نماینده شورای اسلامی شهر کرمان در کارگروه های ترافیکی استان خبر داد: بازنگری طرح های جامع ترافیکی


نماینده شورای اسلامی شهر کرمان در کارگروه های ترافیکی استان خبر داد:

بازنگری طرح های جامع ترافیکی

 نماینده شورای اسلامی شهر کرمان در کارگروه های ترافیکی استان از بازنگری طرح جامع حمل و نقل خبر داد.

حسین چناریان با بیان این که مصوبات شورای ترافیک استان به شهرداری ها و سازمان ها ابلاغ می شود افزود: تکمیل یا اصلاح طرح های جامع ترافیکی یا تفصیلی که جزو اسناد بالادستی بوده و بنای تصمیم گیری های اصلی کارگروه در شهرداری هستند در دست اقدام است.

وی با اشاره به ضرورت حضور نماینده شورای شهر در کارگروه فنی ترافیک شهرداری و شورای ترافیک استان گفت: در کارگروه فنی ترافیک نمایندگانی از پلیس راهور، فرمانداری، استانداری و معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری به همراه دو مشاور حضور دارند.

چناریان از بررسی وضعیت معابر و حمل و نقل مرتبط با پروژه های عمرانی در این کارگروه خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون پروژه هایی مانند ایجاد پل ها و زیرگذرها، تقاطع های غیرهم سطح، اتوبوسرانی و تاکسیرانی و همچنین حمل و نقل سریع با عنوان حمل و نقل انبوه بر در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته این عضو شورا، هر اقدامی که به امور ترافیک و حمل و نقل مربوط است در کارگروه کارشناسی و مصوبات آن برای تصویب نهایی به شورای ترافیک استان ارسال می شود.

وی از عدم اجرای طرح جامع ترافیک بر اساس مصوبات قبلی انتقاد کرد و گفت: همچنین طرح جامع حمل و نقل نیز که مقدمات آن می بایست از سوی این کارگروه  فراهم می شد به دلیل ایرادهای موجود و برای بازنگری و تکمیل به شهرداری ارجاع داده شد.

عضو شورای شهر کرمان از بررسی طرح های دوچرخه سواری و پیاده راه سازی در کارگروه فنی ترافیک شهرداری خبر داد و خاطرنشان کرد: با اصلاح و تغییر معابر ترافیکی، اجرای روشنایی، خط کشی و ایمن سازی مجموعه ای از طرح های مطرح شده در این کارگروه کارشناسی شده و ضمن تطبیق با طرح های بالادستی در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا مطرح می شود.

چناریان بررسی طرح های ترافیکی و نتایج آن ها در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا ضروری عنوان و تاکید کرد: در سال گذشته اصلاح تقاطع سه راهی سیلو و فارابی از نمونه طرح های مثبت مصوب برای تغییر مسیر در کارگروه فنی ترافیک شهرداری است.

وی همچنین از تصویب احداث پایگاه های سوخت تک نازل در کارگروه فنی ترافیک شهرداری خبر داد و افزود: این کار در راستای تسهیل دسترسی مردم و با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود.

نماینده شورا در کمیسیون فنی ترافیک شهرداری با اشاره به تعویق احداث تقاطع غیرهمسطح شرف آباد به دلیل کمبود اعتبار گفت: با بررسی کارشناسی طرح اصلاحی این پروژه در کارگروه و اختصاص اعتبار کمتر، این پروژه به شورای ترافیک ارسال شد تا با احداث آن، رینگ دور شهر به طور کامل اجرا شده و تردد مردم تسریع و تسهیل شود.

به گفته چناریان، بعد از افتتاح تقاطع سیدی و اصلاح سه راهی شرف آباد، اصلاح نقاط حادثه خیز میدان های کوثر و بیرم آباد انجام شده و در حال طی مراحل نهایی است.

وی همچنین از افزایش دوربین های ثبت تخلفات رانندگی در سطح شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: بزرگراه شمالی امام رضا به دوربین مجهز شد و تا پایان سال جاری بیش از 270 دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلفات رانندگی نصب می شود؛ همچنین در راستای کاهش تخلفات و افزایش ایمنی  مرکز مانیتورینگ شهرداری نیز راه اندازی شده که با توجه به ضرورت ترافیکی آن، به زودی به بهره برداری می رسد.

عضو شورای شهر کرمان ایمن سازی معابر با نصب علائم رانندگی، ایجاد سرعت کاه و خط کشی را از وظایف کارگروه ترافیک عنوان و اضافه کرد: در راستای ایجاد معابر ایمن برای تردد دانش آموزان، معلولان و سالمندان نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *