محمد فرشاد در نشست مطبوعاتی اعضای شورای اسلامی شهر کرمان عنوان کرد: از شهردار انتظار داریم امسال برنامه‌ریزی دقیق تر و فعالیت بیشتری بر اساس برنامه خود انجام دهند


محمد فرشاد در نشست مطبوعاتی اعضای شورای اسلامی شهر کرمان عنوان کرد:

از شهردار انتظار داریم امسال برنامه‌ریزی دقیق تر و فعالیت بیشتری بر اساس برنامه خود انجام دهند

 نشست مطبوعاتی اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، شهردار کرمان و جمعی از مدیران شهری در سالن سادات شهرداری برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر با بیان این که حق مردم است از آن چه در جامعه شان می گذرد آگاه باشند گفت: بایستی الزامات جامعه پویا و مردم سالار فراهم شود تا شهروندان فعال بتوانند در فرایند شفاف کردن عملکرد حاکمیت نقش داشته باشند.

محمد فرشاد با اشاره به نقش مردم در روند تشکیل شوراها افزود: همچنین انتخاب شهردار برای اداره امور شهری و تصویب کلیه مصوبات شوراها در حضور خبرنگاران از مصادیق مردم سالاری در ایران است.

وی با بیان این که یکی از رسالت‌های مطبوعات تبیین وظایف شورا و شهرداری برای مردم است تاکید کرد: گرچه بخش قابل توجهی از برنامه‌ شهردار به شورا تحقق یافته اما همه‌ آن محقق نشده که به شرایط اقتصادی کشور، نبود سازمان پویا و امکانات لازم در سازمان شهرداری بستگی داشته است.

فرشاد با اشاره به تصویب تمامی پیشنهادها و طرح های ارائه شده از سوی شهرداری به شورا اظهار داشت: با توجه به استقرار چارت جدید شهرداری، از شهردار محترم و همکاران‌شان انتظار داریم امسال برنامه‌ریزی دقیق تر و فعالیت بیشتری بر اساس برنامه خود انجام دهند.

رییس شورای شهر با بیان این که اعتماد مردم به شهرداری و شورا باید بیش‌تر جلب شود افزود: در حوزه تکریم ارباب رجوع نیز  آن‌طور که مدنظر شورا بوده تحقق نیافته است.

وی با بیان این‌که شورا بستر را برای کار شهرداری فراهم کرده است تاکید کرد: انتظار داریم به گونه‌ای کارها پیش برود که در پایان این دوره‌ی شورا وقتی شهر را تحویل می‌دهیم وضعیت مطلوبی داشته باشد و قدم های مثبتی برای شهروندان برداشته شود.

فرشاد از برگزاری ۸۰ جلسه شورا با حضور خبرنگاران خبر داد و خاطرنشان کرد: کمیسیون‌ گردشگری ۳۸ جلسه، برنامه و بودجه ۱۰۰ جلسه، عمران‌وحمل‌ونقل ۵۳ جلسه و خدمات شهری ۴۶ جلسه داشته است.

وی همچنین با اشاره به این‌که کمیسیون بهداشت هم ۲۲ جلسه برگزار کرده افزود: کمیسیون‌های معماری و شهرسازی ۶۱ جلسه،  فرهنگی و هنری ۵۱ جلسه و اجتماعی ۴۱ جلسه برگزار کرده‌اند که حاصل این جلسات ۵۱۵ مصوبه برای فعالیت بهتر و تسهیل امور شهرداری بوده است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *