نامگذاری مکانی به نام «شهدای وداع»/ تکمیل بلوار سردار سلیمانی / به روزسازی کارخانه بازیافت/ بررسی لوایح فرهنگی و اجتماعی شهرداری


 

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:

نامگذاری مکانی به نام «شهدای وداع»/ تکمیل بلوار سردار سلیمانی / به روزسازی کارخانه بازیافت/ بررسی لوایح فرهنگی و اجتماعی شهرداری

 

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اعضا، شهردار و خبرنگاران عصر دیروز در محل خانه شهر برگزار شد. رییس شورا ضمن تسلیت جان باختن 176 مسافر هواپیمای اکراین و همچنین جمعی از همشهریان کرمانی در مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید حاح قاسم سلیمانی در روزهای گذشته گفت: شورای شهر و شهرداری کرمان آن چه را که توسط ستاد برگزاری مراسم بر عهده داشتند به نحو احسن انجام دادند.

محمد فرشاد با اشاره به نامگذاری بلوار 16 کیلومتری سردار سپهبد شهید حاح قاسم سلیمانی افزود: امیدواریم بزرگترین محور در دست احداث شرقی-غربی از تقاطع سیدی تا میدان فرودگاه به طور کامل بازگشایی و راه اندازی شود.

وی همچنین اظهار داشت: پیشنهاد می شود کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کرمان در نشستی با مسئولان بنیاد شهید استان مکان مناسبی به نام شهدای وداع انتخاب شود.

فرشاد با بیان این که هیچ کس پیش بینی چنین جمعیتی را نکرده بود تصریح کرد: ستاد برگزاری مراسم، وظایف، مسیرها و شعارها را مشخص و تقسیم کار کرده بود و شهرداری نیز بر اساس گزارش ارائه شده شهردار، وظیفه محوله خود را انجام داد.

در ادامه رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار با اشاره به طرح چندین نامه در این کمیسیون گفت: پیش نویس توافق نامه در دست انعقاد گروه توسعه اقتصادی ملل در خصوص واگذاری املاک به شهرداری با درنظر گرفتن صرفه و صلاح شهرداری بر اساس دستورالعملی مبنی بر ماده پنج قانون بودجه 98 صورت گرفت تا این املاک واقع در تهران، مشهد و کرمان به مبلغ  100 میلیارد تومان صرف مطالبات شهرداری نسبت به سازمان های دولتی شود.

حسین چناریان با اشاره به درخواست یک شهروند مبنی بر اخذ قدرالسهم از محل تفکیک زمینی واقع در شهرک صفاییه افزود: با این حال اما شهرداری بر اساس قدرالسهم حاصل از ماده 101 قانون شهرداری ها به استناد صورت جلسه انتخاب قطعات، 20 درصد قدرالسهم، زمین و مابقی به صورت نقدی را پیشنهاد داده است.

علی اکبر مشرفی نیز پیشنهاد داد این قدرالسهم به صورت 50 درصد زمین و 50 درصد نقدی اخذ شود.

احمد حسن زاده نیز ضمن ابراز مخالفت با روند کار گفت: پیشنهاد بنده مشخص شدن نحوه معامله است.

علی خدادادی نیز با بیان این که شورا نمی تواند بر ملکی قیمت گذاری کند افزود: اما با این حال وظیفه شورا نظارت بر روش انجام معامله است تا حقی از شهرداری پایمال نشود.

وی همچنین ادامه داد: شهر قرار نیست گسترش یابد چون محدوده آن توسط دستگاه های ذیربط مشخص شده اما با توجه به وضعیت مالی نامطلوب شهرداری، تفکیک زمین یکی از منابع درآمدی و بخشی از متمم بودجه شهرداری است.

محمدجواد کامیاب نیز اظهار داشت: اگر قدرالسهم تفکیک ملک، زمین به شهرداری داده شود به صرفه تر است.

وی در ادامه افزود: همچنین اگر در آینده زمین در مزایده فروخته شود حرف و حدیثی نیز نخواهد داشت.

همچنین منصور ایرانمنش با بیان این که معامله زمین معارض از نظر اخلاقی درست نیست گفت: شهر بی رویه گسترش یافته و تفکیک زمینی که معارض است به صلاح نیست؛ گرچه زمین آورده بیشتری برای شهرداری دارد.

سیدمحمدرضا میرحسینی نیز اظهار داشت: شهرداری در صورت عدم دسترسی به منابع درآمدی، نمی تواند بودجه را محقق کند.

وی با بیان این که اطراف زمین مذکور هیچ تاسیسات و امکاناتی موجود نیست گفت: پیشنهاد بنده معامله نقدی است تا درآمد آن صرف پروژه های عمرانی شود.

فرشاد نیز فروش زمین را یکی از منابع تامین مالی برای شهرداری ها عنوان و تاکید کرد: اگر اعضای شورا به یقین برسند شهرداری در این معامله ضرر نمی کند تفکیک این زمین را تایید و تصویب کنند.

فتح الله مویدی با اشاره به مفاد قانونی گفت: قدرالسهم باید زمین باشد مگر بنابر ضرورتی، معامله به صورت 50 درصد زمین و 50 درصد نقدی انجام می شود.

در ادامه با اخذ قدرالسهم به صورت 20 درصد زمین و 80 درصد نقدینگی موافقت شد.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست با اشاره به 253 قبر دوطبقه گفت: 80 قبر دوطبقه آماده شده و به صورت مزایده فروخته می شود.

علی خدادادی با بیان این که قیمت قبور از سوی کارشناس تعیین شده افزود: این قبور جز به افراد درجه یک و از طریق ثبت کد ملی خریدوفروش نخواهد شد.

وی همچنین از روند مثبت به روزرسانی کارخانه بازیافت کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: این کار در قراردادی با دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد اما طبق قانون، شهرداری کرمان فقط می تواند با مدیریت پسماند شهرداری اصفهان قرارداد ببندد.

به گفته خدادادی، با این حال دانشگاه اصفهان طبق توافق قبلی کار را آغاز کرده تا معضل پسماند در کرمان برای همیشه مرتفع شود.

وی با اشاره به رونق بازار قلعه محمود در روزهای پنجشنبه گفت: حضور جمعی از شهروندان در این محله، احداث چندین سرویس بهداشتی را ضروری کرده است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران نیز در ادامه اظهار داشت: شهردار از شورا درخواست کرده بودجه سال 99 بر اساس سیاست های کلان مدیریت شهری تدوین شود.

محمدجواد کامیاب با اشاره به اولویت های حوزه حمل و نقل و عمران شهر کرمان در این کمیسیون افزود: با توجه به نامگذاری طولانی ترین محور شرق به غرب شهر به نام سردار شهید سلیمانی، آزادسازی این مسیر در راستای احداث بلوار 16 کیلومتری ضروری است.

وی ارائه گزارش شهرداری از وضعیت این محور را در هفته آینده خواستار شد و اظهارامیدواری کرد: تکمیل و بهره برداری از این بلوار در راستای بهبود عبور و مرور به عنوان کارنامه شورای پنجم مطرح شود.

کامیاب همچنین با اشاره به معضل آب های سطحی در شهر کرمان گفت: ساماندهی آب های سطحی نیز دومین ضرورت است که با توجه به عدم کفایت فاضلاب برای این مهم، نیازمند کاری اساسی و پایدار است که بایستی در سیاست های سال آینده شورا لحاظ شود.

وی از تکمیل رینگ دور شهر به عنوان سومین ضرورت مصوب شده کمیسیون حمل و نقل و عمران شورا نام برد و افزود: همچنین علاوه بر تجهیز و توسعه حمل و نقل عمومی، آسفالت معابر سطح شهر نیز ضرورت دیگر این کمیسیون برای شهرداری کرمان در سال آینده است.

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت نیز با اشاره به قرارگرفتن ملک شخصی در طرح تفضیلی گفت: مقرر شده بود مالک با توافق شهرداری معادل قیمت ملک، پروانه دریافت کند که وی درخواست کرده با توجه به مشکلات مالی، به جای پروانه، مبلغ کارشناسی شده ملک خود را دریافت کند.

در ادامه رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان از بررسی لوایح فرهنگی و اجتماعی شهرداری در جلسه آینده این کمیسیون خبر داد و خاطرنشان کرد: لوایح ارائه شده خام بود و مقرر شد برای آنالیز بیشتر محتوا و قیمت خدمات دوباره بررسی شود.

زهرا لری با اشاره به مصوبه دوره قبل شورا مبنی بر نامگذاری میدان هفت باغ به نام «محمد رسول الله(ص)» افزود: پیشنهاد می شود این هفته اعضای شورا دیداری نیز با خانواده شهدا سردار سلیمانی و سردار پورجعفری داشته باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *