در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا مقرر شد: ضدعفونی اماکن و خدمات عمومی شهر / فرهنگسازی و اطلاع رسانی محیطی / تعامل و هماهنگی با دستگاه های ذیربط


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا مقرر شد:

 
ضدعفونی اماکن و خدمات عمومی شهر / فرهنگسازی و اطلاع رسانی محیطی / تعامل و هماهنگی با دستگاه های ذیربط 
 
 
نشست عمومی این هفته شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اعضای شورا و شهردار در محل خانه شهر برگزار شد.
 
رییس شورا ضمن تبریک اعیاد رجبیه و روز مهندس گفت: با بهره برداری از تقاطع غیرهم سطح شهید بادپا (راه آهن) امیدواریم دو  پروژه نیمه تمام باقی مانده نیز سال آینده به اتمام برسد. 
 
محمد فرشاد اظهار داشت: همچنین در راستای آماده سازی شهر برای ایام نوروز، اجرای عملیات بهسازی و زیباسازی اطراف این پل در دستور کار شهرداری قرار خواهد گرفت. 
 
رییس کمیسیون گردشگری و اصناف نیز تکمیل این پروژه را اتفاق خوب شهر کرمان عنوان و اظهارامیدواری کرد: پروژه های باقی مانده به بهره برداری رسیده و مشکلات ناشی از زمان اجرای آن ها رفع شود.
 
سیدمحمدرضا میرحسینی با اشاره به مصوبه راسته بازار فرش کرمان گفت: اعضای این کمیسیون با هدف احیای خیابان شهید باهنر (ناصریه) و تقویت صنایع دستی به ویژه فرش کرمان مصوبه ایجاد راسته فرش کرمان را تصویب کردند.
 
وی با اشاره به مخالفت کمیته تطبیق فرمانداری با این مصوبه و ارجاع آن به شورا افزود: با ارائه بسته های تشویقی به تولیدکنندگان و فعالان فرش کرمان، این صنعت باارزش در کنار محورهای گردشگری قرار گرفته و به تقویت صنایع دستی به ویژه فرش دستباف می انجامد.
 
میرحسینی پیشنهاد داد: با تهیه بسته های تشویقی برای دیگر اصناف از سوی شهرداری، پیشنهاد مناسبی برای راسته فرش نیز ارائه شود.
 
در ادامه فرشاد اظهار داشت: شهرداری روی نوع بسته تشویقی کار کرده و پیشنهادی ارائه دهد که قابلیت اجرایی داشته باشد.
 
محمدجواد کامیاب نیز در این باره گفت: بسته تشویقی مد نظر قرار گیرد که شامل تمامی فعالان فرش دستباف در این خیابان گردد.
 
رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی با اشاره به سه پرونده ارسالی به این کمیسیون گفت: در یکی از این پرونده ها با توجه به ضوابط شش گانه حذف پارکینگ، امکان احداث پارکینگ در ملک وجود ندارد و خرید پارکینگ ضروری است.
 
رامین ارجمند کرمانی از برگزاری چندین جلسه رسمی و غیر رسمی با مالک خبر داد و خاطرنشان کرد: فروش پارکینگ باید بر اساس تایید نقشه از سوی شهرداری در سال 97 صورت گیرد.
 
این مصوبه نیز با رای 7 عضو شورا مورد اصرار شورای شهر قرار گرفت.
 
سپس حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار با اشاره به چندین نامه ارسالی به این کمیسیون گفت: درخواست پرداخت قدرالسهم به شهرداری از بابت تفکیک زمینی از سوی یک شرکت تعاونی منوط به تعیین مشخصات ملک و مالک حقوقی و اولویت با پرداخت قدرالسهم به صورت زمین است.
 
همچنین احمد حسن زاده اظهار داشت: گزارش شهرداری باید شفاف باشد تا تصمیم گیری اعضای شورا در این زمینه فردی یا سلیقه ای نباشد.
 
رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و سلامت با بیان این که وضعیت آسفالت معابر مناسب نیست گفت: پیشنهاد می شود درصدی از منابع و درآمدهای شهری به تسریع در اجرای عملیات پروژه های شهری با اولویت آسفالت معابر عمومی شهر کرمان تا پایان سال 98 اختصاص یابد. 
 
علی خدادادی مصوبات این کمیسیون را در راستای حفظ سلامت شهروندان کرمانی عنوان و تاکید کرد: تعداد زمین های خالی سطح شهر زیاد بوده و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
 
خدادادی در ادامه پیشنهاد داد: در راستای اجرای ماده 110 قانون شهرداری ها نامه ای به شهرداری برای حصارکشی زمین های خالی با اولویت معابر اصلی ارسال و حداکثر تا شش ماه آینده این مشکلات مرتفع شود. 
 
وی از ارسال نامه شورا به شهرداری برای آسفالت معابری که بیش از 70 درصد خودیاری را پرداخت کرده اند خبر داد.
 
خدادادی همچنین انتقال واحدهای صنفی سنگ تراشی خیابان مادر به محل دیگری را ضروری دانست و افزود: وجود سنگ تراشی های این محل علاوه بر تولید ذرات خطرآفرین سنگ، تبعات روانی بدی نیز برای شهروندان در پی دارد.
 
فتح الله مویدی نیز با اشاره به تامین جایگاه سنگ فروشی ها در آرامستان جدید در دوره های گذشته شورا گفت: ذرات معلق حاصل از سنگ تراشی ها سرطان زا است و این انتقال باید هرچه زودتر اتفاق بیفتد.
 
احمد حسن زاده نیز بر انتقال هرچه سریع تر این صنف به مکان مناسب توسط خدمات شهری شهرداری تاکید کرد.
 
همچنین علی اکبر مشرفی سنگ تراشی را جزو 11 صف مزاحم و آلاینده عنوان و خاطرنشان کرد: در گذشته مقرر شده بود شهرداری این صنف را به اطراف شهر منتقل کند. 
 
در ادامه فتح الله مویدی، رییس کمیسیون حقوقی و نظارت از ارجاع چند مصوبه این کمیسیون به شورا و مخالفت فرمانداری خبر داد و بر اصرار آن ها تاکید کرد.
 
در پایان این نشست رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور پیشنهاد داد: با ارسال نامه ای فوری به شهرداری ضدعفونی کردن اماکن عمومی مانند وسائل حمل و نقل همگانی، سرویس های بهداشتی، وسائل بازی کودکان و تجهیزات تندرستی واقع در بوستان ها در دستور کار قرار گیرد.
 
زهرا لری همچنین پیشنهاد داد: معاونت فرهنگی شهرداری در اولین فرصت، اطلاع رسانی و فرهنگسازی درباره این بیماری و راه های پیشگیری از آن را از طریق تبلیغات محیطی انجام دهد.
 
میرحسینی نیز پیشنهاد داد: شورای شهر به عنوان نماینده مردم شهر کرمان در راستای پیشگیری از ویروس کرونا اقدامات لازم را انجام داده و در این رابطه با استانداری و سایر نهادهای ذیربط تعامل لازم را به عمل آورد.
 
 
 
 
 
 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *