ضرورت حفظ زمین های شهری با کاربری آموزشی/لزوم اجرای کامل طرح جمع آوری آب های سطحی


 

در صدمین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:

ضرورت حفظ زمین های شهری با کاربری آموزشی/لزوم اجرای کامل طرح جمع آوری آب های سطحی

 

 صدمین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اعضای شورا، شهردار کرمان و خبرنگاران در محل خانه شهر برگزار شد.

 در این نشست رییس شورای شهر ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بسیج شجره طیبه ای برای تثبیت انقلاب است و حق زیادی به گردن ما دارد و گرامی می داریم یاد و خاطره بسیجیان این 40 سال که در هشت سال دفاع مقدس جنگیدند و پیروزی را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

 رییس کمیسیون معماری و شهرسازی با اشاره به برگزاری دومین اجلاس روسای کمیسیون های معماری و شهرسازی کلانشهرها و مراکز استان ها در مشهد مقدس گفت: سه کمیته شهرسازی، بازآفرینی شهری و معماری و طراحی در اولین روز از این اجلاس دوروزه تشکیل شد.

 رامین ارجمند کرمانی در ادامه اظهار داشت: مسئولان و صاحب نظران عرصه معماری و شهرسازی کشور سه پیشنهاد مبنی بر وضعیت سیما و منظر شهری و تشکیل کمیته نما، احداث تالار گفتمان شهری و برنامه عملیاتی اجرای زیست شبانه را در این اجلاس مطرح کردند.

 وی همچنین با اشاره به بازدید شرکت کنندگان در این اجلاس از مرکز نوآوری شهرداری مشهد در کوهسنگی گفت: ساختاری در این مجموعه بر چهار رکن مسئله یابی، ایده پردازی، شتاب دهندگی و تجاری سازی تعریف شده بود.

 ارجمند از طرح مسائل و معضلات شهری به صورت یک بحث در این مرکز خبر داد و خاطرنشان کرد: کلیه شهروندان در مرحله ایده پردازی این مرکز می توانستند طرحی را ارائه کرده و به نام خود به ثبت برسانند.

 وی با بیان این که این مرحله نشانه ای از مشارکت شهروندان مشهدی بود گفت: در مرحله شتاب دهندگی نیز پرداخت بیشتر موضوع از سوی شرکت های خصوصی صورت می گرفت و در مرحله تجاری سازی نیز محصولات حاصل از این روند در کارخانه ای تولید می شد.

 نائب رییس شورای شهر همچنین به بازدید از شهرداری منطقه 12 مشهد به عنوان اولین شهرداری تمام الکترونیک کشور اشاره و اظهارامیدواری کرد: این تجربیات، در راستای حذف بروکراسی اداری، کاهش مراجعات مردمی و همچنین تسهیل در خدمات شهری تحقق شهروند الکترونیک و شهر هوشمند مورد توجه شورا و شهرداری کرمان قرار گیرد.

 در ادامه رییس کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش در نطقی پیش از دستور ضمن تقدیر از افزایش سطح کارشناسی در شهرداری کرمان گفت: وقتی سطح کارشناسی بالا می رود بدیهی است باید کیفیت فعالیت ها بهتر شده و چالش های کاری کاهش یابد.

 احمد حسن زاده اصلاح فرآیندها، تسریع و تسهیل امور ارباب رجوع، کاهش مکاتبات و شکایات مکرر و تقویت اصل عدالت و رضایت شهروندان را از آثار مفید این مهم در مدیریت شهری عنوان و تاکید کرد: ضروری است شهردار محترم گزارشی از نتایج افزایش سطح کارشناسی در شهرداری کرمان به شورای شهر ارائه دهد.  

 وی همچنین با بیان این که نسل جوان با فناوری اطلاعات نزدیکی بیشتری دارد پیشنهاد داد: علاوه بر اجرای سیستم بدون کاغذ در شورای شهر، این عنوان به کمیسیون جوانان نیز افزوده شود.

 علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به رد شکایت یک شهروند از سوی دیوان عدالت اداری گفت: شهرداری کرمان در این شکایت تبرئه شده اما اصلاح مصوبه قدرالسهم برای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان و عدم سواستفاده و دور زدن قانون ضروری است.

 رییس شورای شهر نیز با بیان این که اعتراض این شهروند در منظر دیوان عدالت اداری وارد نبود گفت: مصوبه مورد نظر در کمیسیون معماری و شهرسازی شورا کارشناسی و تصویب شد تا تکلیف زمین های زیر 500 متر روشن شود.

 محمد فرشاد از ارسال و ابلاغ  80 درصد این گونه اعتراض ها از سوی کمیته انطباق فرمانداری خبر داد.

 رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا نیز با قرائت 13 مصوبه از تصویب پیشنهاد شهرداری مبنی بر پرداخت مبلغ 2 میلیون و 200 هزار تومان کارت هدیه به دانش آموزان روشندل مدرسه جابربن عبدالله و همچنین کارت هدیه تشویقی به 80 تن از کارکنان اعزامی شهرداری به مراسم پیاده روی اربعین خبر داد.

 حسین چناریان با اشاره به مصوبه اخذ ریالی قدرالسهم تفکیک ملکی از سوی شهرداری در این کمیسیون گفت: با توجه به توضیحات کارشناسان شهرداری مشخص شد این زمین با کاربری آموزشی محل دعوا است و در تملک آموزش و پرورش است.

 منصور ایرانمنش با بیان این که کاربری این ملک، آموزشی است گفت: سرانه آموزشی منطقه بلوار امام رضا و شهرک الهیه به شدت پایین است در حالی که متراژ این زمین برای احداث مدرسه غیرانتفاعی کافی است.

 وی پیشنهاد داد: کاربری این ملک آموزشی در راستای حفظ منافع شهر و شهروندان حفظ شود.

 در ادامه فتح الله مویدی با بیان این که زمین، سرمایه شهر کرمان است گفت: بهتر است املاک با کاربری آموزشی فروخته نشوند.

 وی پیشنهاد داد: شهرداری های کل کشور در زمینه صدور پروانه و اخذ عوارض دستورالعمل های واحدی را در دستور کار خود قرار دهند.

 رییس شورای شهر نیز با بیان این که تغییر کاربری زمین به اجازه دستگاه مالک و اعلام نیاز آن دستگاه بستگی دارد افزود: این زمین محل دعوا است و مصلحت نیست شهرداری وارد این دعوا شود. 

 محمد فرشاد با اشاره به اشراف کامل اعضای کمیسیون های شورا به مصوبات گفت: با توجه به پیشنهاد آقای ایرانمنش، این مصوبه جهات کارشناسی بیشتر به شهرداری ارجاع می شود.

 همچنین رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا کارشناسی بیشتر این مصوبه را ضروری دانست و گفت: بهتر است منافع و ملاحظات شهروندان در این مورد در نظر گرفته شود.

 محمدجواد کامیاب با بیان این که از سال گذشته کار خاصی برای جمع آوری آب های سطحی نشده گفت: گزارش شهرداری کرمان از پروژه جمع آوری آب های سطحی مناطق چهارگانه در سه فاز تعریف می شود. 

 وی لوله گذاری در مسیر آب های سطحی را عمده ترین کار عنوان و تاکید کرد: لایه روبی و احداث کانال در مسیر بزرگراه آیت الله خامنه ای نیز فاز دوم این پروژه است که با این حال درصد کمی از آن اجرا شده است.

 کامیاب با اشاره به انجام کارهای معمولی در حوزه های عمرانی شهرداری های مناطق افزود: با پیش بینی های انجام شده به 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا با تکمیل طرح اولیه شهرداری، این معضل برای همیشه رفع گردد.

 وی با بیان این که آب های سطحی معضلی 50 ساله برای شهر کرمان است که سال ها با این راهکارها حل نشده گفت: از شهرداری خواسته شده با بکارگیری یک مشاور و اجرای کامل این طرح، قبل از ورود سیلاب بالادست به داخل شهر، آب های سطحی داخل شهر جمع آوری شود.

 رییس شورا با بیان این که اتمام پروژه های شهری برای شورا اولویت دارد گفت: شورا باید هم روند خدمات شهرداری را تسهیل کند و هم خواسته ها و اعتراض های مردم را ببیند.

 فرشاد در پایان اظهار داشت: شورای شهر در اجرای پروژه های شهری، هم باید جایگاه شهرداری را در نظر بگیرد و هم وضعیت اقتصادی شهروندان را درک کند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *