در نود و پنجمین نشست عمومی شورای پنجم؛ تسریع در اجرای پروژه های شهری/تقویت شبکه اتوبوسرانی از محل اوراق مشارکت


 

در نود و پنجمین نشست عمومی شورای پنجم؛

 تسریع در اجرای پروژه های شهری/تقویت شبکه اتوبوسرانی از محل اوراق مشارکت

 

 در نود و پنجمین نشست عمومی شورای پنجم، هیات امنای مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر کرمان مشخص شدند. این مرکز، با عضویت حقوقی رییس و نائب رییس شورا، سه تن از اساتید دانشگاه و با انتخاب سه عضو شورا تشکیل شد که آقایان احمد حسن زاده با 8 رای، حسین چناریان با 7 رای و علی خدادادی با 6 رای به این مرکز راه یافتند.

در نشست عمومی شورای شهر که عصر روز دوشنبه در محل خانه شهر برگزار شد رییس شورا ضمن تبریک بزرگداشت هفته دفاع مقدس و همچنین بازگشایی مدارس و دانشگاه ها گفت: موفقیت های امروز نظام در عرصه های بین المللی و بی اثر شدن توطئه های دشمنان، مرهون خون شهدایی است که در هشت سال دفاع مقدس جان خود را تقدیم کشور کرده اند.

محمد فرشاد همچنین با تشکر از شهردار و معاون فرهنگی وی در ارائه شایسته خدمات ویژه ایام عزاداری از زهرا لری و رامین ارجمندکرمانی خواست پیشنهادهای خود را در نطق پیش از دستور مطرح کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای شهر با بیان این که فلسفه نامگذاری معابر شهری در راستای غافل نشدن از یاد شهدا است گفت: با این حال اخیرا مشاهده شده برخی از تابلوها نیازمند اصلاح و بازنگری هستند.

زهرا لری با اشاره به انجام اصلاحات در آیین نامه کمیته نامگذاری افزود: ضروری است این کمیته کار خود را هرچه سریع تر با ترکیب جدید آغاز کند.

وی همچنین با اشاره به کیفیت نامطلوب خطوط ریلی کرمان-مشهد و خدمات ضعیف ارائه شده در این مسیر پرتردد اظهار داشت: سال هاست در صنعت ریلی استان تحولی دیده نشده و لازم است شورای شهر در نشستی با مدیران راه آهن نارضایتی شهروندان و مشکلات مربوط را مطرح کند.

نائب رییس شورای شهر نیز از برگزاری جلسه ستاد مناسب سازی معابر عمومی برای افراد کم توان خبر داد و خاطرنشان کرد: در قانون جامع حمایت از معلولان تکالیفی برای شهرداری ها مشخص شده و این نهاد موظف است از صدور پروانه ساخت و پایان کار برای ساختمان هایی که ضوابط مرتبط را رعایت نکردند خودداری کند.

رامین ارجمندکرمانی با بیان این که مصوبات شورای عالی شهرسازی کشور برای شهرداری ها لازم الاجرا است گفت: پیشنهاد می شود اعضای شورا در این زمینه فعالیت های عمرانی سازمان نظام مهندسی و شهرداری را بررسی کنند.

وی همچنین چابک سازی پروژه های عمرانی و ترافیکی سطح شهر و تسریع در اجرا و اتمام آن ها را خواستار شد و افزود: شهروندان شکایاتی را در زمینه اجرای کُند طرح ترافیکی انتهای 24 آذر در شورا مطرح کردند و در خواست می شود این گونه پروژه ها به جهت اخلال در عبور و مرور شهروندان، در یک زمان حداقلی اجرا شوند.

رییس شورای شهر نیز طرح مشکلات سفرهای ریلی استان را از سوی کمیسیون گردشگری و اصناف شورا در کارگروه های مرتبط با گردشگری پیشنهاد داد و گفت: نقائص شبکه حمل و نقل ریلی باید توسط دستگاه های اجرایی استان و نمایندگان کرمان پیگیری شوند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا ضمن درخواست از ریاست شورا برای دعوت از مدیران راه آهن کرمان گفت: سال هاست شهروندان کرمانی از کیفیت پایین خطوط ریلی استان شکایت دارند و لازم است در نشستی با حضور اعضای شورا این مشکلات و کمبودها مطرح و منعکس شوند.

محمدجواد کامیاب با اشاره به تبصره 50 قانون بودجه 98 کشور گفت: بر این اساس به شهرداری ها اجازه داده شد تا از محل وام انتشار اوراق مشارکت مالی، ناوگان اتوبوسرانی ها را تقویت کند.

وی همچنین از بازنگری طرح ترافیک شهر کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: مهم ترین خواسته کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در این زمینه استفاده از مشاور توانمند با تجربه کار در شهرهای بزرگ در بازنگری این طرح است.

 کامیاب با اشاره به ارسال نامه شکایت یکی از شهروندان از سوی استانداری به شورای شهر گفت: در این نامه به اخذ کرایه نقدی از سوی راننده اتوبوس اشاره شده که ضروری است استفاده از کارت اتوبوس مورد تاکید رانندگان و مسافران قرار گیرد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا همچنین از مرمت و مقاوم سازی خانه شهر خبر داد و گفت: با انتقال شورای شهر به ساختمان فعلی شهرداری مرکز، کار بازسازی این مکان آغاز می شود.

به گفته کامیاب، این کمیسیون در مورد صرف هزینه تکمیل ساختمان تاکسیرانی در اختصاص زمین در سایت حکومتی شورا و احداث ساختمان جدید شورای شهر به جمع بندی رسید.

رییس شورای شهر نیز با بیان این که مرمت و مقاوم سازی ساختمان خانه شهر با اعتبار شهرداری و هماهنگی میراث فرهنگی انجام می شود گفت: انتقال شورای شهر به ساختمان فعلی شهرداری مرکز موقت بوده و با اتمام بازسازی خانه شهر، این پارلمان محلی به خانه شهر برمی گردد.

در ادامه علی خدادادی که به نیابت از رییس کمیسیون حقوقی و نظارت در این نشست سخن می گفت با اشاره به تبصره 2 ماده 29 قانون نوسازی کشور افزود: تمدید عوارض نوسازی تمامی پروانه های ساختمانی باید بر اساس همین قانون صورت گیرد.

وی همچنین بر اخذ قدرالسهم از املاک زیر 500 متر طبق ضوابط تدوین شده در دفترچه تاکید و تصریح کرد: این ضوابط که به امضای سه تن از کارشناسان رسیده باید مورد استناد کارمندان شهرداری قرار گیرد.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورا از موافقت مشروط این کمیسیون با انتقال مراکز نگهداری و فروش دام زنده به زمین پشت کشتارگاه خبر داد و تاکید کرد: این انتقال اما موقت و به شرط عدم انجام ذبح صورت گرفته و با راه اندازی کشتارگاه صنعتی پایان خواهد یافت.

گفتنی است اعضای شورا به دلیل خطرات زیست محیطی با این مصوبه مخالفت کردند.

حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا نیز از تصویب خرید 50 دستگاه اتوبوس از طریق اوراق مشارکت مالی خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین ایمان سیف الهی از سوی شهرداری کرمان به عنوان عضو جدید کمیسیون ماده 14 پیشنهاد شد که با توجه به سابقه بالای فعالیت وی در شهرداری مورد موافقت قرار می گیرد.

منصور ایرانمنش، عضو شورای شهر با بیان این که بانک ملت، بانکی خصوصی است گفت: این بانک در ازای حساب های شهرداری، تسهیلات مناسبی ارائه نمی دهد و پیشنهاد می شود حساب های مالی شهرداری به بانک ملی انتقال یابد تا سود حاصل از آن صرف خدمات عمومی شود.

همچنین با موافقت اعضای شورا، محمدجواد کامیاب به عنوان نماینده شورا در هیات چهارنفره سازمان نظام مهندسی انتخاب شد. با درخواست زهرا لری مقرر شد خانه های فرهنگ با اختصاص بخشی از بودجه فرهنگی خود، برای دانش اموزان محروم مناطق تحت پوشش خود لوازم التحریر تهیه نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *