جذب سرمایه گذار برای تکمیل پروژه های کلیدی شهر/ توقف سرویس دهی به حومه شهر از سوی شورای ترافیک


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر عنوان شد:

جذب سرمایه گذار برای تکمیل پروژه های کلیدی شهر/ توقف سرویس دهی به حومه شهر از سوی شورای ترافیک

رییس شورای اسلامی شهر کرمان  در نشست عمومی این هفته شورا با اشاره به آیین نامه جلسات شورای عمومی گفت: طبق این آیین نامه دو تن از اعضای شورا می توانند با اطلاع قبلی به هیئت ریسه، نطق پیش از دستور داشته باشند.

محمد فرشاد همچنین از ریاست کمیسیون های شورا خواست مصوبات پیشنهادی خود را در زمان معین شده ارائه دهند.

وی از ارائه طرح های جذب سرمایه گذار برای تکمیل پروژه های کلیدی شهر کرمان به استاندار خبر داد و خاطرنشان کرد: پروژه های ساماندهی میدان اول هفت باغ، محور شرقی غربی کوثر و مطهری از مواردی هستند که باید با جذب سرمایه گذار به اتمام برسند.

رییس شورای شهر نظارت بر حوزه های مختلف شهرداری را رسالت شورای شهر عنوان و تاکید کرد: همچنین مقرر شد در راستای جلوگیری از تخطی از موارد قانونی و مصوبات شورا، علاوه بر بازدید اعضای کمیسیون ها از پروژه های سطح شهر، دوتن از اعضای شورا بر سازمان های تابعه شهرداری و نحوه خدمات دهی آن ها نظارت کرده و گزارش خود را به شورای شهر ارائه دهند. 

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورا نیز با اشاره به بازدید هفته گذشته از سازمان مدیریت بحران شهرداری کرمان گفت: مرکز مدیریت بحران کرمان در پی وقوع زلزله بم و با همکاری مدیریت وقت بحران شهرداری و تشکل های مردمی ایجاد شد.

علی خدادادی با بیان این که در زمان وقوع بلاهای طبیعی به مدیریت این بحران ها نیاز داریم افزود: دو سالن مجموعه مدیریت بحران شهرداری سال ها به فعالیت غیرمرتبط اختصاص یافته و ضروری است این سالن ها از سوی شهرداری بازپس گیری شده و برای استفاده در زمان بحران احیا شود.

وی همچنین تعیین تکلیف ساختمان های نیمه کاره سطح شهر از سوی شهرداری را خواستار شد.

در ادامه علی اکبر مشرفی ضمن تشکر از بهسازی بلوار آزادگان در روزهای اخیر گفت: با این حال درختان رفوژ وسط این منطقه به دلیل اجرای عملیات عمرانی و وجود شن و سیمان آسیب دیده و خشک شده بودند.

وی همچنین بر رسیدگی و نظارت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بر فضای سبز تاکید کرد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر با بیان این که طبق قانون، اتوبوسرانی وظیفه سرویس دهی به حومه شهر را ندارد اظهار داشت: بر اساس معاینات فنی و نظر کارشناسی پلیس راهور، اتوبوس های  سازمان اتوبوسرانی نمی توانند به حومه شهر تردد داشته باشند.

محمدجواد کامیاب با بیان این که با ادغام جدید سازمان اتوبوسرانی امکان سرویس دهی به حومه شهر وجود ندارد افزود: در سال های گذشته پنج دستگاه اتوبوس به شهرداری های اطراف اختصاص یافت اما به دلیل عدم توانایی در سرویس دهی، این وظیفه به شهرداری کرمان محول شد.

وی با اشاره به بند پنج مصوبه سازمان حمل و نقل بار و مسافر گفت: طبق این مصوبه مقرر شد همان پنج دستگاه اتوبوس یا مشابه آن ها به شهرداری های شهرهای اطراف اختصاص یابد.

سخنگوی شورا و رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار نیز با اشاره به مصوبه شورای ترافیک در این زمینه گفت: این شورا سرویس دهی به حومه شهر را متوقف کرده و پیگیری موضوع حمل و نقل شهرهای اطراف را به فرمانداری سپرد.

حسین چناریان در ادامه افزود: همچنین در شورای ترافیک مطرح شد چون سرویس دهی به شهرهای اطراف وظیفه شهرداری کرمان نیست و از منظر پلیس راهور نیز این اتوبوس ها صلاحیت تردد در جاده های اطراف شهر را ندارند این مهم از مهرماه متوقف شود.

وی همچنین ارائه گزارش عملکردهای تغییرات و تفاوت های نرخ عوارض از سوی شهرداری به شورا را خواستار شد.

 

منصور ایرانمنش نیز با بیان این که طراحی این اتوبوس ها مناسب تردد در جاده های حومه شهر نیست گفت: شهرداری کرمان با تعاملات بین بخشی، به شکل های مختلف از شهرداری های شهرهای اطراف شهر حمایت کرده است.

در ادامه رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان با بیان این که محورها و منشور فرهنگی این کمیسیون در قالب جزییات و آیین نامه های اجرایی تدوین می شود گفت: لازم است شهرداری لیستی از پروژه های در دست اقدام حوزه فرهنگی و بانوان به شورا ارائه دهد.

زهرا لری همچنین بازدید از روند احداث و اجرای بوستان های ویژه بانوان را ضروری دانست و افزود: در دوره قبل شورای شهر، بودجه مناسبی به بازسازی و احیای بنای تاریخی قبه سبز اختصاص یافت اما این پروژه خوب پیش نرفت.

وی با اشاره به افزایش چندبرابری بودجه فرهنگی تصریح کرد: ضروری است از نحوه اجرای برنامه های فرهنگی گزارشی تهیه شده و بر حسن اجرای مصوبات فرهنگی شورا نظارت شود.

لری در ادامه پیشنهاد داد: معبر جدیدی به نام شهدای محیط زیست نامگذاری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *