در نشست عمومی شورا تأکید شد؛ ضرورت راه‌اندازی هرچه سریع‌تر آرامستان جدید کرمان


در نشست عمومی شورا تأکید شد؛
ضرورت راه‌اندازی هرچه سریع‌تر آرامستان جدید کرمان

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، یک‌شنبه‌شب هفتۀ جاری با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.
به گزارش کرمان‌آن‌لاین، در این نشست حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه، منابع پایدار و حقوقی شورا چند مصوبۀ این کمیسیون ازجمله واگذاری چند لچکی با شرط ادغام در ملک را قرائت کرد که به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.
علی‌اکبر مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست با اشاره به برنامۀ جامع ارایه‌شده ازسوی سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان، پیش از انتخاب وی به‌عنوان شهردار گفت: با توجه به این‌که به‌دلیل شرایط مالی حاکم بر شهرداری و مشکلات مختلف، اجرای آن برنامه به‌طور کامل امکان‌پذیر نیست و ازسوی دیگر کمیسیون برنامه، بودجه، منابع پایدار و حقوقی شورا نیز در حال بررسی لایحۀ بودجۀ شهرداری کرمان است؛ بنابراین، ضرورت دارد شهردار کرمان یک برنامۀ یک‌ساله و یک برنامۀ سه‌ساله که قابلیت اجرا داشته باشد، به شورا ارایه کند تا بودجۀ شهرداری براساس این برنامه‌ها تنظیم شود.
در ادامه، رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا، با اشاره به برگزاری مسابقۀ المان آزادی در دورۀ قبل تصریح کرد: پس از فراخوان طرح مسابقۀ میدان آزادی، مهندسان و تشکل‌های مهندسی در این مسابقه شرکت کرده‌اند و نه‌تنها برای طراحی المان متحمل هزینه شده‌اند؛ بلکه برای شرکت در مسابقه نیز، وجهی را به شهرداری کرمان پرداخت کرده‌اند، اما این موضوع هم‌چنان معطل مانده که وجهۀ خوبی برای شهرداری ندارد.
وی بر تعیین‌تکلیف هرچه سریع‌تر این موضوع تأکید کرد.
علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورا نیز به بازدید اعضای این کمیسیون از پناهگاه سگ‌های بدون صاحب و آرامستان جدید کرمان اشاره کرد و گفت: برخی حاشیه‌سازی کرده‌اند محلی که برای آرامستان جدید در نظر گرفته شده، مناسب نیست و آرامستان باید به بهشت زهرا در جاده جوپار منتقل شود؛ درحالی‌که انتخاب محل آرامستان جدید، براساس کار کارشناسی و با در نظر گرفتن تمام جوانب بوده است.
وی افزود: انتقال آرامستان به بهشت زهرا در جاده جوپار، به‌دلیل وجود منابع آب زیرزمینی در این منطقه، کار درستی نیست.
خدادادی با اشاره به تلاش شهرداری کرمان برای انتقال آب و برق به محل آرامستان جدید، خواستار سرعت‌بخشیدن به تکمیل و راه‌اندازی این آرامستان شد.
در ادامه، محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا با اشاره به بررسی قراردادهای مشاور گارنو (مشاور پروژه‌های قرارگاه خاتم) در چندین جلسۀ این کمیسیون گفت: در آخرین نشست این کمیسیون، درنهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که قرارداد چهار پروژۀ قبلیِ این مشاور به قوت خود باقی باشد و برای دو پروژۀ دیگر (زیرگذر آزادی و روگذر سربازان گمنام امام زمان عجل‌الله‌فرجه) قرارداد جدید منعقد شود.
وی افزود: مبنای قرارداد نیز نفرنیرویی است که مشاور در این پروژه‌ها به‌کار گرفته است و قیمت پایه هم، علاوه بر توافقی که شهرداری با مشاور خواهد کرد، براساس قیمتِ پایه اعلام‌شده ازسوی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی خواهد بود.
در ادامه، پس از بررسی، مصوبۀ کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا، توسط اعضای شورای اسلامی شهر کرمان به تصویب رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *