ایجاد گذرهای فرهنگی و هنری در سال جدید


رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای شهر:

ایجاد گذرهای فرهنگی و هنری در سال جدید

 

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا ایجاد گذرهای فرهنگی و هنری را اتفاقی جدید در دوره پنجم شورا عنوان کرد و گفت: مقدمات این کار در بوستان مطهری فراهم شده و برای بازار قلعه محمود هم طرح مشابهی در نظر گرفته شده است.

زهرا ایرانمنش وجود سالن نمایش، کتابخانه، گالری و محلی برای عرضه تولیدات هنری و صنایع دستی را از زیرساخت های لازم برای ایجاد گذر فرهنگی نام برد و افزود: در نظر داریم در مناطق چهارگانه، گذرهای فرهنگی دیگری آن گونه که شایسته مردم کرمان است راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به ساخت دو بوستان ریحانه و مادر در مناطق دو و چهار اظهار داشت: بوستان آفتاب نیز در منطقه سه در حال احداث است و تا پایان فصل بهار به بهره برداری می رسد.

ایرانمنش همچنین از ایجاد بازارچه های خوداشتغالی سیار و دائم برای زنان سرپرست خانوار در سطح شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح شهر دوستدار کودک نیز در دستور کار شهرداری قرار گرفته تا از این به بعد نیازها و خواسته های  کودکان کرمانی در طراحی و ساخت بوستان های جدید مدنظر قرار گیرند.

وی ترویج فرهنگ شهروندی در بین اقشار مختلف را ضروری دانست و افزود: بودجه مناسبی هم برای برگزاری دوره های آموزشی ویژه شهروندان و کارکنان شهرداری در نظر گرفته شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا با اشاره به امضای تفاهم نامه با دانشگاه باهنر و استفاده از اساتید مجرب این دانشگاه تاکید کرد: این مهم، در راستای تخصصی کردن طرح ها و برنامه های آموزشی صورت می گیرد.

به گفته وی سال آینده، سال اجرای مصوبات و تفاهم نامه هایی است که شورای شهر کرمان با نهادهای آموزشی چون آموزش و پرورش بسته است تا از فضاهای مدارس برای فعالیت های آموزشی و ورزشی استفاده متقابل شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *