ضرورت ارتقای ترافیک و حمل و نقل عمومی، توسعه متوازن فضای سبز و بدنه سازی معابر عمومی


در دیدار نوروزی اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با استاندار مطرح شد:
ضرورت ارتقای ترافیک و حمل و نقل عمومی، توسعه متوازن فضای سبز و بدنه سازی معابر عمومی

استاندار کرمان در دیدار نوروزی با اعضای شورای اسلامی شهر کرمان گفت: کرمان، به عنوان مرکز بزرگ ترین استان کشور باید در شأن سابقه تاریخی خود توسعه پیدا کند.
محمدجواد فدایی تعیین شاخص های شورای شهر و شهرداری کرمان برای این اتفاق را خواستار شد و افزود: ترافیک و حمل و نقل عمومی، توسعه متوازن فضای سبز و بدنه سازی معابر عمومی از نیازهای شهر کرمان برای توسعه عمرانی است.
وی اجرای اولویت بندی شده پروژه های عمرانی شهر کرمان را ضوروی دانست و اظهار داشت: استانداری در بحث تامین منابع مالی  و تخصیص بودجه عمرانی در حد توان کمک می کند. فدایی از طرح قول ریاست جمهوری در تامین ۵۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و خاطرنشان کرد: این اعتبار تاکنون محقق نشده است.
در ابتدای این دیدار رییس شورای شهر از وصول ۸۰ درصدی بودجه شهرداری در سال گذشته خبر داد و گفت: تقریبا تمامی مصوبات پیشنهادی شهرداری نیز تصویب شد.
محمد فرشاد با اشاره به سازماندهی چارت شهرداری در سال گذشته گفت: این مهم، بستر مناسبی برای ارائه خدمات شهری به شهروندان است.
وی با بیان این‌که شورای شهر در سالی بدون چالش مصوبات مبتنی بر اتمام پروژه های عمرانی را تصویب کرد افزود: با توجه به زمان بندی مشخص شده، اجرای دو تقاطع غیرهمسطح ابوذر و راه آهن نیز در سال جاری به پایان می رسد.
فرشاد اجرای پروژه‌های زیربنایی را از فعالیت های ضروری و چشمگیر مدیریت شهری عنوان و تاکید کرد: تکمیل عملیات اجرایی دو محور سیدی به کوثر و مطهری به راه آهن نیازمند حمایت استانداری، هماهنگی دستگاه های دولتی و جذب سرمایه‌گذار قوی است..
رییس‌ شورای شهر کرمان حمایت استاندار از اجرای کامل دو محور اصلی شهر را به عنوان عیدی دولت به مردم کرمان خواستار شد و گفت: تملک‌ املاک مسیری، بهبود ترافیک و توسعه حمل و نقل عمومی و ارتقای سیما و منظر شهری از موارد مورد نیاز شهر کرمان است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه، درآمدهای پایدار و حقوقی نیز با بیان این که بودجه شهرداری در گذشته غیرکارشناسی به شورای شهر ارائه و تصویب می شد گفت: با اصلاح ساختاری درآمدهای شهرداری و مناسب سازی هزینه ها، زمینه تحقق بودجه شهرداری فراهم شده است.
حسین چناریان با اشاره به برگزاری جلسات عادی و فوق العاده بودجه در این کمیسیون افزود: با شرایط مناسب اقتصادی و اجتماعی، آینده روشنی در زمینه درآمدهای پایدار شهرداری پیش رو است.
همچنین رییس کمیسیون فرهنگی،هنری و بانوان شورای شهر با بیام این که کرمان می تواند به عنوان شهری شاد معرفی شود گفت: مردم کرمان از برنامه های فرهنگی نوروز استقبال کردند اما فضای مناسبی برای اجرای این برنامه ها در شهر وجود ندارد.
زهرا ایرانمنش تکمیل و احداث زیرساخت های شهر را ضروری دانست و افزود: همچنین باید بستر مناسب برای اجرای طرح شهر دوستدار کودک فراهم شود. وی‌با اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی سال های اخیر در کرمان اظهار داشت: شهرداری متولی جمع آوری کودکان کار است و دستگاه‌های دیگر در روند ساماندهی این معضل ‌اجتماعی نقش دارند.
رییس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و نظارت شورای شهر نیز در این دیدار تکمیل و راه اندازی آرامستان جدید را ضروری عنوان و تاکید کرد: مسیر دسترسی و ایجاد فضای سبز آرامستان جدید از سوی شهرداری تامین شده اما رفع مشکل آب و برق این مجموعه تنها با حمایت دولت امکان پذیر است.
علی خدادادی با بیان این که ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خط انتقال برق به آرامستان جدید لازم است افزود: این آرامستان برای بخش خصوصی درآمد دارد.
رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر گفت:
آبگرفتگی های درون شهر به خوبی توسط شهرداری مدیریت شد اما کنترل سیلاب های اطراف شهر ساده نیست.
سیدمحمدرضا میرحسینی با اشاره به افزایش گردشگران نوروزی در کرمان افزود: با اجرای پروژه‌های احیای محله قله محمود، فاز دوم بازآفرینی محله گلبازخان و محور گردشگری آیینی شهر، حضور گردشگر در شهر کرمان بیشتر می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *