در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد: شهروندانی که شاد نباشند سالم نیستند/هزینه کرد برای برنامه های فرهنگی، سرمایه گذاری است


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:

شهروندانی که شاد نباشند سالم نیستند/هزینه کرد برای برنامه های فرهنگی، سرمایه گذاری است

 

رییس شورای شهر کرمان در نشست عمومی این هفته شورا ضمن تقدیر از شهردار برای برگزاری شایسته جشن روز زن گفت: شهرداری کرمان در شرایط سخت اقتصادی، شهر را برای استقبال از مهمانان نوروزی آماده می کند.

محمد فرشاد با اشاره به مطالبات جدی شهروندان در حوزه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی گفت: دو کمیسیون تخصصی شورای در این زمینه به جد اصرار دارند اعتبار مناسبی به برنامه های فرهنگی نوروز اختصاص یابد.

مشرفی عضو شورای شهر کرمان نیز اظهار داشت: در سه بوستان با تامین اجتماعی جهت احداث سه مجموعه قرارداد بسته شد که با تکمیل و تجهیز آن ها می توان به سالمندان شهر کرمان خدمات ویژه ارائه داد. وی ضمن تقدیر از معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری افزود: برنامه های چشمگیری در ایام نوروز در این معاونت تدارک دیده شده که امیدواریم همچنان تداوم داشته باشد.

همچنین رییس کمیسیون برنامه و بودجه، منابع پایدار شورای شهر از ارائه بودجه پیشنهادی شهرداری به شورای شهر خبر داد و گفت: با ارسال لوایح درآمدی بودجه به کمیسیون انطباق فرمانداری و انجام کار کارشناسی در استانداری کرمان، با پیشنهاد شورا مبنی بر اعمال ضرایب کاهنده و بسته تشویقی موافقت شد.

حسین چناریان با بیان این که عوارض سال آینده دقیق تر و منطقی تر محاسبه می شوند افزود: شورای شهر مصمم است در راستای کاهش دغدغه های اقتصادی شهروندان، ضرایب کاهنده را اعمال کرده و بسته های تشویقی شهرداری را پیشنهاد کند.

 وی همچنین با اشاره به تصویب بودجه ۵۴۵ میلیارد و ۳۱۱ میلیون تومانی شهرداری افزود: چند مطالبه جدی در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی در بودجه سال آینده وجود دارد.

در ادامه با تصویب بودجه با عنوان ۵۰ درصد عمرانی و ۵۰ درصد جاری در جلسه در شورای عمومی موافقت شد.

رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان اجرای کنسرت رایگان در محلات کم برخوردار شهر را ارزشمند دانست و گفت: هزینه کرد برای برنامه های فرهنگی، سرمایه گذاری است.

رییس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر نیز با بیان این که کسی با شادی مخالف نیست گفت: شهروندانی که شاد نباشند سالم نیستند.

ماه بانو معصوم زاده ضمن انتقاد از انحصار برگزاری جشن های فرهنگی افزود: بهتر است برگزاری جشن ها و مراسم ها به طور عادلانه بین موسسات فرهنگی تقسیم شود.

وی با بیان اینکه در ساماندهی کارتن های شهر کرمان ۱۱ ارگان دخیل هستند اظهار داشت: در این کمیسیون مصوب شد بیمه سلامت، معاینه و درمان کارتن خواب ها را با سهم ۹۵ درصدی انجام دهد. همچنین از سوی چند تشکل غیردولتی پیشنهاد شد غذاهای دست نخورده تالارها و رستوران ها طی پروسه مناسبی به کارتن خواب ها داده شود.

در ادامه با مصوبه  کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار مبنی بر پیشنهاد تهاتر تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر با اجرای برنامه های فرهنگی موافقت شد.

رییس کمیسیون فرهنگی،هنری و بانوان شورای شهر نیز از ادامه اجرای پروژه بوستان آفتاب خبر داد و گفت: این بوستان ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مختص بانوان کرمانی احداث شده است. زهرا ایرانمنش از برگزاری ویژه برنامه روز زن توسط مدیریت جدید بانوان شهرداری تشکر کرد و افزود: رویکرد جدیدی در توجه به بانوان شاغل در شهرداری شکل گرفته است.

رئیس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا نیز با اشاره به بازدید هفته گذشته اعضای این کمیسیون از روند احیای بازار قلعه محمود اظهار داشت: بدنه شرقی این بازار از سوی اداره میراث فرهنگی بدنه سازی شده و اعتبار بازسازی ورودی شمالی نیز در اعتبار سال آینده میراث فرهنگی پیش بینی شده است.

در ادامه با پیشنهاد شهرداری مبنی بر پرداخت هزینه شرکت کنندگان در فراخوان طرح میدان آزادی در راستای تحقق رویکرد اجتماعی و مشارکت محوری شهرداری موافقت شد. همچنین آقایان ایرانمنش، بهرامی و میرحسینی به عنوان نمایندگان شورای شهر کرمان در کمیسیون های اداره دارایی انتخاب شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *