کمیسیون با اعضای جدید/ نظارت ذات اصلی شوراها


در نشست علنی شورای عمومی شهر کرمان مطرح شد؛

6 کمیسیون با اعضای جدید/ نظارت ذات اصلی شوراها

 

دومین عضو علی البدل شورای پنجم شهر کرمان در نشست علنی عصر یکشنبه سوگند یاد کرد. رییس شورای اسلامی شهر کرمان ضمن خیرمقدم به زهرا لری گفت: طبق قانون شوراها آقای مویدی باید از هیئت مدیره اتاق اصناف استعفا دهند.

محمد فرشاد با بیان این که تکلیف آقای مویدی تا فردا مشخص می شود افزود: در صورتی که وی تصمیم ورود به شورا داشته باشد در جلسه آینده شورا حضور می یابند در غیر این صورت عضو دیگر علی البدل دعوت خواهد شد.

وی با اشاره به عضویت حداقلی 5 عضو در کمیسیون ها تاکید کرد: با استعفای سه عضو شورا و حضور اعضای علی البدل، کمیسیون های قبلی در قالب جدید شکل گرفته و جانشینی خانم ایرانمنش در شورای شهرستان نیز در دستور کار قرار می گیرد.

در این نشست با 9 رای موافق، کمیسیون‌های «فرهنگی ، هنری و بانوان» و «اجتماعی، ورزش، جوانان» در هم ادغام شد و کمیسیون واحد «فرهنگی و اجتماعی » شکل گرفت.

همچنین قرار شد حوزه‌های بانوان و ورزش و جوانان در صورت صلاحدید اعضا، در قالب کمیته‌هایی زیرمجموعه‌ی کمیسیون‌ها شکل بگیرد.

در ادامه، کمیسیون بهداشت با کمیسیون خدمات‌شهری ادغام شد و بررسی تشکیل کمیسیون نظارت و حقوقی به جلسه بعد و با حضور عضو دیگر موکول شد.

 گفتنی است تعداد کمیسیون‌های هشت‌گانه شورای شهر در این نشست با 9 رای موافق به شش کمیسیون کاهش یافت.

دومین عضو علی البدل شورای پنجم شهر کرمان در این نشست گفت: برای پیشرفت اهداف شورای شهر و ارتقای وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهروندان کرمان در این عرصه حضور یافتم.

زهرا لری با بیان این که شهر به بالندگی و رشد نیاز دارد افزود: با کار جمعی مسئولیت ها به بهترین نحو انجام می شوند و معتقدم با منش و توانمندی ریاست و تخصص اعضای شورا گام های بزرگی برمی داریم.

وی با اشاره به حضور در سه دوره شورای شهر اظهار داشت: هم اکنون نیز جا برای کار کردن وجود دارد و ضروری است برای کاهش مشکلات شهر و ارتقای زندگی شهروندان گام های موثری برداریم.

به گفته لری تعامل شورای شهر با استاندار و مدیران دستگاه های دولتی در این دوره، مدیریت واحد شهری را شکل داده است.

حسین چناریان نیز بررسی کمیسیونی مستقل با عنوان حقوقی و نظارت را ضروری دانست و گفت: مباحث حقوقی جنبه های فنی و کارشناسی دارند و تاکنون در حوزه های مالی و شهرسازی مطرح شدند.

وی همچنین اظهار داشت: اما نظارت به عنوان وظیفه اصلی شوراها، جای کار بیشتری دارد.

 احمد حسن زاده نیز آگاهی اعضای شورا بر مبانی مطرح شده در کمیسیون های تخصصی را قبل از نشست علنی ضروری دانست و گفت: در جلسات کمسیون های تخصصی ساعت ها بحث و تصمیم گیری می شود که لازم است اعضایی که عضو نیستند قبل از رای دادن به مصوبات، از آگاهی لازم نسبت به مصوبات بهره مند شوند.

وی همچنین توجه بیشتر به جوانان و بانوان و ورزش را در ادغام دو کمیسیون قبلی خواستار شد.

علی اکبر مشرفی نیز با بیان این که اعطای هویت مستقل به امر نظارت لازم است گفت: نظارت ذات اصلی شوراها است و باید گزارشی در این زمینه در جلسات ارائه شود.

وی با اشاره به خشک شدن درختان مناطقی از شهر کرمان افزود: شهرداری با بررسی کارشناسی دلائل این موضوع، گزارشی به شورای شهر ارائه دهد.

مشرفی همچنین پیشنهاد داد: گزارشی نیز از عملکرد ب.دجه ای شهرداری و میزان تحقق یا عدم تحقق آن در بازه زمانی سه ماهه ارائه دهد.

همچنین منصور ایرانمنش با اشاره به افزایش عوارض نوسازی شهرداری گفت: شهروندان زیادی به این امر اعتراض دارند بنابراین پیشنهاد می دهیم تقسیط عوارض مورد بررسی شورای شهر قرار گیرد.

وی در ادامه خواستار تجدید نظر در این موضوع و استفاده طیف بیشتری از شهروندان از تخفیف های شورا شد.

علی خدادادی نیز از بررسی تخفیف های موردی در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر خبر داد.

رامین ارجمند کرمانی نیز با بیان این که ارقام عوارض شهرداری به صورت نجومی افزایش یافته گفت: مقرر شد دو مصوبه معماری و شهرسازی که توسط فرمانداری برگشت داده شد با گزارش مجدد شهرداری بر این اساس به شورای شهر ارائه شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *