند.
 
وی با تقدیر از تلاش های شبانه روزی کارگران شهرداری در جمع آوری آب های سطحی روزهای اخیر افزود: همچنین با مصوبات شواری شهر، بخشی از اعتبار پروژه های عمرانی به جمع آوری آب های سطحی اختصاص می یابد.
 
رییس شورا نیز پیشنهاد داد: تا زمان صدور رای نهایی کمیسیون ماده 38، پرونده مورد بررسی بیشتر قرار گرفته و فرآیند محاسبات و گزارش کامل آن برای رفع ابهامات اعضای شورا در جلسه آینده مطرح شود.
 
در ادامه رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان برنامه های فرهنگی شهرداری را در کاهش اضطراب حاکم بر شهروندان در ایام بحران کرونا موثر دانست و گفت: نیروهای معاونت فرهنگی با ایثار خود فضای شاد و مفرحی در محلات و مجتمع های مسکونی فراهم کردند.
 
زهرا لری با اشاره به اطلاع رسانی و فرهنگسازی مناسب در این زمینه افزود: همچنین ارتباط شایسته ای با هنرمندان کرمانی ایجاد شد و آثار هنری آنان مورد حمایت شهرداری قرار گرفت.
 
وی همچنین از ایجاد دالان گل روبروی بیمارستان افضلی پور در راستای تقدیر از کادر درمان تقدیر و تاکید کرد: تهیه ماسک و لباس کادر درمان در خانه های فرهنگ و ارائه بسته های معیشتی ویژه شهروندان مناطق کم برخوردار از خدمات شایسته شهرداری در ایام کرونا است.
 
لری تجلیل مجازی از معلمان و کارگران در مناسبت های پیش رو را خواستار شد و افزود: طرح تجلیل از برگزیدگان و نام آوران شهر کرمان تدوین شده و آماده تصویب است.
 
وی نصب سردیس و تندیس چهره های ماندگار کرمانی را در بوستان مشاهیر یادآور شد و اظهار داشت: آیین نامه اجرایی خانه های فرهنگ مشارکتی جهت توزیع عادلانه فضاهای فرهنگی نیز به اصلاح نهایی رسید.
 
رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان همچنین از موافقت این کمیسیون با پیشنهاد راه اندازی مرکز آموزش مجازی شهروندی خبر داد و خاطرنشان کرد: 6 معبر جدید شهر کرمان به نام شهدا و دو معبر همجوار با بلوار زغال سنگ به نام کاج و سرو نامگذاری شد.
 
در ادامه رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار با اشاره به 14 مصوبه این کمیسیون گفت: در نشستی با اعضای اتاق اصناف، چهار پیشنهاد مطرح شد تا مشاغل و اصناف بنا بر ضرورت تعطیلی و میزان خسارت وارده از بسته های تشویقی و تخفیفی شهرداری در عوارض کسب و کار بهره مند شوند.
 
حسین چناریان همچنین افزود: کلیه مشاغل غیرصنفی نیز در صورت پرداخت بدهی های سال های گذشته از تخفیف های ویژه برخوردار می شوند.
 
رییس شورا نیز از بررسی مفاد قرارداد و صورت وضعیت پیمانکاران طلبکار در کارگروه تخصصی شهرداری خبر داد و خاطرنشان کرد: مقرر شد بدهی 32 مورد از این پیمانکاران بر اساس آیتم های زمان تحویل پروژه بدون ضریب محاسبه و پرداخت ها صورت گیرد.
 
محمد فرشاد همچنین با اشاره به کاهش میزان تعریض معابر شهری در بازنگری طرح تفضیلی اظهار داشت: شورای شهر موافقت کرده در صورت واگذاری زمین در تعریض معابر از سوی شهروندان، آن مقدار زمین مشمول دریافت هزینه ای نشود.
 
وی با اشاره به بررسی مشاغل آسیب دیده از بحران کرونا و میزان خسارت آنان در زمان تعطیلی گفت: اگر اصناف تا مهرماه سال جاری بدهی های سال های گذشته را به شهرداری بپردازند از پرداخت عوارض سال 99 به طور کامل معاف می شوند.
 
در پایان این نشست، راه اندازی سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی مورد موافقت اکثریت اعضای شورا قرار گرفت. همچنین آیین نامه اجرایی خانه های فرهنگ مشارکتی تصویب شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *