ارائه شفاف و بدون تبعیض خدمات شهری/برگزاری جشنواره ها، نیازمند زیرساخت های مناسب


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:

ارائه شفاف و بدون تبعیض خدمات شهری/برگزاری جشنواره ها، نیازمند زیرساخت های مناسب

 

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با مراسم تحلیف آخرین عضو علی البدل این نهاد محلی در محل خانه شهر برگزار شد.

رییس شورای شهر ضمن اشاره به استعفای فتح الله مویدی از اتاق اصناف و نامه فرمانداری مبنی بر عضویت وی در شورای شهر کرمان گفت: توفیقی نصیب ما شد تا از تجربیات آقای مویدی از پیشکسوتان شورای شهر، در مدت زمان باقی مانده شورا استفاده کنیم.

محمد فرشاد همچنین از اعمال ضریب کاهنده عوارض در آینده ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: در ابلاغ و اعمال عوارض شهری در طول سال های گذشته كارشناسي صورت نمی گرفت همچنین تفاوت امروز در نرخ عوارض به دلیل اضافه شدن دفترچه دارايي با فرمول علمي و قيمت هاي جديد است که در جلسات مستمر و کارشناسی کمیسیون های حقوقی و بودجه شورا بازنگری و کاهش هایی در زمینه بهای خدمات ایمنی، هزینه بازدید و عوارض نوسازی صورت گرفت.

وی حفظ کرامت شهروندان در پرداخت هزینه های خدمات شهری را خواستار شد و گفت: باید در زمینه هزینه کرد پول شهروندان در حوزه عمران شهری شفاف سازی شود و خدمات ارائه شده بدون تبعیض باشد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر کرمان همچنین از برگزاری نشست مشورتی روسای کمیسیون های معماری و شهرسازی شوراهای اسلامی کلان شهرها و مراکز استان ها در تهران در هفته گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در این نشست، نظام نامه ای تصویب شد تا سه کمیسیون شهرسازی، معماری و بازآفرینی شهری شوراها د  ر مسیر بالندگی و توسعه شهرهای  مراکز استان ها مصوباتی داشته باشند.

رامین ارجمند کرمانی همچنین به تصمیم گیری در زمینه برگزاری فصلی این نشست در مراکز استان های کشور اشاره و تصریح کرد: رصدخانه شهرداری تهران به عنوان مرکز آمار و اطلاعات شهر تهران تمامی فعالیت های شهری پایتخت را رصد کرده و هرگونه اقدام در کمیسیون ماده 5 در این مرکز قابل رویت است.

وی از انتخاب علی خدادادی به عنوان نماینده شورای شهر کرمان خبر داد و افزود: در بحث لايحه بودجه ٩٨ مصوبه ای تدوین شده تا در راستای جبران کسری پارکینگ در مناطقی كه با شرایط ویژه پاركينگ بايد واگذار شود كميته ای متشکل از شهردار، معاون شهرسازی منطقه شهری، نماینده شهرداری مرکزی و عضو شورا تشکیل شود.

یک عضو دیگر شورا نیز با اشاره به خشک شدن درختان شهر به صورت حاد گفت: ضروری است شورای شهر با تشکیل کمیته ای به موضوع خشک شدن درختان در مناطق مختلف شهر به صورت ویژه ورود کند.

منصور ایرانمنش نظارت بیشتر سازمان فضای سبز، سیما و منظر شهری را خواستار شد و افزود: خدمات حوزه فضای سبز شهر کرمان به شرکت هایی واگذار شده که توانایی لازم برای حفظ و نگهداری فضای سبز را نداشتند.

وی بررسی کارشناسی این موضوع از سوی شهرداری را ضروری عنوان و تاکید کرد: انسجامی در وظیفه حفظ، توسعه، اجرا و نظارت واحدهای فضای سبز مناطق وجود ندارد و نیازمند نظارت بیشتر سازمان است.

ایرانمنش همچنین با انتقاد از دیده نشدن سهم شهرداری از آبیاری شرکت بوتیاصنعت گفت: توسعه شبکه آب خام شهر کرمان نیز نیازمند نگاه کارشناسی شهرداری است.

در ادامه علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورا اظهار داشت: دغدغه اعضای شورای شهر کرمان درباره خشک شدن درختان مناطق مختلف شهر در جلسه ای با حضور شهردار کرمان و رییس سازمان فضای سبز، سیما و منظر شهری شهرداری بررسی می‌شود.

همچنین عضو شورای شهر کرمان با بیان این که استفاده پاکبانان از جاروی پلیمری سرطان زا است گفت: پیشنهاد می شود از جاروهای گياهي يا مويي استفاده شود تا آسیب کمتری به محيط زيست زده شود.

مشرفی با اشاره به حادثه خیزبودن میدان سرآسیاب نیز افزود: آمار تصادفات در این منطقه بالا است و نیازمند بررسی و رفع آسیب های موجود است.

فتح الله مویدی عضو دیگر شورای شهر نیز افزایش جهشی عوارض شهری را خلاف سياست هاي دولت عنوان و تاکید کرد: در شرایطی که فشار زیادی به مردم وارد می شود و اقشار مختلفی از اوضاع اقتصادی ناراضی هستند استدعا دارم تصمیماتی اخذ شود که مردم کمتر آزار ببينند.

همچنین رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر کرمان با اشاره به نامه ارسالی سازمان همیاری ها و دهیاری های شهرداری ها گفت: استفاده از اوراق مشارکت در راستای توسعه حمل و نقل عمومی ضروری است.

 محمدجواد کامیاب با بیان این که شورای شهر کرمان در جلسات گذشته با کلیات آن موافقت کرده افزود: شورای شهر پیشنهاد می کند طرح از سوی شهرداری مطالعه و استفاده از نوع سیستم مالی آن مشخص شود.

حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه و منابع پایدار شورا نیز با اشاره به 12 تقاضای خرید لچکی و طرح آن ها در کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر گفت: در فرآیند قیمت گذاری، اعمال نظر کارشناسان قانونی و قابل اطمینان است.

همچنین عضو دیگر شورا با بیان این که برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری نیازمند ایجاد زیرساخت های مناسب در اماکن و فضاهای عمومی شهر است گفت: طراحی جشنواره های مختلف و برنامه ریزی در زمینه نشاط و شادابی اجتماعی، نیازمند شناخت و بررسی جامعه هدف شهر کرمان است.

زهرا لری داشته های موجود در این زمینه را شایسته مردم کرمان ندانست اما افزود: باید برنامه های مناسبی در شان مردم کرمان اجرا شود و حتی نگرش مهامانان دعوت شده به کرمان را نیز به مثبت تغییر دهد.

وی همچنین اظهار داشت: شهرداری از جیب مردم برای اجرای این گونه جشنواره ها هزینه می کند و باید این فرصت را تاثیرگذار و ماندگار کند.

لری با اشاره به نیاز اولیه شهر کرمان به لکه گیری و آسفالت معابر گفت: مشکلات شهر کرمان خیلی جدی است اما تنها بخشی از آن در رسانه ها منعکس می شود.

وی با اشاره به نیازمندی های شهر کرمان در حوزه لکه گیری، آسفالت، فضای سبز و سیما و منظر شهری گفت: بازخورد آبرو و اعتبار شهر کرمان در جشنواره های فرهنگی مهم است.

در این نشست رامین ارجمند کرمانی با شش رای موافق، سه رای مخالف و دو رای ممتنع به عنوان نائب رییس شورای شهر کرمان انتخاب شد.

سیدمحمدرضا میرحسینی نیز با هشت رأی موافق، دو رای مخالف و یک رای ممتنع نماینده شورا در شورای شهرستان شد.

همچنین حسین چناریان با هفت رای موافق، سه رای مخالف و یک رای ممتنع سخنگوی شورای شهر کرمان لقب گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *