ارائه بسته تشویقی شهرداری کرمان برای رونق بافت تاریخی شهر/ تصویب دوباره مصوبه تقسیط جرائم ماده ۱۰۰


 

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:

ارائه بسته تشویقی شهرداری کرمان برای رونق بافت تاریخی شهر/ تصویب دوباره مصوبه تقسیط جرائم ماده ۱۰۰

 

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان عصر یکشنبه در محل خانه شهر برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تقدیر از تلاش های معاونت فرهنگی شهرداری در برگزاری شایسته دهه اول جشنواره شهروندی 2020 گفت: امید است دهه دوم و سوم این جشنواره تابستانی نیز رضایت شهروندان و مهمانان کرمان را جلب کند.

محمد فرشاد با اشاره به درخواست های کمک نقدی مراکز و مجموعه های شهر کرمان از شورای شهر افزود: شورای شهر می تواند تنها در زمینه نحوه استفاده از مراکز و امکانات شهرداری مثل خانه های فرهنگ تخفیف هایی را تصویب کند.

وی با بیان این که ایجاد موزه بلدیه در دستور کار کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان قرار گیرد اظهار داشت: این کمیسیون با کارشناسی بیشتر موضوع را بررسی کرده و به عنوان یک مصوبه به شورای عمومی ارائه دهد.

عضو شورای شهر نیز با اشاره به دو عید قربان و غدیر، از شهردار کرمان خواست در فاصله بین این دو عید نیز برنامه های فرهنگی متناسبی از سوی معاونت فرهنگی برای شهروندان تدارک دیده شود.

علی اکبر مشرفی با اشاره به شرایط نامطلوب نگهداری آثار هنرمندان استان گفت: شهرداری کرمان در راستای حمایت از آثار هنری هنرمندان، مکانی برای نمایش آثار هنری محفوظ در موزه صنعتی در ساختمان جدید شهرداری تدارک بیند.

همچنین رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای شهر با بیان این که شورا موظف است از حقوق مردم و شهرداری دفاع کند گفت: از سال ۹۴ تعداد زیادی پروژه عمرانی توسط شهرداران سابق اجرا شده اما هزینه آن ها طبق قرارداد منعقد شده پرداخت نشده است.

علی خدادادی حفظ فضای سبز فعلی شهر کرمان از سوی شهرداری را خواستار شد و افزود: گزارشی از سوی سازمان فضای سبز، سیما ومنظر شهری به شورا ارائه و میزان سرانه فضای سبز مناطق چهارگانه مشخص شده است.

وی همچنین با اشاره به افتتاح پروژه هایی چون پل ولی عصر و بیمارستان باهنر گفت: با این حال و با وجود تعهد پیمانکار در قرارداد منعقد شده، آسانسور پل عابرپیاده روبروی بیمارستان قدیم راه اندازی نشده است.

همچنین رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر، هفته فرهنگی کرمان را فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی های گردشگری این استان عنوان و تاکید کرد: در سومین اجلاس گردشگری کلان شهرها و مراکز استان ها در اصفهان، موانع و راهکارهای توسعه گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سیدمحمدرضا میرحسینی با اشاره به توانمندی های استان کرمان در صنعت گردشگری گفت: به عنوان نماینده کرمانی ها در کمیسیون گردشگری شورای شهر پیشنهاد کردم با نگاه گردشگری ملی به ظرفیت های شهرها و استان های کشور پرداخته شود.

وی از برگزاری سومین اجلاس گردشگری کلان شهرها و مراکز استان ها به میزبانی کرمان در دی ماه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: بزرگداشت خواجو و هفته فرهنگی کرمان فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان است.

میرحسینی با بیان این که مثلث طلایی گردشگری باید به چهار ضلعی و حتی چند ضلعی گردشگری تسری یابد افزود: استان های دیگر می توانند با این فرصت در سبد چند ضلعی گردشگری کشور قرار گرفته و در این میان از تجربیات و ظرفیت های گردشگری بقیه استفاده کنند.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا از ارائه بسته تشویقی شهرداری کرمان برای رونق بافت تاریخی شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این ‌بسته تشویقی در راستای رونق گردشگری تهیه شده و قرار است با بررسی در کمیسیون های گردشگری و معماری و شهرسازی در شورای عمومی به رای گذاشته شود.

به گفته میرحسینی کسبه ای که تا پایان سال جاری به بهسازی و زیباسازی نما و داخل واحد تجاری خود متناسب با بافت قدیم اقدام  کنند از تخفیف عوارض تا مدت سه سال برخوردار می شوند.

وی هم چنین از اختصاص بسته های ویژه تشویقی به کسبه ای که واحد تجاری  خود را به بافت قدیم انتقال دهند خبر داد و گفت: این طرح به توسعه صنعت فرش کرمان نیز کمک می کند.

منصور ایرانمنش، عضو شورای شهر کرمان اظهار داشت: عوارض خدمات ایمنی و دفع پسماند، ۵۰ درصد کاهش یافته و مقرر شد شهرداری کرمان در خصوص عوارض دیگر پیشنهادات خود را به شورای شهر ارائه دهد.

فتح الله مویدی، رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر نیز اظهار داشت: مصوبه تقسیط جرائم ماده ۱۰۰، از سوی فرمانداری رد شد اما با اعمال اصلاحاتی دوباره مورد تصویب قرار گرفت.

در ادامه رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای شهر با بیان این که سهم نیم درصدی شهرداری به تجهیز و توسعه کتابخانه ها، به توسعه کتابخانه‌های شهرداری اختصاص گفت: این مبلغ بهتر است در راستای ایجاد و توسعه مراکز فرهنگی و عمومی شهر کرمان هزینه شود.

زهرا لری با اشاره به بودجه مصوب شورا در حوزه فرهنگی افزود: لیستی از فعالیت های فرهنگی و عمرانی و نوع آموزشی بودن آن ها از سوی شهرداری تهیه شود واولویت بندی آن از سوی معاونت فرهنگی پیگیری شود.

وی همچنین تسریع در مرمت خانه شهر را خواستار شد و اظهار داشت: با توجه به گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری در شهر کرمان، بازسازی تالار خانه شهر جهت استفاده فرهنگی، هنری و علمی در اولویت کاری قرار گیرد.

لری ضمن پیشنهاد ایجاد موزه بلدیه گفت: اسناد تاریخی در زمینه شکل گیری شهر کرمان و سابقه صدساله بلدیه آن وجود دارد که می تواند در معرض نمایش مردم کرمان و گردشگران قرار گیرد.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا با اشاره به برنامه های فرهنگی ویژه کودکان در دهه دوم جشنواره شهروندی افزود: کودکان کرمانی فضای کافی برای حضور در شهر ندارند و بهتر است شهرداری با تعامل نهادهای دیگر زمینه فعالیت آن ها را در محیط های تفریحی و آموزشی فراهم کرده و کودکان کرمانی را برای جامعه پذیری آماده کند.

لری با بیان این که شهر کرمان، نیازمند شهربازی مدرن است گفت: بوستان جنگلی باهنر محیط مناسبی برای اجرای این پروژه است که می تواند با مشارکت بخش خصوصی اجرا شود.

وی ضمن در خواست از شهردار برای توجه به سهم بانوان در پروژه های شهری بانوان اظهار داشت: در اجرای پارک آبی، کودکان و بانوان نیز دیده شوند.

همچنین رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورای شهر گفت: دغدغه ها و درخواست های فرهنگی و اجتماعی شهروندان در نشست مشترک سه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری بررسی می شود.

احمد حسن زاده با اشاره به رد درخواست های مردمی از سوی نهادهای دیگر و ارجاع آن ها به شورای شهر افزود: این درخواست ها در صورت ارتباط قانونی به شورای شهر، در نشست مشترک سه کمیسیون بررسی شده و با همفکری با معاونت فرهنگی به خروجی مناسب شورای شهر و شهرداری ختم می شود.

وی همچنین از بررسی انتخابات شورای محله بنی هاشم در کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش خبر داد و خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود پیش نویس سیاست های ورزشی شهرداری نیز از سوی معاونت فرهنگی تهیه شده و به شورای شهر ارائه شود.

رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورا نیز از بررسی نرخ سرویس دانش آموزان در کارگروه ماده 18 خبر داد و خاطرنشان کرد: در این کارگروه متشکل از آموزش و پرورش، شهرداری، شورای شهر و انجمن اولیا و مربیان، میانگین افزایش نرخ حمل و نقل دانش اموزان 48/11 تصویب شد.

محمدجواد کامیاب با اشاره به نرخ محاسبه شده خدمات حمل و نقل گفت: به عنوان نماینده شورای شهر حساس بودم این نرخ بیش از حد افزایش پیدا نکند.

نائب رییس شورای شهر با بیان این که از سال 87 با وضع قانون مالیات بر ارزش افزوده تخفیف در عوارض ممنوع شده گفت: با این حال و به استناد نامه استانداری، ضریب کاهنده در عوارض شهری اعمال می شود.

رامین ارجمند کرمانی مصوبات شورای شهر را ملاک عمل همگان عنوان و تاکید کرد: طی بخشنامه ای از سوی وزیر کشور امکان تقسیط جرائم کمیسیون ماده صد وجود داشته و بر اساس قانون شوراها، این نهاد محلی می تواند در نرخ عوارض شهری تغییر ایجاد کند.

وی همچنین افزود: در موضوع تفکیک اراضی دولتی بر اساس ماده واحده جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی، ارائه مدارک و مستندات به اعضای این کمیسیون ضروری است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *