در آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید الله‌دادی(ابوذر) شهر کرمان عنوان شد: شوراها و شهرداری ها خاکریز اول مواجه با مطالبات مردمی/اجرای بسته کامل تقاطع های غیرهمسطح


در آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید الله‌دادی(ابوذر) شهر کرمان عنوان شد:

شوراها و شهرداری ها خاکریز اول مواجه با مطالبات مردمی/اجرای بسته کامل تقاطع های غیرهمسطح

 

معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور در آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید الله‌دادی(ابوذر) شهر کرمان با بیان این که مدیران شهری کرمان موضوعات و مشکلات شهرداری ها را می شناسند گفت: در شرایط کنونی مسئولان نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا احساس تعلق مردم به کشور، شهر و روستای محل زندگی‌شان افزایش پیدا کند.

مهدی جمالی‌نژاد ضمن تقدیر از استاندار کرمان و معاون عمرانی وی، اعضای شورا و شهردار کرمان افزود: افزایش حس تعلق مردم به شهرها و روستاها، باعث افزایش صمیمیت، رفاقت و همدلی و در پی آن انسجام ملی می‌شود و امنیت اجتماعی را بالا می‌برد.

وی شوراها و شهرداری ها را خاکریز اول مواجه با مطالبات مردمی عنوان و تاکید کرد: اما به نقش این دو نهاد خدماتی عمومی در افزایش حس تعلق در مردم و جلب اعتماد و رضایت مندی آنها و تاثیر آن در امنیت ملی کم توجهی شده است.

به گفته جمالی نژاد شوراها و شهرداری ها به عنوان اولین مجموعه ای که مردم با آن ها ارتباط دارند در ایجاد رضایت و اعتماد عمومی نقش دارند؛ بنابراین اگر شورا و شهرداری ها رضایت عمومی را تامین کنند رضایت از دولت نیز حاصل می شود.

وی با بیان این که اعضای شورای شهر کرمان مجرب و متخصص هستند افزود: قدر داشته هایمان را بدانیم چراکه همدلی اعضای شورا و شهردار اتفاقات خوبی را در کرمان رقم می زند.

استاندار کرمان نیز در این آیین با اشاره به افتتاح یکی دیگر از پروژه های شهری کرمان گفت: این اتفاق نیز خدمتی کوچک به مردم شریف کرمان است.

محمدجواد فدایی اولویت بندی اجرای پروژه های عمرانی ضروری دانست و افزود: منابع کم و نیازها زیاد است بنابراین نباید با طولانی شدن اجرای پروژه ها، منابع مالی را هدر داد.

وی با بیان این که تصمیمات سلیقه ای در پی تغییر مدیریت ها دنبال و اجرا نمی شوند اظهار داشت: اگر تصمیمات مبنای کارشناسی داشته باشند با تغییر دولت‌ها و مدیریت ها، دچار دوباره کاری ها نمی شوند.

فدایی در ادامه خاطرنشان کرد: توجه جدی به مسائل فنی، مالی، اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و ریسک رقابتی و سازمانی در اجرای پروژه ها ضروری است.

همچنین رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرمان گفت: اگر همکاری دستگاه های اجرایی در شهر کرمان نبود شهرداری به تنهایی نمی توانست چنین پروژه بزرگی را اجرا کند.

محمد جواد کامیاب ضمن تشکر از صبر و تحمل شهروندان و کسبه در حوزه عملکرد پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید الله دادی در سه سال گذشته افزود: همه‌ مسئولان و مدیران استان و شهر باید باور کنند که همه‌ی ما یک شهر داریم درحالی که بار مالی این پروژه ها تنها روی دوش شهرداری است.

وی با بیان این که تکمیل پروژه های نیمه تمام، مطالبه شهروندان و اعضای شورای شهر کرمان است تاکید کرد: البته تقاطع غیرهم سطح شهید الله دادی به عنوان چهارمین پروژه بزرگ این دوره شورای شهر به بهره برداری رسید.

کامیاب با انتقاد از ایجاد فضای احساسی نقد در گروه های مجازی اظهار داشت: تقاطع های غیرهمسطح همچون بسته ای هستند که رینگ های شهری را تشکیل می دهند و لازم است در راستای کاهش بار ترافیکی و آلایندگی هوا و در تکمیل هم اجرا شوند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا از وزارت کشور خواست در طرح های بازآفرینی شهری و حمل و نقل عمومی، شهرداری کرمان را یاری کند.

شهردار کرمان نیز ضمن تقدیر از استاندار، شورای شهر و شهرداران سابق و نیز استاندار و اعضای شورای شهر فعلی، مدیران و کارگران شهرداری گفت: سیاست مدیریت شهری در دوره‌ی جدید شورا و شهرداری، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده است.

سیدمهران عالم زاده با اشاره به بهره برداری از سه پروژه‌ی بزرگ پل شهید بهشتی (سیدی)، تقاطع غیرهم سطح چهارراه ولی‌عصر، زیرگذر آزادی و پل شهید الله دادی (پل ابوذر) افزود: در مدت 17 ماه دوره جدید شهرداری، هر 5 ماه یک پروژه‌ی بزرگ افتتاح شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان این که مصوبات پیشنهادی شهرداری در این دوره نیز با کارشناسی در شورا تصویب شدند تصریح کرد: همدلی و همراهی اعضای فرهیخته و متخصص شورای اسلامی شهر کرمان در کشور کم سابقه است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *