‍ در نشست عمومی شورا اعلام شد؛ فرصت یک‌ماهه برای بررسی بیشتر نام‌گذاری «روز فرهنگی کرمان»


 ‍ در نشست عمومی شورا اعلام شد؛
فرصت یک‌ماهه برای بررسی بیشتر نام‌گذاری «روز فرهنگی کرمان» 

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

 علی بهرامی، نایب‌رییس شورا و رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان در خصوص نام‌گذاری «روز فرهنگی کرمان»، با بیان این‌که نام‌گذاری «روز فرهنگی کرمان» دو کارکرد دارد، گفت: کرمان ازجمله کلان‌شهرهاست که سیمای مقصد گردشگری مناسبی ندارد و این موضوع در شأن این شهر نیست؛ بنابراین، با نام‌گذاری یک روز به‌عنوان «روز فرهنگی کرمان» می‌توانیم در جهت تحقق این موضوع حرکت کنیم.

وی افزود: کارکرد دوم نام‌گذاری «روز فرهنگی کرمان»، انسجام اجتماعی است؛ بنابراین، هرچه بتوانیم انسجام اجتماعی را بیشتر کنیم، در مسیر رکن اصلی توسعه‌ی پایدار حرکت کرده‌ایم.

بهرامی ادامه داد: روزهایی مثل عید نوروز، یا سیزده‌بدر و غیره، موجب می‌شود کشور انسجام خود را حفظ کند و به سمت توسعه‌ی پایدار پیش برود.

وی تأکید کرد: باید روزی را به‌عنوان «روز فرهنگی کرمان» انتخاب کنیم، که ربطی به هیچ نهادی نداشته باشد و تمام مردم کرمان، این روز را متعلق به خود بدانند.

رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا با بیان این‌که با همین رویکرد، از نخبگان زیادی نظرخواهی کردیم و امروز نیز در این رابطه جلسه‌ی بسیار خوبی برگزار شد، گفت: جمع‌بندی نظرخواهی‌ها و جلسه‌ی امروز، این بود که به‌دلیل این‌که  17 دی، روز تولد خواجوی کرمانی و کلنگ‌زنی دانشگاه باهنر است و 15 دی نیز، روز ثبت ملی قبه سبز است، نام‌گذاری روز فرهنگی کرمان، در همین ایام باشد، اما در کارگروه امروز مصوب شد یک فرصت یک‌ماهه‌ی دیگر داشته باشیم تا «روز فرهنگی کرمان» با تأمل بیشتری تعیین شود.

ماه‌بانو معصوم‌زاده، رییس کمیسیون بهداشت شورا هم در این نشست با اشاره به بازبینی وضعیت پسماندهای ویژه و عفونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گفت: 100 کلینیک و درمانگاه مورد بررسی قرار گرفت که در برخی از این مراکز، محل انباشت زباله‌های عفونی و شیرابه‌های این نوع پسماندها، در معرض رفت‌و‌آمد مردم بود.

وی با تأکید بر این‌که مراکز درمانی باید اتاقک نگهداریِ پسماندهای عفونی داشته باشند، گفت: پیشنهاد می‌شود در هنگام صدور پروانه‌ی ساختمانی و پایان‌کار ساختمان‌ها توسط شهرداری‌های مناطق، وجود اتاقک نگهداری زباله‌های عفونی در مراکز درمانی و مطب پزشکانی که پسماندهای عفونی دارند، مورد توجه قرار گیرد.

معصوم‌زاده هم‌چنین با اشاره به عوامل مختلف مرگ و میر گفت: تصادفات، یکی از عوامل مهم مرگ و میر است؛ ضمن این‌که از هر 100 هزار مرگ و میر در اثر تصادف، 12 هزار نفر عابر پیاده هستند.

وی افزود: یکی از محل‌های پرخطر برای تصادف عابران پیاده، روبه‌روی شهرک ولایت است که ساخت پل هوایی و یا زیرگذر در این محدوده ضروری است.

رییس کمیسیون بهداشت شورا هم‌چنین تأکید کرد: شهرداری کرمان در خصوص شناسایی محل‌هایی که نیاز به خط‌کشی عابر پیاده دارند، اقدام کند.

ساخت بوستان سلامت با همکاری سازمان نظام پزشکی، ازجمله دیگر مواردی بود که معصوم‌زاده به آن اشاره کرد.

حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه، منابع پایدار و حقوقی شورا نیز با اشاره به مصوبات این کمیسیون، به پیشنهاد شهرداری مبنی بر تملک دو ملک در محدوده‌ی قلاع دختر و اردشیر اشاره کرد و گفت: هدف از تملک این دو ملک، اجرای فازهای بعدی پارک پدر است.

در ادامه، موضوع تملک این دو ملک مورد بررسی قرار گرفت و با پیشنهاد شهرداری موافقت شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *