بسم رب الشهدا و الصدیقین


بسم رب الشهدا و الصدیقین

 «فرحین بما اتاهم الله من فضله و یستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم من خلفهم الا خوف علیهم و لا هم یحزنون»

از فضیلتی كه خدا نصیبشان كرده است شادمانند و به آن ها كه در پی شان هستند و هنوز به آن ها نپیوسته اند بشارت می دهند كه بیمی بر آن ها نیست و اندوهگین نشوند.

سوره آل عمران آیه 170

بار دیگر فرشتگان بر این سرزمین بال گشودند و شهدا آغوش تا یکی از فرزندان راستین این انقلاب را از فرش به عرش رهسپار کنند و چه زیبا و به یادماندنی بدرقه کردند مردم کویر این مسافر آسمانی را.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یار وفادارش سردار شهید حسین پورجعفری مجاهدان در راه خدا و مبارزان در راه وطن، به مظلوم ترین شکل شهید شدند و با افتخارترین شکل تشییع شدند و در باشکوه ترین مکان این شهر آرام گرفتند چون خورشیدی در میان ستارگان بی شمار.

سردار شهید سلیمانی، فرمانده ای که هم سرباز وطن بود و هم سردار دل ها و دفاع کرد از مردم بی دفاع افغانستان، عراق، لبنان، یمن و سوریه از شرق تا غرب این منطقه آشوب و چه ماندگار در نقشه‌راه این جانفشانی ها و روی دستان این مردم قدرشناس تشییع شد و چه جاودان در موطن خود و در آغوش هم رزمان دیروزش آرام گرفت.

سردار آسمانی، زیبا عروج کرد و دلربا نشست بر دل های شیعه و سنی، عرب و عجم و پیر و جوان.

حاج قاسم سلیمانی آرزو داشت شهید شود و وصیت کرد که شهادت دهند و ملت حق شناس ایران چه شایسته شهادت دادند بر شهید دوست داشتنی خود.

فراق شهید سلیمانی وحدت آفرید و پایانی شد بر فاصله ها و آغازی برای همدلی ها و همراهی های دوباره ملت های مسلمان.

روز کرمان، روزی شد برای پاسداشت میراث ماندگار سرداری که مرزهای فداکاری را کیلومترها جابجا کرد و مردمی که مرزهای قدرشناسی را گسترش دادند.

روز کرمان روزی شد تا کرمان و کرمانی افتخار کند به فداکاری های سرداران این دیار و به وفاداری مردمان این سرزمین و به «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی».

17 دی ماه میراث ماندگاری شد بر صحنه تاریخ سرزمینی که خورشیدش تابان و ستارگانش بی شمارند و دیروز این خورشید «سلیمانی» بود که در میان حلقه ای از ستارگان درخشید و به تصویری درخشان بر پهنه آسمان بی کران بدل شد.

اما فاجعه فقدان تعدادی از همشهریان در مراسم تشییع سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اندوه کرمانیان را دوچندان کرده و کرمان عزیز را بیش از پیش عزادار کرد.

اعضای شورای اسلامی شهر کرمان ضمن قدردانی از  حضور تحسین برانگیز همشهریان و میهمانان عزیز، جان باختن تعدادی از تشییع کنندگان را تسلیت گفته و اجر جزیل برای این عزیزان و صبر جمیل برای بازماندگان و شفای عاجل برای مصدومان را از قادر مهربان خواستار است.

خداوند  ارواح درگذشتگان گرانقدر  را با روح شهید دلبندشان سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی محشور گرداند.

شورای اسلامی شهر کرمان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *