در نشست عمومی شورا بیان شد: آغاز مرمت خانه شهر کرمان؛ به‌زودی

در نشست عمومی شورا بیان شد:

آغاز مرمت خانه شهر کرمان؛ به‌زودی

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان، شب گذشته در محل خانه شهر برگزار شد.

 

به گزارش کرمان‌آن‌لاین، محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست با اشاره به تصویب مرمت خانه شهر در شورای پنجم گفت: مرمت و به‌سازی این بنای تاریخی، در اولین فرصت آغاز خواهد شد.

وی هم‌چنین تأسیس دفتر کارشناسی شهرداری مستقل بافت کهن را خواستار شد و افزود: پیشنهاد می‌شود این مجموعه در راستای سامان‌دهی و تمرکز فعالیت‌های عمرانی در بافت تاریخی شهر کرمان تشکیل شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که شناسایی و معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزۀ شهری ضروری است، گفت: تکمیل محور ۴۵ متری کوثر، نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

فرشاد با اشاره به سهم ۵۰ درصدی شهرداری کرمان از عرصۀ میدان اول هفت‌باغ بیان کرد: پروژۀ زیباسازی میدان هفت‌باغ، بعد از کارشناسی علمی و منسجم و نظرخواهی از اهل فن، نهایی شده و براساس سهم آورده، اجرا می‌شود.

در ادامه، منصور ایرانمنش، عضو شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به اساس‌نامۀ بناهای ماندگار شهرداری کرمان گفت: طبق این اساس‌نامه، باید از ظرفیت خیران کرمانی برای مشارکت با مؤسسه بناهای ماندگار شهرداری کرمان در امور خیریه استفاده کرد.

وی هم‌چنین اطلاع‌رسانی شفاف در زمینۀ تخفیف‌های ویژۀ شهرداری در پرداخت عوارض را خواستار شد.

سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان نیز با بیان این‌که در این زمینه از ابتدای سال‌جاری تخفیف ۵۰ درصدی وجود داشته است، گفت: تا پایان سال نیز دو نوع تخفیف دیگر در حوزۀ تراکم اجرا خواهد شد. 

علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورا نیز با بیان این‌که در شهرداری کرمان پنج منطقۀ شهری مصوب شده، احیای شهرداری مستقل بافت کهن را خواستار شد.

وی هم‌چنین با اشاره به مصوبات کمیسیون خدمات شهری شورا گفت: در این نشست مصوب شد هزینۀ کفن و دفن تعدادی از سالمندان مجهول‌الهویۀ تحت پوشش بهزیستی، توسط شهرداری پرداخت شود.

ماه‌بانو معصوم‌زاده، رییس کمیسیون بهداشت و سلامت شورا هم بیشترین عامل انسانی مرگ‌ومیر را تصادفات عابران پیاده دانست و گفت: شهر کرمان نیازمند خط‌کشی ویژۀ عابران پیاده است.

وی هم‌چنین از بررسی کنوانسیون حقوق معلولان از هفتۀ آینده و رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی برای بیماران «ام اس» و «صرع» خبر داد.

معصوم‌زاده در ادامه، خواستار پناه دادن به کارتن‌خواب‌های شهر کرمان شد، اما علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری، با بیان این‌که تأمین گرم‌خانه به عهدۀ بهزیستی است، گفت: قرار بود دو گرم‌خانه توسط استانداری و بهزیستی و یک گرم‌خانه نیز از سوی بخش خصوصی تجهیز شود، اما تنها شهرداری خدماتی را در این گرم‌خانه‌ها ارایه کرده است.

شهردار کرمان نیز مسئولیت اداره گرم‌خانه را بر عهدۀ بهزیستی دانست.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه، منابع پایدار و حقوقی شورا نیز وجود کارتن‌خواب‌ها در اماکن تاریخی و گردشگری شهر را در نازیبایی محیط شهری مؤثر دانست و گفت: سرقت و تخریب اموال عمومی توسط معتادان و کارتن‌خواب‌ها صورت می‌گیرد.

حسین چناریان هم‌چنین با اشاره به تصویب ۹ مصوبه در کمیسیون برنامه، بودجه، منابع پایدار و حقوقی شورا گفت: مصوب شد به مناسبت روز حمل‌ونقل، به ۱۰‌ نفر از رانندگان شایستۀ تاکسی و اتوبوس هدایایی اعطا شود.

وی هم‌چنین خواستار اصلاح دستورالعمل تقسیط عوارض و مطالبات شهرداری شد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز با اشاره به مشکل وجود کارتن‌خواب‌ها در شهر، خواستار تشکیل کارگروه مشترک کمیسیون خدمات شهری و بهداشت و سلامت برای حل این مشکل شد.

فرشاد هم‌چنین از حضور اعضای شورای اسلامی شهر در اجلاس مرکز پژوهش‌های اصفهان در ۶ و ۷ دی‌ماه خبر داد.

سیدمحمدرضا میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا نیز ضمن ‌تقدیر از شهردار کرمان به‌دلیل اجرای طرح‌ها و برنامه‌های زیربنایی در حوزۀ گردشگری گفت: این کمیسیون در راستای بازآفرینی و تقویت گردشگری، محله‌های تاریخی قابل احیای شهرداری را شناسایی و اولویت‌بندی می‌کند.

وی با اشاره به پروژۀ احیای محلۀ گلبازخان افزود: مشاور، با شناسایی و نیازسنجی محله و یافتن مکان‌های مناسب پیاده‌راه و محل‌های اقامتی، بخشی از محور گردشگری را احیا می‌کند.

میرحسینی هم‌چنین از تصویب نهایی طرح احیای محله گلبازخان در اداره‌کل میراث فرهنگی و اختصاص بودجۀ لازم به این پروژه خبر داد و خاطرنشان کرد: احیای میدان قلعه‌محمود نیز در دستور کار شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان قرار گرفته تا عواید آن در خدمت مردم کرمان قرار گیرد.

رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز آغاز پروژه‌های این‌چنینی را سخت، اما مهم دانست و اظهار امیدواری کرد بافت باارزش شهر کرمان جایگاه واقعی خود را به‌دست آورده و شهروندان کرمانی از سامان‌دهی قلب شهر بهره‌مند شوند.

زهرا ایرانمنش، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا نیز با اشاره به بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهر کرمان در جلسۀ این کمیسیون گفت: پیشنهاد شد در راستای ارتقای کتابخوانی، ایستگاه‌هایی در معابر و اماکن عمومی تعبیه شود.

زهرا ایرانمنش با اشاره به تغییر قانون کتابخانه‌ها افزود: هم‌چنین پیشنهاد شد نیم‌درصد از درآمدهای شهرداری به حساب مستقل انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر کرمان واریز شود.

علی بهرامی، نایب رییس شورا و رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا نیز عنایت و حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان از افراد بی‌پناه را خواستار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *