در نشست عمومی شورای شهر کرمان تصویب شد؛ مرکزی برای پژوهش های شورا/ خیابانی به نام سادات خوشرو


در نشست عمومی شورای شهر کرمان تصویب شد؛

مرکزی برای پژوهش های شورا/ خیابانی به نام سادات خوشرو

 

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان عصر یک شنبه در محل خانه شهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست رییس شورا با تقدیر از خبرنگارانی که اخبار شورای شهر را پوشش می دهند گفت: اهمیت کار خبرنگاری و خطیربودن آن بر کسی پوشیده نیست.

محمد فرشاد با بیان اینکه کار خبرنگاری هم دانش لازم را می‌طلبد و هم ذوق و استعداد ذاتی نیاز دارد افزود: خبرنگاران در عصر دیجیتال می‌توانند با اطلاع‌رسانی مناسب و انتقال نظرات، مشکلات و پیشنهادات مردم به مسئولان، در توسعه شهرها موثر باشند.

وی ضمن تقدیر از خبرنگارانی که پیوسته در جلسات شورای شهر کرمان حضور می یابند اظهار داشت: این تقدیر، پاسداشتی نمادین است از آنان که با کمال صراحت و صداقت، اطلاعات مربوط را منعکس کرده و پیشنهادات خود را منتقل می کنند.

سپس و در نطقی پیش از دستور علی اکبر مشرفی با اشاره به جلسه هفته گذشته شورای شهرستان کرمان در معاونت عمرانی استانداری گفت: در این جلسه از عدم همکاری شهرداری کرمان در اجرای سیل بند انتقاد شد.

وی همچنین با بیان این که ساختمان مدیریت بحران شهرداری به طور کامل تخلیه نشده افزود: مدیرکل ستاد بحران نیز از اختصاص کامل این ساختمان به مدیریت بحران گلایه کرده است.

این عضو شورای شهر با هشدار نسبت به خشک شدن درختان کاج سوزنی، عناب تلخ و توت در سطح شهر تاکید کرد: لازم است در حوزه فضای سبز به چارت قدیم برگردیم چراکه به نظر می رسد فضای سبز کرمان در آن زمان وضعیت بهتری داشت.

مشرفی در ادامه ارائه طرح بازسازی پردیسان قائم از سوی شهرداری به شورای شهر را خواستار شد.

در نطق پیش از دستوری دیگر منصور ایرانمنش با انتقاد از نحوه دریافت عوارض شهری در شهرداری های مناطق گفت: شهرداری مرکز تمهیداتی بیندیشد کارشناسی از حوزه ترافیک در شهرداری های مناطق مستقر شوند تا شهروندان در پرداخت عوارض نوسازی و ترافیکی دچار سردرگمی نشوند.

در ادامه رییس شورای شهر کرمان با اشاره به ابلاغ تشکیل مرکز پژوهش های شورا از سوی شورای عالی استان ها گفت: مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزارنفر موظف هستند بر اساس اساسنامه تیپ مرکز پژوهش های شورا، تا چند روز آینده این مرکز را راه اندازی کنند.

محمد فرشاد همچنین از تشکیل مرکز پژوهش های شورای شهر کرمان تا 15 روز آینده و توسط مشاور شورا سیدمحمد موسوی خبر داد.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورا نیز گفت: فروش زمین از سوی شهرداری در راستای اجرای پروژه های عمرانی صورت می گیرد.

علی خدادادی همچنین با اشاره به اخذ قدرالسهم از املاک زیر 500 متر افزود: براساس ماده 101 قانون شهرداری ها، قطعات زمین کمتر از 500 متر از پرداخت قدرالسهم به شهرداری معاف هستند و این قانون نمی تواند لغو شود.

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر نیز با بیان این که شهرداری بدون نظارت شورا نمی تواند زمین بفروشد گفت: شهرداری نباید بدون مصوبه شورا و صرفا با تاییدیه فرمانداری زمینی را بفروشد.

فتح الله مویدی همچنین از شهرداری خواست طبق قانون عمل کرده و قدرالسهم زیر 500 متر را به مردم برگرداند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز اظهار داشت: شهرداری با اخذ تعهد از مالک و شرط حفظ کاربری آموزشی، زمین را واگذار کرده است.

سیدمحمدرضا میرحسینی در ادامه پیشنهاد داد: این موضوع در کمیسیون معماری و شهرسازی شورا و با حضور مسئولان و کارشناسان مربوطه کارشناسی شود.

همچنین رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا از تشکیل کارگروه تخصصی بانوان با عضویت بانوان حاضر در نهادهای دولتی و مردمی خبر داد و خاطرنشان کرد: این کارگروه زیرمجموعه کمیسیون بانوان و فرهنگی و هنری تشکیل می شود تا به بهبود وضعیت بانوان کمک شود.

زهرا لری با اشاره به اعتراض اهالی محدوده‌ی پل دانش به وجود گرم‌خانه‌‌ای زنان آسیب‌دیده گفت: با تعطیلی این گرم خانه، بانوان آسیب‌دیده‌‌ در مراکز تحت پوشش بهزیستی اسکان می یابند.

وی همچنین ایجاد خانه فرهنگ در شهرک ایرانمنش را ضروری دانست و افزود: نیاز اهالی این شهرک به انجام فعالیت های فرهنگی و ورزشی مدنظر این کمیسیون برای راه اندازی یک خانه فرهنگ قرار گرفت.

لری با اشاره به طرح نامگذاری خیابان منشعب به شمال جنوبی در کمیسیون فرهنگی گفت: برای انتخاب نام این خیابان، از اهالی نظرسنجی شده و همه موافق نام پیشنهادی سادات خوشرو بودند.

رئیس شورای شهر کرمان نیز با بیان این که نام این خیابان در گذشته اختلافاتی را بین اهالی به وجود آورده افزود: مقرر شد نام سادات خوشرو که از شخصیت های مقبول مردم کرمان است بر این معبر گذاشته شود تا اختلافات هم رفع شود.

نایب رئیس شورای شهر نیز با اشاره به به ارزش و اهمیت بنای تاریخی قبه‌سبز گفت: شورای شهر برای نام‌گذاری روز کرمان به قبه‌سبز توجه داشت. بنابراین موضوع نام‌گذاری این خیابان باید در سطح کلان شهر دیده شود.

با این حال اما با نامگذاری این معبر به نام سادات خوشرو موافقت شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *