در دیدار اعضای شورای شهر با مدیرکل صداوسیمای استان عنوان شد: نقش رسانه ملی در توسعه شهری کرمان


در دیدار اعضای شورای شهر با مدیرکل صداوسیمای استان عنوان شد:

نقش رسانه ملی در توسعه شهری کرمان

 

اعضای شورای شهر و شهردار کرمان به مناسبت روز خبرنگار با مدیرکل صداوسیمای استان دیدار کردند.

در این دیدار مدیرکل صداوسیمای استان با بیان این که تسهیل خدمات برای مردم، رسالت همه ما است گفت: تعامل صداوسیمای استان با شورا و شهرداری کرمان به حل معضلات شهری کمک می کند.

احمد علیرمضانی با اشاره به معضلات شهری کرمان افزود: علی رغم تراکم جمعیتی پایین شهر کرمان، معضلات ترافیکی شکل گرفته که بخشی از آن با فرهنگ سازی حل می شود.

وی تعامل بین شورا و شهرداری و رسانه ملی را در اجرای قوانین و انجام تصمیمات به جا را ضروری عنوان و تاکید کرد: این همفکری و هم افزایی می تواند معضلات این چنینی را رفع کند.

علیرمضانی همچنین از حاشیه نشینی به عنوان معضل دیگر شهر کرمان ذکر کرد و گفت: این معضل که تبعات اجتماعی زیادی هم دارد نیازمند فرهنگسازی و اقدام عملی به طور همزمان است.

مدیرکل صداوسیمای استان با اشاره به مخاطب 60درصدی تلویزیون و 40درصدی رادیو در سال های اخیر اظهار داشت: کرمان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مطرح شد که این اتفاق، حاصل تلاش های رسانه ملی در کرمان است.

همچنین شهردار کرمان با بیان این که کار در حوزه عمرانی، بدون  فرهنگسازی هدررفت هزینه است گفت: رسانه ای چون صداوسیما که ضریب نفوذ بالایی دارد می تواند در این مسیر مورد استفاده قرار گیرد.

سیدمهران عالم زاده بازنشر تفکر سازنده را در رشد و توسعه انسان موثر دانست و افزود: به همین دلیل معتقدم بیش از هر حوزه ای باید در حوزه فرهنگ کار کرد.

وی فرهنگسازی را رسالت شهرداری عنوان و تاکید کرد: در مسیر این هدف باید از قدرت رسانه ها بهره برد.

شهردار کرمان با بیان این که همه دستگاه های دولتی از بودجه های مردمی استفاده می کنند افزود: با تعاملات مضاعف باید بهره وری را بالا برد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز از خبر و اطلاع رسانی به عنوان انقلاب پایه ای نام برد و گفت: شفافیت و صحت انتشار خبر، اساس تحولات در سال های اخیر بوده است.

رامین ارجمندکرمانی با بیان این که مشکلات شهری امروز ریشه در گذشته های دور دارد افزود: خدمات شهری تعریف شده در قوانین شهری با منابع درآمدی شهرداری در طول سال ها متعادل نبوده است.

به گفته وی، جداشدن شهرداری از دولت باعث شده مسیر شهرداری از توسعه و عمران شهری خارج شده و منابع درآمدی در تناسب با خدمات شهری کاهش یابد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا، توسعه ناموزون کرمان را حاصل عدم کارشناسی ها در گذشته عنوان و تصریح کرد: با همت شورا و شهرداری در دوره اخیر قوانین و عوارض شهری به روز و بودجه سال جاری، کارشناسی شد.

 وی با بیان این که هنوز به جایگاه درآمدزایی کلان شهرها نرسیدیم اظهارامیدواری کرد: با همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی و مشارکت شهروندان کرمانی به تعریفی از شهر برسیم که استحقاقش را دارند.

در ادامه رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست جایگاه رسانه ملی را باارزش دانست و گفت: وجه مشترک صداوسیما با شورا و شهرداری، ارتباط مستقیم با مردم و خدمات رسانی به آنان است.

علی خدادادی با بیان این که اداره شهر هزینه دارد افزود: لازم است خلا مشارکت شهروندان در اجرای قوانین شهری و پرداخت عوارض با اطلاع رسانی از سوی صداوسیما پر شود.  

همچنین عضو شورای شهر با اشاره به آمار 80درصدی رسانه ملی در جذب مخاطب گفت: تعاول بین صداوسیما و شورا و شهرداری در راستای منافع شهروندان، مفید و ارزنده است.

منصور ایرانمنش اظهار داشت: صداوسیما با اطلاع رسانی صحیح و به موقع از مصوبات شورای شهر و انجام تکلیف شهروندی، فرهنگسازی کرده و مردم را به پرداخت هزینه های شهری تشویق کند.

وی با اشاره به هزینه پروژه های بزرگ شهری گفت: نمی شود انتظار داشت خدمات باکیفیت ارائه شود اما نسبت به وضهیت شهر بی تفاوت بود.

ایرانمنش همچنین نگاه ویژه شهرداری را به مسائل فرهنگی و اجتماعی در ایجاد روحیه نشاط و شادابی شهروندان موثر دانست و اظهارامیدواری کرد: با تاثیرگذاری رسانه ها و مشارکت شهروندان، شاهد پیشرفت های متعددی در کرمان باشیم.   

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *