تغییر بزرگ در شورای شهر کرمان:


 

تغییر بزرگ در شورای شهر کرمان:

دو استعفا پذیرفته شد؛ یک عضو سوگند خورد

 

نشست علنی شورای اسلامی شهر کرمان با ادای سوگند احمد حسن زاده اولین عضو علی البدل و بررسی استعفای دوتن از اعضای آن برگزار شد.

رییس شورا انصراف دو عضو شورای شهر از استعفای خود را خواسته اعضای شورا عنوان و تصریح کرد: محروم شدن شورای شهر کرمان از حضور آقای بهرامی و خانم ایرانمنش یک خسران برای ما است.

محمد فرشاد با بیان این که تبیین دلائل استعفا از سوی این دو عضو بر اساس قانون شوراها است افزود: رسانه ها این گفته ها را تبلیغات انتخاباتی زودهنگام تلقی نکنند.

وی با اشاره به استعفای دو عضو شورای شهر برای انتخابات پیش روی مجلس اظهار امیدواری کرد: آقای بهرامی و خانم ایرانمنش در اهداف خیرخواهانه خود موفق باشند.

در ادامه با قرائت سوگند عضو علی البدل شورای شهر، احمد حسن زاده جانشین ماه بانو معصوم زاده دیگر عضو مستعفی شد.

در این نشست همچنین استعفانامه دو تن از اعضای شورای شهر خوانده شد و علی بهرامی با هشت رای موافق و دو رای مخالف و زهرا ایرانمنش با شش رای موافق و چهار رای مخالف از شورای پنجم شهر کرمان کنار رفتند.

عضو جدید شورای شهر کرمان نیز ضمن قرائت سوگندنامه گفت: از تجربه های اعضای فرهیخته شورا برای پیشبرد اهداف کاری استفاده خواهم کرد.

احمد حسن زاده با اشاره بیانات رهبری درباره گام دوم انقلاب افزود: باید کمک کنیم فضا و بستر مناسب برای حضور جوانان فراهم شود.

وی با بیان این که انسان نیاز به شدن دارد خاطرنشان کرد: جوانان احساس می کنند ظرفیت و پتانسیل شان به منصه ظهور نرسیده و مسئولان باید کمک کنند مراتن شدن جوانان فراهم شود.

حسن زاده همچنین اظهار داشت: انفاق توصیه دینی ما است؛ اگر رویکرد ما در زندگی مصداق انفاق باشد از درجات آن نیزه بهره خواهیم برد.

در ادامه علی بهرامی با اشاره به حضور شخصیت های فرهنگی و فرهیخته در شورای پنجم گفت: دیگر چنین شورای باتجربه ای در کرمان تکرار نمی شود و من در محضر همه آن ها شاگردی کردم.

وی با بیان این که شهر کرمان در حد شایستگی هایش نیست افزود: از زمان دانشجویی وضعیت این شهر دغدغه من بود و با تشکیل انجمن های دانشجویی و فعالیت روزنامه نگاری پیگیر این موضوع شدم.

بهرامی با اشاره به موانع پیش روی توسعه کرمان گفت: به همین دلیل تصمیم گرفتم با همین رویکرد به شورای شهر ورود و دغدغه هایم را به صورت اجرایی دنبال کنم.

وی با بیان این که درآمد شهر کرمان همیشه دغدغه بنده بوده اظهار داشت: سال ها است درآمد شهر کرمان از سرمایه های استان به سمت بخش ها و نیازهای کاذب می رود.

به گفته بهرامی آینده کرمان، در گردشگری است؛ در همین راستا و با همکاری اعضای شورای شهر کمیسیون گردشگری و اصناف تشکیل شد.

وی با اشاره به افزایش پنج برابری بودجه فرهنگی شهرداری، تصویب ارزیابی تاثیرات اجتماعی پروژه های شهری، تشکیل شورای مشورتی و مرمت خانه شهر در شورای پنجم گفت: اکنون نماینده ای می خواهیم تا پیگیر ثبت ملی شهر کرمان باشد و حضور بنده در انتخابات مجلس در رفع این دغدغه است.

این عضو مستعفی ضمن تشکر از همکاری و همراهی اعضای شورا افزود: اعضای شورای شهر در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها سنگ تمام گذاشتند و در بود و نبود من می توانند کارهای مهم را پیش ببرد.

عضو دیگر شورای شهر کرمان با بیان این که جای آقای بهرامی در مسائل اجتماعی شهر احساس می شود گفت: کار در شورای شهر هم برای رضای خدا است هم برای رضایت مردمی که به این شورا رای دادند.

علی خدادادی با بیان ای که مردمی که رای دادند انتظار خدمت چهارساله دارند افزود: در شورا بمانید و با تجربه بیشتری به مجلس بروید.

منصور ایرانمنش نیز بهرامی را وکیل واقعی مردم کرمان دانست و گفت: وی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی کارهای خوبی را پیگیری کرده و به عنوان نماینده جوانان آن ها را حمایت کرد.

وی با اشاره به تشکیل شورای مشورتی جوانان افزود: بهرامی با حرکت رو به جلوی خود و رفتن به مجلس شورای اسلامی می تواند نماینده شایسته ای برای جوانان کرمانی در کشور نیز باشد.

اما عضو دیگر شورای شهر ضمن مخالفت با استعفای علی بهرامی گفت: مردم به جمعی رای داده اند که از تفکر و سلیقه های مختلف برخوردار است.

سیدمحمدرضا میرحسینی با بیان این که شما در این سنگر موفق تر خواهید بود افزود: به نمایندگی از مردم کرمان می خواهم استعفای خود را پس بگیرید.

وی حضور بهرامی به عنوان تفکری جوان در شورای شهر را مفید ارزیابی و تاکید کرد: شهر موجودی زنده است و نیازهای متغییری دارد.

 میرحسینی با اشاره به عضویت اعضای شوراها در مجلس و دولت اظهار داشت: اما با توجه به پتانسیلی که دارید می توانید همچنان در شورای شهر موثر باشید.

در ادامه با رای هشت عضو موافق و دو عضو مخالف، با استعفای علی بهرامی از شورای شهر به قصد شرکت در انتخابات مجلس موافقت شد.

در ادامه نشست علنی شورای شهر زهرا ایرانمنش نیز ضمن قرائت استعفانامه خود از اعضای شورا خواست با استعفای وی موافقت کنند.

وی ضمن تشکر از اعضای شورا و شهرداران در دوره های مختلف گفت: 16 سال در شورای شهر کرمان سابقه دارم و در دوره های اول، سوم، چهارم و پنجم در حوزه های جوانان، بانوان و فرهنگی فعالیت کردم.

ایرانمنش با اشاره به درایت آقای فرشاد در مدیریت بدون تنش شورای پنجم افزود: بیش از 80 درصد مصوبات کمیسیون فرهنگی شورا در شهرداری اجرایی شد.

وی با اشاره به گسترش فرهنگسراها و بوستان های بانوان، عقد تفاهم نامه با آموزش و پرورش و دانشگاه ها، ایجاد گذرهای فرهنگی و تصویب شهر دوستدار کودک اظهارامیدواری کرد: با پیگیری آقای حسن زاده در مباحث فرهنگی،این طرح ها ادامه یافته و به نتیجه برسند.

ایرانمنش با بیان این که با کاهش اختیارات شوراها مدیریت واحد شهری محقق نمی شود گفت: از دوره اول شورا تاکنون اختیارات این نهاد نظارتی روز به روز کمتر شد تا جایی که انتخاب شهردار نیز مستقیما به مردم واگذار می شود.

وی ضمن انتقاد از اختیارات اندک شورای شهر در موارد مربوط به آب، برق و مالیات بر ارزش افزوده خاطرنشان کرد: برای مجلس داوطلب می شوم تا در صورت انتخاب قوانین مربوط را اصلاح کرده و جایگاه حقیقی شورا را احیا کنم.

رامین ارجمند کرمانی نیز این عضو را از اعضای خوش فکر و خوش رای نام برد و گفت: فقدان بزرگی در نبود خانم ایرانمنش احساس می کنیم.

در ادامه اعضای شورای شهر با شش رای موافق و چهار رای مخالف استعفای زهرا ایرانمنش را پذیرفتند.

با احتساب استعفای سه تن از اعضای شورای پنجم، آقایان احمد حسن زاده و مویدی و خانم زهرا لری به عنوان اعضای علی البدل به این شورا راه یافتند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *