اداره شهر بدون مشارکت شهروندان پیش نمی رود


رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورای شهر کرمان:

اداره شهر بدون مشارکت شهروندان پیش نمی رود

 

نائب رییس شورای شهر کرمان با اشاره به تصویب ارزیابی تاثیرات اجتماعی پروژه های شهری(اتاف) در کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان گفت: اما اجرای این مصوبه مهم به دلیل نبود فرصت تصویب پروژه های جدید در شهرداری میسر نشده است. علی بهرامی با بیان این که شهرداری به خوبی مصوبات شورای شهر را پیش می برد افزود: سیاست شورا و شهرداری، اتمام پروژه هایی است که در دوره قبل مصوب شده است.

وی با بیان این که ما قبل از هر بحرانی، بحران گفتگو داریم اظهار داشت: مردم، سرمایه های اجتماعی شهرند و اداره شهر بدون مشارکت آن ها پیش نمی رود.

بهرامی با اشاره به رویکرد انسان محور مدیریت شهری کرمان تصریح کرد: خوشبختانه گفتمان حاکم در شهرداری مردم مدار شده است.

وی همچنین به انتخاب روز کرمان و هفته فرهنگی خواجوی کرمانی اشاره و تاکید کرد: این اتفاق باعث شد مردم کرمان مدتی را به شهرشان فکر کنند و وارد این چالش شوند؛ همچنین برگزاری هفته فرهنگی با مشارکت افراد و نهادهای مختلف فضای گفتگو را در کرمان حاکم می کند.

رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا اجرای مسئولیت اجتماعی را در راستای ارتقای کرمان موثر دانست و گفت: اساس نامه شوراهای اجتماعی محله ها نیز با همین هدف تصویب شد تا شهروندان هر محله در مورد محله خود تصمیم گیرنده باشند.

بهرامی با بیان این که شهرداری از آنِ مردم است اما شهر مال شهرداری نیست اظهار داشت: امروزه گفتمان سازی درباره هویت و میراث تاریخی و فرهنگی شهر کرمان برند شده است.

وی شورای شهر را تسهیلگر، ناظر و سیاست گذار معرفی و تاکید کرد: تصویب بودجه فرهنگی که نسبت به سال گذشته 5 برابر شد؛ ساماندهی باشگاه ورزشی شهرداری و ارتباط مستمر با دفاتر تسهیلگر و تشکل های مدنی سال خوبی پیش روی شهر کرمان از منظر فرهنگی اجتماعی می گذارد.

بهرامی کاهش فاصله شورا و شهرداری با شهروندان و شفاف سازی و افزایش اعتماد اجتماعی را مهم ترین هدف عنوان و تصریح کرد: تشکیل گفتمان مردم مدارانه و ارتباط دوسویه با شهروندان با استفاده از رسانه های مختلف و برگزاری کارگاه های آموزشی، مناسبت های فرهنگی، شوراهای اجتماعی و شبکه شهروندی بستر گفتگوی مدیریت شهری و شهروندان خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *