در نشست عمومی شورای اسلامی شهر مطرح شد: ضرورت تامین فضای پارکینگ عمومی پروژه های شهری/ لزوم ایجاد فضای نشاط اجتماعی پساکرونا


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر مطرح شد:
ضرورت تامین فضای پارکینگ عمومی پروژه های شهری/ لزوم ایجاد فضای نشاط اجتماعی پساکرونا

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان عصر یکشنبه در محل خانه شهر برگزار شد. محمد فرشاد، رییس شورا ضمن تقدیر مجدد از کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با شیوع ویروس کرونا، نیروهای شهرداری در ضدعفونی کردن اماکن و معابر عمومی و همچنین نیروی انتظامی، هلال احمر، کلیه دستگاه های اجرایی عضو ستاد استانی مبارزه با شیوع ویروس کرونا و ریاست آن اظهارامیدواری کرد: این بحران نیز پشت سر گذاشته شده و کشور به شرایط تعادل در جامعه برسد.
سپس رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان در نطق پیش از دستور خود با بیان این که ستاد استانی مبارزه با شیوع ویروس کرونا به خوبی توانسته این بیماری را کنترل کند گفت: دکتر فرخ نیا پروتکل موفقی ارائه دادند که به ثبت آمار پایین فوت نسبت به استان های دیگر منجر شد.
وی از ریاست و اعضای شورا خواست در نشستی از ایشان و تیم درمان همراه تقدیر شود.
لری با اشاره به پروژه های فرهنگی تعریف شده در شهر کرمان و همچنین تصویب بودجه آن ها از سوی شورا افزود: شهروندان کرمانی که به خوبی دستورالعمل های ستاد استانی را رعایت کرده و در منازل خود ماندند برای نشاط و شادابی و تخلیه انرژی منفی حاصل از ایام قرنطینه به حضور در فضاهای ویژه ای نیاز دارند تا بعد از پایان این بحران، از فضای آزاد و نور خورشید بیشترین بهره را ببرند.
وی ارائه گزارش مکتوب از وضعیت بوستان های سطح شهر به ویژه اختصاصی بانوان و میزان پیشرفت فیزیکی آنان را خواستار شد.
در ادامه رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی با اشاره به فراخوان طراحی اِلِمان میدان آزادی در دوره قبل شورای شهر گفت: این روند به مرحله نهایی قضاوت نرسید و چون استخوانی لای زخم شهرداری ماند.
رامین ارجمندکرمانی با بیان این که این مسابقه برای شرکت کنندگان و همچنین شهرداری هزینه ای داشت افزود: شهرداری برای حل مطلوب این موضوع چندین جلسه برگزار کرد که در آخرین جلسه طرح ها توسط داوران بازبینی و 10 طرح برگزیده انتخاب شد.
وی از تصویب پرداخت پیشنهادی شهرداری به مبلغ 225 میلیون تومان به این امر و تقسیم آن بین شرکت کنندگان در کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی خبر داد.
همچنین رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار از تصویب چندین نامه وارده به این شورا خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش عوارض مهدهای کودک طبق ماده 25 لوایح عوارضی سال 99، این عوارض تا سقف 20 درصد کاهش یافته است.
حسین چناریان با اشاره به موافقت این کمیسیون با پیشنهاد شهرداری مبنی بر میزان تخفیف در عوارض اصناف تعطیل شده گفت: این بسته تشویقی بر اساس میزان خسارت وارده در ایام شیوع کرونا و با بررسی و کارشناسی اتاق اصناف تهیه می شود.
سپس رییس کمیسیون نظارت و حقوقی با بیان این که اصناف در این دوران بسیار متضرر شدند اظهار داشت: حمایت های مالی وعده داده شده در برابر خسارت های تحمیل شده رقمی نیست.
فتح الله مویدی پیشنهاد داد: اصنافی که از سوی ستاد استانی ویروس کرونا ملزم به تعطیلی شده و از این بابت متضرر شدند مورد حمایت جدی دولت و شورای شهر کرمان قرار گیرند.
چناریان نیز با بیان این که شرایط خاص اصناف کرمان را قبول داریم گفت: با این حال اما باید به وضعیت جامعه نگاه کرد؛ شهرداری نیز در همین مدت هزینه بسیاری را برای ارائه خدمات شهری اختصاص داد که باید مورد توجه همگام قرار گیرد.
به گفته وی شورای شهر و شهرداری کرمان به سهم خود پاسخگوی ضرر و زیان اصناف خواهند بود.
در ادامه منصور ایرانمنش با اشاره به شرایط نامطلوب رانندگان خط واحد گفت: رانندگان اتوبوسرانی کرمان به ویژه بخش خصوصی از بحران کرونا خسارت دیده اند و لازم است مورد حمایت مادی و معنوی شورا و شهرداری قرار بگیرند.
اعضای شورا همچنین با تامین یارانه ای لاستیک اتوبوس های خصوصی شرکت اتوبوسرانی و نیز اهدای کارت هدیه به 10 تن از تلاشگران در پروژه افتتاح تقاطع غیرهم سطح شهید بادپا از سوی شهرداری موافقت کردند.
چناریان با اشاره به خسارت رانندگان تاکسی ناشی از شیوع ویروس کرونا و ضرورت افزایش نرخ کرایه تاکسی از افزایش 19درصدی این میزان نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد.
همچنین با واگذاری املاک شهرداری واقع در محدوده شهر و روستای الله آباد در راستای ساماندهی عوارض محدوده پلاک 2975 موافقت شد.
رییس شورای شهر با اشاره به قوانین شهرداری ها برای جلوگیری از توسعه بی رویه شهرها گفت: واگذاری این املاک با هماهنگی مسئولان ذیربط و رعایت مفاد طرح هادی روستای الله آباد صورت می گیرد.
محمد فرشاد با بیان این که پارکینگ از نیازهای ضروری شهر کرمان است افزود: موارد و قوانین مرتبط با این مهم بایستی با اولویت اجرا شوند.
مویدی نیز با تاکید بر هزینه کرد بی واسطه مبلغ فروش پارکینگ در راستای احداث آن اظهار داشت: این مبالغ باید در حسابی مجزا بوده و صرفا خرج احداث پارکینگ عمومی در سطح شهر شود.
همچنین علی خدادادی رییس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و بهداشت با تاکید بر ضرورت ارائه آمار پارکینگ های سطح شهر و برآورد نیازهای بعدی گفت: با تکمیل پروژه بلوار شهید سپهبد سردار سلیمانی در سال جاری، نیاز منطقه به پارکینگ تامین می شود.
چناریان نیز با بیان این که اجرای این پروژه برای شهر کرمان دو حُسن دارد افزود: با بهره برداری از این بلوار، ترافیک شهری کاهش یافته و فضای پارکینگ نیز گشایش می یابد.
وی از تامین مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از محل احداث پارکینگ در این منطقه و هزینه آن در راستای تکمیل پروژه خبر داد.

وی از تامین مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از محل احداث پارکینگ در این منطقه و هزینه آن در راستای تکمیل پروژه خبر داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *