اجرای پیاده محوری میدان های شورا و ارگ در سال آینده


 

 

رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی شورا خبر داد:

اجرای پیاده محوری میدان های شورا و ارگ در سال آینده

 

رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی شورا با اشاره به اجرای پیاده راه سازی در میدان های شورا و ارگ در سال آینده افزود: اقدامات عمرانی فضاهای شهری بایستی با تکیه بر ضوابط مصوب شورای عالی شهرسازی کشور انجام شود.

رامین ارجمندکرمانی همچنین گفت: احیای محله گلبازخان، باززنده سازی بازار قلعه محمود و مطالعه، برنامه ریزی و ساماندهی محورهای آئینی و مذهبی در بودجه دیده شدند.

وی با اشاره به تصویب ردیف اعتباری در بودجه 97 در زمینه احیای بافت تاریخی شهر گفت: مرمت حمام باغ لله، بازسازی بازار انجام شده اما مرمت خانه شهر و طرح های مطالعاتی احیای بافت تاریخی به مرحله اجرایی نرسیده است.

ارجمند با بیان این که عمده فعالیت های معماری و شهرسازی در قالب برگزاری جلسات کارگروه بوده که به مرحله اجرایی هم نرسیده معتقد است: افتتاح تقاطع های سیدی و آزادی، تشکیل کمیته های مناسب سازی معابر عمومی و پیگیری اجرایی شدن ضوابط سیما و منظر شهری از اتفاقات خوب در حوزه معماری و شهرسازی است.

وی از برگزاری جلسات نمایندگان اداره راه و شهرسازی، استانداری، شهرداری و نظام مهندسی درباره اجرایی شدن ضوابط سیماومنظر شهری خبر داد و خاطرنشان کرد: مراتب اجرایی شدن این دستورالعمل در حال پیگیری و تصویب در کمیسیون ماده پنج است.

رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی شورا همچنین از برگزاری جلسات متعدد درباره حاشیه نشینی و ساماندهی محلات هدف به ویژه صنعتی و ماه بنی هاشم با حضور نمایندگان شورا، شهرداری و راه و شهرسازی خبر داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *