نقش اجتماعی شهرداران محله در توسعه شهری/شهرداران محله، فرهیختگان مناطق و محله های شهر کرمان

در نشست صمیمی شهرداران محله با اعضای شورای شهر مطرح شد:
 
نقش اجتماعی شهرداران محله در توسعه شهری/شهرداران محله، فرهیختگان مناطق و محله های شهر کرمان
 
 
 
رییس کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش شورای اسلامی شهر کرمان در نشست صمیمی با شهرداران محله گفت: ملاک کلان شهر شدن، جمعیت انسانی است؛ یعنی انسان محور توسعه و پیشرفت است.
 
علی بهرامی با بیان این که هرچه روی سرمایه انسانی کار کنیم برد بیشتری کردیم افزود: شهر موجود زنده ای است که اتحاد محله ها و مناطقش با مشارکت و اعتماد اجتماعی بین شهروندان تقویت می شود.
 
وی افزایش مشارکت را در ایجاد توسعه پایدار و رفاه اجتماعی موثر دانست و افزود: شهرداران محله باید همچون بزرگتری، نقش اجتماعی خود را ایفاکرده و برای انعکاس معضلات شهری و خدمات شهرداری نقش استراتژی تری داشته باشند.
 
بهرامی اعتماد اجتماعی را زیرساخت مشارکت و توسعه عنوان و تاکید کرد: خیانت است که ظرفیت و شوراهای اجتماعی و شهردارمحله ها را خرج سیاست کنیم.
 
وی با اشاره به شکاف ایجاد شده بین مردم و مسئولان کشور اظهار داشت: شهرداران محله به عنوان واسطه بین مردم و مدیران شهری بخشی از این استراتژی را به عهده دارن که اعتماد اجتماعی از دست رفته را برگردانند.
 
منصور ایرانمنش نیز در این نشست با بیان این که نقش شهرداران محله در حادثه ای چون سیل اخیر موثر است گفت: شهرداران محله می توانند با اطلاع رسانی در بین شهروندان، کمک های نقدی و غیرنقدی آنان را برای هموطنان گرفتار در سیل جمع آوری کنند.
 
به گفته وی شهرداری در دوره جدید وارد پوست اندازی شد و موتور آن تحرک ویژه ای داشت که اوج آن در پایان سال و در حوزه عمرانی، 20 بوستان در بازه کوتاه و در دل محله های شهر اجرا شد که جای امیدواری است.
 
ایرانمنش با اشاره به پروژه های معاونت عمرانی در حوزه آسفالت اظهارامیدواری کرد: در سال جاری شاهد آغاز نهضت آسفالت باشیم.
 
این عضو شورای شهر توسعه متوازن شهر را مطالبه همگانی عنوان و تاکید کرد: جزیره ای کار کردن در خدمات شهری تبعات زیادی دارد.
 
در ادامه این نشست، رامین ارجمند کرمانی با بیان این که شهرداران محله، منتخبان و فرهیختگان مناطق و محله های شهر کرمان هستند گفت: از نگاه تخصصی، دلیل کاستی ها و نارسایی هایی که در شهر کرمان با آن مواجه هستیم گستردگی سه برابری شهر کرمان نسبت به استانداردهای شهری است.
 
وی کاستی های مالی مدیریت شهری را باعث گسترش شهر دانست و افزود: این موضوع، عدم تناسبی بین منابع مالی و هزینه خدمات شهری ایجاد کرد.
 
به گفته این عضو شورا حرکت روبه جلوی شهر کرمان و توسعه مدنظر همه شهروندان، محقق نمی شود مگر این که با گام های مهم و موثر به یک همبستگی رسیده و نقش و وظیفه هر شهروند در این توسعه دیده شود.
 
ارجمند با بیان این که بخشی از نقاط شهر کاستی های وجود دارد گفت: اما توازن و عدالت همه جانبه در شهر باید این کاستی ها را رفع کند.
 
وی با اشاره به نقص های شهرداری کرمان در مکانیزم های هدایت شهری از گذشته افزود: اما با بررسی ها و آسیب شناسی های انجام شده، اصلاح ساختار تشکیلاتی در دستور کار قرار گرفته است.
 
ارجمند جایگاه و پایگاه اجتماعی شهرداران محله مهم عنوان و تاکید کرد: شهرداران محله ها نمایندگانی هستند که اعتماد متقابل بین مسئولان و مردم را برقرار کرده و با تقویت این سرمایه اجتماعی موانع و مشکلات موجود را منتقل و مرتفع می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *