در نشست عمومی شورا بیان شد: آسفالت معابر سرعت می‌گیرد


در نشست عمومی شورا بیان شد:

آسفالت معابر سرعت می‌گیرد

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و سایر اعضای شورا و معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان برگزار شد.

 محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در ابتدای این نشست، روز 9 دی‌ را روز بصیرت و میثاق با رهبری دانست و گفت: ملت ایران با بصیرت، آگاهی و همدلی، همیشه پشتیبان نظام و دولت بوده و خواهند بود.

وی در ادامه، رحلت آیت‌الله هاشمی شاهرودی را نیز به ملت ایران تسلیت گفت.

منصور ایرانمنش، نایب رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا نیز با اشاره به بازدید از حاشیه‌های شهر کرمان و مشاهدۀ افراد بی‌سرپناه گفت: حضور این افراد در هوای سرد، بسیار نگران‌کننده بود.

وی افزود: شهردار کرمان در این بازدید، در رابطه با سامان‌دهی افراد بی‌سرپناه و تجهیز گرم‌خانه‌ها قول مساعد داد.

ایرانمنش در ادامه، با انتقاد از سازمان‌های ذی‌ربط که در این خصوص مشارکت نمی‌کنند، نسبت به ورود این سازمان‌ها و انجام اقدامات لازم برای سامان‌دهی افراد بی‌سرپناه تأکید کرد.

در ادامه، محمدعلی قنبری، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان با بیان این‌که زیرگذر آزادی تا 22 بهمن‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: علی‌رغم برودت هوا، کارکنان پیمان‌کار در دو شیفت کاری مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ساخت زیرگذر آزادی بیش از ۹۶ درصد پیشرفت دارد؛ ضمن این‌که عملیات روشنایی این زیرگذر توسط پیمان‌کار برق در حال انجام است.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان افزود: نصب ۲۲۰ سگمنت پل ابوذر نیز به پایان رسیده و این پل تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

قنبری با بیان این‌که از ابتدای سال تاکنون، 4174 تن آسفالت برای لکه‌گیری معابر تحویل شهرداری‌های مناطق شده است، گفت: تحویل قیر به مناطق چهارگانه تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص آسفالت معابر سکونت‌گاه‌های غیررسمی گفت: در مرحلۀ اول با اختصاص 256 تن قیر، حدود 40 هزار و 288 مترمربع از معابر شهرک بنی‌هاشم (فیروزآباد)، آسفالت شد.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان افزود: در مرحلۀ دوم نیز 244 تن قیر تخصیص پیدا کرده که 33 هزار مترمربع از دیگر معابر و کوچه‌های این شهرک تا پایان امسال آسفالت می‌شود.

قنبری در خصوص آسفالت معابر شهرک صنعتی نیز گفت: در مرحلۀ اول 692 تن قیر تخصیص پیدا کرد که با توجه به مذاکرات، 260 تن قیر در اختیار ما قرار می‌گیرد.

وی افزود: با این مقدار قیر، 33 هزار 500 مترمربع از معابر شهرک صنعتی آسفالت خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان هم‌چنین با بیان این‌که براساس قرارداد منعقد شده با شرکت «پ‌بل» -یکی از شرکت‌های پیمان‌کار طرف قرارداد شهرداری- این شرکت باید حدود 131 هزار مترمربع از معابر شهر را آسفالت کند، گفت: آسفالت معابر توسط این شرکت هم‌اکنون حدود 50 درصد پیشرفت دارد.

قنبری افزود: تاکنون، بولوارهای نصر، آزادگان و جهاد، خیابان شهید علی ضیاء و پل شهید بهشتی و محدودۀ پیرامون آن، توسط این شرکت آسفالت شده و آسفالت تعدادی از معابر دیگر نیز در دستور کار است.

وی ادامه داد: از اواخر هفتۀ آینده، روکش آسفالت خیابان شهید دستغیب هم آغاز می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان بیان کرد: هم‌چنین شرکت «کرمان‌پتک» طبق قرارداد، باید حدود 100 هزار مترمربع از ورودی‌های شهر کرمان را آسفالت کند که تاکنون، حدود 30 هزار مترمربع از ورودی کرمان از سمت جادۀ زرند، 30 هزار مترمربع از ورودی جادۀ ماهان و 10 هزار مترمربع از ورودی جادۀ جوپار آسفالت شده است؛ ضمن این‌که لاین شرقی ورودی جادۀ ماهان نیز طی چند روز آینده روکش آسفالت خواهد شد.

قنبری با بیان این‌که از محل آسفالت فاینانس، براساس برآورد اولیه، حدود 550 هزار مترمربع آسفالت در چهار منطقه شهری به مناقصه گذاشته می‌شود، گفت: کار فراخوان انجام شده و هم‌اکنون، در حال توزیع اسناد مناقصه برای پیشنهاد قیمت و انتخاب نهایی پیمان‌کار برای انعقاد قرارداد هستیم.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان با اشاره به این‌که از محل تعهدات خودیاری محله‌ها، شهرداری از سال‌های گذشته اجرای حدود 54 هزار مترمربع آسفالت را متعهد شده است، گفت: خوشبختانه هم‌اکنون قیر لازم خریداری شده و تا دو هفتۀ آینده، کار آسفالت این معابر توسط سازمان عمران آغاز خواهد شد.

قنبری در خصوص زیرسازی معابر هم گفت: در شهرک صنعتی، حدود 60 هزار مترمربع و در شهرک بنی‌هاشم (فیروزآباد) نیز60 هزار مترمربع از معابر زیرسازی شده و آماده آسفالت است. 

وی افزود: در صورت تأمین اعتبار، 250 هزار مترمربع از معابر و کوچه‌های شهر به‌تدریج آسفالت خواهد شد.

قنبری هم‌چنین بیان کرد: با برگزاری مناقصۀ آسفالت، اعتبارات آسفالت که در بودجۀ سال 97 شهرداری پیش‌بینی شده، صد درصد تحقق پیدا خواهد کرد، اما به‌دلیل افزایش قیمت قیر از ابتدای سال تاکنون، متراژ آسفالت پیش‌بینی‌شده کمتر  خواهد بود.

در ادامه، زهرا ایرانمنش، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا گفت: در دهۀ فجر از زهرا نعمتی و عشرت کردستانی، دو افتخارآفرین ورزشی کرمان در نشست عمومی شورا تجلیل و قدردانی می‌شود.

وی افزود: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، توسط شهرداری عکس مادر بزرگوار شهیدان سیف‌الدینی، به‌صورت کاشی‌کاری در پارک مادر  نصب و از آن رونمایی می‌شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا هم‌چنین پیشنهاد کرد در بازسازی ساختمان شورا، یک گالری در این ساختمان ایجاد شود تا هنرمندان بتوانند آثار هنری خود را به نمایش بگذارند.

ایرانمنش در خصوص نام‌گذاری برخی معابر جدید به نام شهدا گفت: نام‌هایی ازسوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مطرح شده و هم‌چنین درخواست‌هایی از اهالی شهرک ایرانمنش ارایه شده که به‌زودی در کمیته نام‌گذاری معابر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ایرانمنش در ادامه، به بازارچه‌های خوداشتغالی اشاره کرد و گفت: با تمهیدات شهرداری کرمان، این کار به‌صورت نمادین در یکی از مناطق شهر انجام شده است.

وی افزود: مقرر شده بازارچۀ ابوذر نیز در ایام دهۀ فجر مجدد فعالیت خود را آغاز کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *