در اولین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان در سال جدید تصویب شد؛ کمک به آسیب دیدگان بیماری کرونا


در اولین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان در سال جدید تصویب شد؛

کمک به آسیب دیدگان بیماری کرونا

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در اولین نشست این شورا در سال جدید که با حضور اعضا و شهردار کرمان در محل خانه شهر برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته جوان گفت: امید است با همت جوانان به عنوان سرمایه های کشور، ایران وضعیت بهتری پیدا کند.

محمد فرشاد با بیان این که با فداکاری های پزشکان، پرستاران و کارکنان علوم پزشکی استان و همراهی و همدلی تحسین برانگیز شهروندان کرمانی با همت و ازخودگذشتگی شرایط بهتری نسبت به کل کشور رقم خورد افزود: به نمایندگی از اعضای شورای شهر کرمان از آنان تشکر می کنم.

وی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان، بهبودیافتگان و فوت شدگان کشور اظهار داشت: با همت کادر درمان استان و ستاد استانی مبارزه با شیوع کرونا تحت مدیریت شایسته استاندار کرمان و تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی، ارتش، سپاه و بسیج که دوشادوش کادر بهداشتی به ضدعفونی کردن اماکن و معابر عمومی و اجرای سایر تصمیمات ستاد پرداختند آمار بالایی در کنترل بیماری و بهبود مبتلایان و وضعیت مطلوبی نسبت به سایر استان ها کسب و به تقدیر وزیر کشور از استانداری کرمان منجر شد.

رییس شورا همچنین از شهرداری کرمان و نیروهای خدمات شهری، پسماند و آرامستان تقدیر ویژه کرد و گفت: در همین راستا شورای شهر با پیشنهاد شهرداری کرمان مبنی بر اهدای مبالغی به آسیب دیدگان بیماری کرونا موافقت می کند.

فرشاد با بیان این که شرایط دشواری برای اقتصاد کشور پیش آمده گفت: همراهی و همدلی مردم کرمان کمک کرد وضعیت از آن چه پیش بینی می شد فاصله گیرد.

وی مصوبات پایان سال شورا را فرصتی برای شهروندان در پرداخت مدت دار عوارض عنوان و تاکید کرد: شورای شهر کرمان همچنین آمادگی دارد متناسب با تصمیمات ستاد ملی مصوباتی برای حفظ سلامت شهروندان تصویب کند.

در ادامه منصور ایرانمنش ضمن تقدیر از تلاش های کادر درمان استان در خط مقدم مبارزه با شیوع کرونا گفت: با توجه به نگرانی شهروندان کرمانی، پیشنهاد می شود شهرداری بر بی خطرسازی پسماندهای عفونی مرتبط با کرونا نظارت بیشتری به عمل آورد.

فتح الله مویدی نیز ضمن تشکر از نیروهای جهادی بسیج و سپاه و همچنین استاندار کرمان در مدیریت مطلوب این بحران افزود: زباله گردها عامل انتقال این بیماری هستند و ضروری است در اولین فرصت نسبت به ساماندهی آنان تصمیم جدی گرفته شود.

وی همچنین با تقدیر از همراهی اصناف کرمان در کنترل شیوع بیماری کرونا لزوم حمایت مالی از کسبه کرمانی را از سوی شورا و شهرداری یادآور شد.

سپس زهرا لری، خدمات معاونت های شهری و فرهنگی اجتماعی شهرداری را در ایام بحرانی کرونا قابل تقدیر دانست و گفت: برنامه های مفرح فرهنگی برای شهروندان در روزهای قرنطینه و نیز زحمات انجام شده در تولید لباس و ماسک بهداشتی در فرهنگسراها ستودنی است.

وی با اشاره به پیش بینی کادر پزشکی در افزایش شیوع ویروس کرونا در روزهای اخیر اظهار امیدواری کرد: گروه های مختلف کشور که در تنگنای اقتصادی قرار گرفتند از حمایت های مالی ذخائر ملی برخوردار شوند.

 این عضو شورا با بیان این که در صورت ادامه تصمیمات مناسب ایام نوروز به سمت رفع بحران پیش می رویم توجه بیشتر نهادهای ذیربط به موضوع کودکان کار و خیابانی را خواستار شد.

وی همچنین آموزش توصیه های بهداشتی به رانندگان وسائل حمل و نقل عمومی را در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضروری دانست و گفت: پیشنهاد می شود تمهیداتی نیز برای ایاب و ذهاب کادر درمان و موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا اندیشیده شود.

لری با بیان این که معابر عمومی شهر کرمان نیازمند ضدعفونی شبانه روزی است افزود: همچنین نیروهای تنظیف بایستی از ماسک و دستکش استاندارد بهره مند باشند.

علی اکبر مشرفی نیز با بیان این که عملکرد دولت و ریاست استانی آن در کرمان کنترل بهتری را نسبت به سایر کشورها رقم زد گفت: بسیاری از کسبه به ویژه در ایام پایانی سال 90 درصد درآمدشان را از دست دادند و نیازمند توجه بیشتر هستند.

وی نیز به وضعیت زباله گردها اشاره کرد و افزود: شهرداری در حد توان خود نسبت به جمع آوری کارگاه های بازیافت و زباله گردها اقدام کرده و تلاش های نهادهای دیگر در این زمینه لازم است.

مشرفی همچنین ایجاد سرعت کاه در تقاطع والفجر-آزادگان را ضروری دانست.

همچنین احمد حسن زاده با تقدیر از مدیریت یکپارچه استاندار در ستاد استانی مبارزه با شیوع ویروس کرونا، کادر درمان و نیروهای نظامی و انتظامی گفت: آمار و ارقام نشان می دهد تلاش همه نهادها به کسب خروجی مطلوب انجامید.

وی با اشاره به ضرورت بررسی توانمندسازی اقشار آسیب پذیر در کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش شورا افزود: پیشنهادات معاونت فرهنگی در راستای توانمندسازی شهروندان در حوزه اجتماعی و پیشگیری از بیماری کرونا در شورا تصویب می شود.

سیدمحمدرضا میرحسینی نیز با تقدیر از شهروندانی که دستورالعمل های ستاد ملی کرونا را رعایت کردند اظهار داشت: همراهی و همکاری مردم کرمان با رعایت قرنطینه خانگی و موارد بهداشتی باعث ثبت آمار مطلوب تری نسبت به کشور شد.

وی همچنین اظهار داشت: بسته تشویقی باید شناور در نظر گرفته شده و متناسب با شرایط پیش رو دیده شود.

میرحسینی با بیان این که شورا بودجه بلندنظرانه ای برای شهروندان کرمانی در نظر گرفته گفت: بحران اخیر روی تحقق بودجه تاثیر خواهد گذاشت که بایستی با همت و تلاش بیشتری دوران پساکرونا رو بگذرانیم.

وی توجه مسئولان به ایجاد شادی و نشاط و عبور از افسردگی ناشی از بحران کرونا را خواستار شد.

در ادامه حسین چناریان ضمن تقدیر از تلاش ها و فداکاری های کادر درمان و خیرین گفت: دولت و ملت ایران علی رغم نقص ها و اشکالات موجود در شرایط تهدید و تحریم جهانی، از این بحران نیز سربلند بیرون آمد.

وی با اشاره به تاثیر رکود اقتصادی بر کارکنان شهرداری افزود: در راستای تقدیر از کارکنان خدوم بهشت زهرا با پیشنهاد شهرداری مبنی بر اهدای مبالغی موافقت شد.

چناریان همچنین پیشنهاد داد شهرداری هزینه کرد برای آسیب دیدگان ویروس کرونا را در گزارشی مکتوب به شورای شهر ارائه دهد.

 رامین ارجمندکرمانی نیز با تبریک روز جوان اظهارامیدواری کرد: شاهد حضور بیشتر جوانان در عرصه های تصمیم گیری و مدیریتی کشور باشیم.

وی با بیان این که فاصله کرمان از مرکزیت کشور آمار امیدبخشی از مبتلایان به ویروس کرونا را رقم زد گفت: امید است با همکاری متقابل مردم و مسئولان بر این بحران غلبه کنیم.

همچنین علی خدادادی جلوگیری از فعالیت مضر زباله گردها در سطح شهر را ضروری دانست و گفت: پیشنهاد می شود برای همه آسیب دیدگان از جمله اصناف تخفیف های مناسبی متناسب با وضعیت در نظر گرفته شود.

وی ارائه گزارش از وصولی های پایان سال و پرداختی های شهرداری در حوزه دستمزد و حقوق پیمانکاران و کارکنان را خواستار شد.

خدادادی همچنین ضمن تاکید بر اتمام ساختمان شورای شهر، از آغاز بکار مرکز پژوهش های شورا در آینده ای نزدیک خبر داد.

رییس شورا در پایان با اشاره به اخذ تصمیمات مناسب کشوری در زمینه تعطیلی اصناف گفت: ارتباط و اعتماد مطلوب بین تصمیم گیران و تمکین اصناف باعث کنترل و پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا شد.

فرشاد با بیان این که اصناف در این روزهای بحرانی بسیار متضرر شدند افزود: شورای شهر آمادگی دارد بسته های پیشنهادی شهرداری مبنی بر ارائه تخفیف در عوارض را در صحن علنی مطرح کند.

وی همچنین از تشکیل جلسات شورا طبق دستورالعمل های ستاد ملی کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات کمیسیون ها نیز با رعایت فاصه گذاری اجتماعی و بدون حضور ارباب رجوع اجرا شده و مطالبات شهروندان به صورت تلفنی پاسخ داده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *