در نود و سومین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان صورت گرفت؛ انتخاب دوباره هیات رییسه برای یک سال دیگر


در نود و سومین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان صورت گرفت؛

انتخاب دوباره هیات رییسه برای یک سال دیگر

 

نودوسومین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با انتخاب هیات رییسه شورا برای یک سال آینده آغاز شد.

محمد فرشاد، ضمن تقدیر از قدم های مثبت شهرداری در آبادانی شهر کرمان گفت: البته هنوز مطالباتی از شهروندان بر زمین مانده که اعضای شورای پنجم برای گام های بعدی توسعه شهر کرمان همچنان گذشته، شهردار را یاری می کنند.

در ادامه انتخابات هیات رییسه برای یک سال آینده برگزار شد که با تکرار ترکیب هیات رییسه محمد فرشاد با شش رای موافق، یک رای مخالف و سه رای سفید به عنوان رییس شورای اسلامی شهر کرمان انتخاب شد.

همچنین رامین ارجمند کرمانی با شش رای موافق و چهار رای سفید به عنوان نائب رییس شورا، علی خدادادی با شش رای موافق، یک رای مخالف و سه رای سفید به عنوان منشی اول و سید محمدرضا میرحسینی با شش رأی موافق، یک رای مخالف و سه رای سفید به عنوان خزانه‌دار انتخاب‌شدند.

محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این که شورای شهر موضوع پنهانی ندارد گفت: جلسات روزانه ای برای گفتگوی اعضا و اعلام نظرات آن ها در محل خانه شهر شکل می گیرد.

وی با اشاره به آرای علنی در انتخابات هیات رییسه افزود: همه ما یک رای و یک جایگاه مساوی داریم و مثل گذشته با همراهی و هم اندیشی مسائل را پیش می بریم.

فرشاد با بیان این که در صورت عدم انتخاب هیئت رییسه، تصمیمات شورا وجاهت قانونی ندارد تاکید کرد: به همین دلیل مجبوریم هیئت رییسه را در غیاب یکی از اعضای شورای شهر، جناب چناریان انتخاب کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا نیز در نطقی پیش از دستور با بیان این که اعضای شورا حب پست نداشتند گفت: هدف شورای پنجم، صرفا خدمتگذاری است.

زهرا لری با اشاره به اجرای ناقص پروژه میدان مشتاق افزود: با توجه به بافت فرهنگی و اجتماعی اطراف میدان مشتاق، ضروری است اتمام بازسازی میدان مشتاق به عنوان برند شهر شش دروازه و نورپردازی آن در دستور کار قرار گیرد.

همچنین منصور ایرانمنش، سرعت در اجرای پارکینگ های طبقاتی شهر کرمان را ضروری دانست و گفت: پیشنهاد می شود شهرداری کرمان با انتخاب مشاور، پروژه های این چنینی را آغاز کند.

وی افزایش کارشناسان رسمی دادگستری همکار با شهرداری را از اتفاق های مثبت این دوره عنوان و تاکید کرد: بهتر است انتخاب این افراد که روال قانونی را طی کرده و رتبه لازم را کسب کرده اند مورد بازنگری قرار گرفته و عدالت لازم در بکارگیری آنان صورت بگیرد.

ایرانمنش همچنین با انتقاد از نارسایی ها در حوزه فضای سبز شهر کرمان اظهار داشت: به نظر می رسد شرکت های خصوصی، تخصص لازم را در زمینه حفظ و توسعه فضای سبز نداشتند و این برون سپاری، هزینه بر بوده و نیازمند آسیب شناسی است.

در ادامه نشست، فتح الله مویدی رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا پیشنهاد داد: لیست اعضای شورا که در کمیسیون های مختلف حضور دارند به نظر بقیه اعضا برسد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر نیز با اشاره به تغییرات ترکیب شورای سازمان ترافیک، عمران و بازآفرینی شهری در چارت جدید شهرداری ها گفت: این شورا برای تولیدات سازمان عمران نرخ هایی را تصویب کرده است.

محمدجواد کامیاب اظهار داشت: در این راستا نرخ پیشنهادی 25 قلم از تولیدات، مورد موافقت کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر  قرار گرفت که برای تصویب به بررسی بیشتر نیاز دارد.

علی اکبر مشرفی، عضو شورای شهر کرمان نیز با بیان این که سازمان های تابعه شهرداری از مالیات معاف هستند گفت: نرخ تولیدات این سازمان ها نباید نسبت به بازار آن بیشتر باشد.

وی همچنین با اشاره به درخواست های مالی خیریه ها از شورا افزود: در این زمینه تعریفی از موسسات خیریه بر اساس صرفِ صددرصدی درآمد آن ها در امور خیر ارائه شود.

نائب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا با اشاره به برگشت دو نامه شورا از فرمانداری  کرمان گفت: فرمانداری، نامه کاهش عوارض پسماند و خدمات ایمنی را به شورای شهر برگردانده که با اصرار بر مصوبه شورای شهر، نامه به شورای حل اختلاف ارسال شد.

سیدمحمدرضا میرحسینی اظهار داشت: بر اساس قانون، شورای عالی استان ها مسئول استعلام این موضوع است که مقرر شد این نامه به شورای عالی استان ها ارسال شود.

وی با اشاره به نامه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: در این نامه بر عدم جمع آوری دکل های مخابراتی تا اجرای کامل پروژه فیبر نوری و فراهم شدن زیرساخت های لازم تاکید شده است.

اعضای شورا در این زمینه مصوب کردند جمع آوری دکل های مخابراتی تا اخذ مجوز لازم از علوم پزشکی و تنها تا پایان سال جاری معلق شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست نیز از بررسی محل عرضه دام زنده در این کمیسیون خبر داد و خاطرنشان کرد: گزارش این بررسی و تصمیم گیری در این زمینه در نشست عمومی هفته ارائه می شود.

علی خدادادی همچنین اظهار داشت: شورا یک پارلمان محلی است و نمی توان از قاعده یک پارلمان عدول کرد؛ بنابراین اعضا می توانند در هر زمان و زمینه ای برای برگزاری جلسه درخواست دهند.

در پایان نشست عمومی شورای شهر کرمان مقرر شد مصوبات پرتعداد کمیسیون برنامه و بودجه و منابع پایدار به سمع و نظر همه اعضا برسد. در همین راستا مصوب شد جلسات شورای عمومی به روزهای شنبه موکول شده و جلسات کمیسیون های تخصصی شورا در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار شود. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *