طهماسب آباد، نقطه شروع تکریم شهروند


رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی شورای شهر کرمان با اشاره به بررسی احداث پیاده راه در نقاط مختلف شهر؛

طهماسب آباد، نقطه شروع تکریم شهروند

 

رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی شورای شهر کرمان با اشاره به بررسی احداث پیاده راه در نقاط مختلف شهر کرمان در جلسه کارگروه معماری و شهرسازی شهرداری گفت: طراحی پیاده راه بر اساس الگوها و تئوری های روز دنیا در دستور کار این کارگروه قرار گرفته است.

رامین ارجمند کرمانی از مناسب سازی حرکت پیاده و سواره در چهارراه طهماسب آباد خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح از نظر ترافیک مدل سازی شده که اگر خوب پیش رود نقطه شروعی برای تکریم شهروند و اجرای شهر انسان محور می شود.

وی با بیان این که مکان سنجی احداث پیاده راه بر اساس جمعیت عبوری انجام می شود افزود: با توجه به این که طهماسب آباد محل تلاقی اصلی شهر و محور تجاری و پزشکی است اولین نقطه برای احداث پیاده راه در این محور انتخاب شده است.

ارجمند حفظ سلامتی و ایمنی عابران پیاده را از اولویت های مدیریت شهری عنوان و تاکید کرد: همچنین تفکیک حرکت سواره از پیاده بر اساس آخرین معیارها طراحی شده است. وی با بیان این که مطالعات این منطقه قابل تعمیم به فضاهای دیگر شهری است افزود: این گونه طرح های هندسی برای ایمن سازی تقاطع ها و گره های ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور عابران پیاده است. رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی شورا هدف از اجرای این طرح را تکریم انسان شهرنشین عنوان و اظهارامیدواری کرد: شهر کرمان به سمت آزادی و اختیار عمل عابران پیاده پیش رود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *